امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد بستر کجا استفاده می شود؟

میلگرد پروفیلی است که نقش مهمی در مقاومت و استحکام سازه ها دارد. این نوع مقطع فولادی در انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون موجود است. در این‌ مبحث قصد داریم سوال میلگرد بستر کجا استفاده می شود؟ را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مرفی میلگرد بستر

در ابتدا مبحث میلگرد بستر کجا استفاده می شود؟ باید ابتدا با خود میلگرد بستر آشنا شوید. میلگرد بستر یک المان فولادی است که در قسمت افقی دیوار قرار گرفته و با مقاوم کردن دیوار در برابر نیروهای زلزله باعث جلوگیری از فرو ریختن آن می‌شود. این نوع میلگرد معمولا به صورت دو مفتول ساده و یا آجدار استفاده می‌شوند.

این میلگرد از دو مفتول طولی و میانی ساخته شده است و با توجه به نوع آرایش مفتول میانی این میلگردها دارای دو نوع خرپایی و نردبانی می‌باشند. میلگرد بستر از مفتول های فولادی با  ضخامت حدود ۴ میلی متر ساخته می شود. آج دار بودن این نوع میلگرد باعث ایجاد اصطکاک بهتر با بتن‌ خواهد شد.

 

انواع میلگرد بستر

 

انواع میلگرد بستر

در ادامه مبحث میلگرد بستر کجا استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم به طور کلی این نوع میلگرد به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

میلگرد نردبانی: این میلگرد را با گیره و قلاب با دیوار وصل کرده به صورتی که دو آرماتور موازی روی دیوار قرار می گیرند. شکل میلگرد نردبانی شبیه به یک نردبان است.

میلگرد خرپایی: در این میلگرد مفتول هایی به شکل زیگزاگ در بین دو میلگرد جوش داده می شود. همچنین این میلگرد با استفاده از قلاب و گیره به دیوار متصل می شود.

کاربرد میلگرد بستر

در ادامه مبحث میلگرد بستر کجا استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم میلگردهای بستر برای هر سازه ای که در برابر نیروهای جانبی ضعیف است، استفاده می‌شود. این میلگردها برای موارد زیر کاربرد دارند:

  • تقویت دیوارهای آجری و سفالی باربر
  • افزایش طول دیوارها
  • آجرچینی توده‌ای که دارای رج‌های متوالی از آجرهای راسته که همه بندهای آن‌ها به صورت مستقیم‌ در یک امتداد قرار دارند.
  • کنترل درجه آزادی یا میرایی
  • استفاده از دهانه‌های بلند
  • در دیوارهایی که دارای در و پنجره هستند میلگرد تقویتی می‌تواند فرکانس اتصالات کنترلی را کم کند. تقویت باید در بالا و پایین همه در و پنجره ها انجام شود و نباید در هر طرف کمتر از ۶۰۰ میلی‌متر ادامه داشته باشد.

 

کاربرد میلگرد بستر

 

در ادامه مبحث میلگرد بستر کجا استفاده می شود؟ باید ذکر کنیم که دیگر کاربرد این میلگرد به شرح زیر است:

  • استفاده در دیوارهای باربر
  • استفاده در دیوارهای غیر باربر
  • استفاده در دیوارهای آجری
  • استفاده در دیوارهای آجری سفالی (CLB)
  • استفاده در دیوارهای سفالی
  • استفاده در بلوک های بتنی تو خالی (HCB)
  • استفاده در بلوک های لیکا
  • استفاده در بلوک های سیمانی
  • استفاده در بلوک های ACC
  • استفاده در بلوک های هبلکس یا بلوک های بتنی دارای تخلخل

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

در این مقاله کاربردهای میلگرد بستر را برای شما مخاطبان گرامی بیان کردیم. توجه داشته باشید که میلگرد بستر از جمله پرکاربردترین مقاطع می باشد. زمانی که می‌خواهید از این میلگرد در ساختمان سازی استفاده کنید؛ همواره باید سعی کنید که نوع مناسب آن را تهیه کرده و استفاده کنید.

در صورتی که این مقاطع از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد؛ امکان دارد تا امنیت ساختمان را مختل کند. به همین خاطر لازم است که شما مخاطبان گرامی حتماً این مقاطع فولادی را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد.

 

کاربرد میلگرد بستر

 

 به طور کلی باید بدانید که برخی از پرکاربردترین مقاطع فولادی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد می توان به نبشی، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع تیرآهن و … اشاره کرد. هر یک از این محصولات در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما مخاطبان گرامی می توانید جهت قیمت ورق استیل و همچنین قیمت آهن آلات، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت پروفیل و قیمت هاش و همچنین قیمت ورق فولادی و … را در وبسایت https://ahanhyper.com/ مشاهده کرده و بررسی کنید؛ سپس جهت خرید آن اقدام نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

معایب میلگرد بستر

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

https://ahanhyper.com//?p=36636

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *