امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

میلگرد یکی از مقاطع پرکاربرد است که در قسمت های مختلف سازه کاربردهای متفاوت دارد. در این مبحث قصد داریم به بررسی نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون بپردازیم‌. از شما همراهان گرامی دعوت می شود برای آشنایی بیشتر با این مطلب تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی میلگرد بستر

در ابتدای مبحث نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون لازم است با میلگرد بستر آشنا شوید. میلگرد بستر برای تقویت دیوارهای آجری یا دیوارهایی که با بلوک های سیمانی ساخته می‌شود؛ از مجموعه‌ای خاص از میلگرد و مفتول به نام میلگرد بستر استفاده می‌شود. استفاده از این میلگرد باعث می‌شود تا اتصالات بین سنگ بنا بیشتر شود؛ به ویژه در سنگ‌هایی که ترک خورده یا شکستگی دارند.

مشخصات میلگرد بستر

با توجه به مبحث نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون باید ذکر شود میلگرد بستر قطری مشخص دارد و به کمک زائده های روی سطح می‌تواند بهتر به دیگر اجزا بچسبد. این میلگرد ظاهری نردبانی دارد که با استفاده از جوشکاری ایجاد می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید. میلگردهای بستر مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارند. پوشش روی استفاده شده در میلگرد باعث مقاومت بالا و جلوگیری از پوسیدگی می شود.

 

 مشخصات میلگرد بستر 

 

آشنایی با نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

استفاده از میلگرد بستر برای استحکام و بالا بردن مقاومت دیوار و ستون و سایر سازه‌ها می باشد. این کار یکی از روش های مقرون به صرفه است که باعث استحکام و طول عمر سازه می شود. شایان ذکر است که میلگرد بستر یک آیتم مکملی است که با کمک ملات استفاده می شود.

اتصال میلگرد بستر به ستون بدین گونه است که اول با توجه به شاخصه های مهندسی محل دقیق بست و گیره‌ها روی ستون مشخص می‌ شود. سوراخکاری‌های دقیقی که روی بتن انجام می‌شود که امکان اتصال میلگرد بستر را فراهم می‌سازد. سپس قلاب‌هایی درون کار نصب می‌شود تا اتصال‌ها را ایمن‌تر کند. پس از انجام این کارها میلگرد به وسیله بست و گیره‌ها به ستون متصل شده و عمل بتن ریزی انجام می‌شود.

با قرار دادن رول پلاک در محل‌ های سوراخ شده امکان اتصال گیره با استفاده از پیچ های محکم در محل رولپلاک را فراهم می‌کند. برای اتصال میلگرد بستر به ستون اول باید طول و ارتفاع دیوار مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که دیوار بیشتر از ۴ متر باشد؛ برای انجام کار باید از وادارهای میانی استفاده کنید. در این نوع اتصال شکل و نوع میلگرد متفاوت است و می‌توانید متناسب با نوع دیوار آن را به صورت افقی و عمودی استفاده کنید. میلگردهای ساده و میلگردهای آجدار هر دو به بستر ستون متصل می‌شوند تا استحکام آن را بیشتر کنند.

 

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

 

نحوه اجرای میلگرد بستر

با توجه به مبحث نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون باید ذکر شود نحوه اجرای میلگرد بستر با دقت بالا و به صورت کاملا استاندارد انجام می شود تا سازه استحکام لازم را داشته باشد. برای نصب اول اندازه ها به صورت دقیق روی ستون ثبت شده و جای آن ها سوراخ می‌شود. در این زمان بست و گیره‌ها به کمک قلاب میلگرد را به ستون وصل می کنند. میلگرد بستر از پایین ستون تا قسمت بالای آن را به خوبی پوشش می‌دهد. برای اجرای میلگرد بستر مراحل زیر را باید به صورت استاندارد طی کرد:

در ابتدای کار باید محل قرارگیری گیره‌ها روی ستون‌ها را در یک تراز مشخص کرد. پس از آن علامت زنی می‌شود تا سوراخکاری طبق علامت‌ها انجام شود.

در مرحله دوم با دریل سوراخکاری شده و رول پلاک را در سوراخ ها جاگذاری می شود. پس از آن در محل رول پلاک گیره پیچ و مهره شده و قلاب داخل گیره انداخته می‌شود.

اتصال میلگرد بستر به ستون چگونه به استحکام سازه کمک می کند

با توجه به مبحث نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون باید ذکر شود اتصال میلگرد بستر به ستون به افزایش استحکام و افزایش مقاومت کششی سازه کمک زیادی می کند. میلگرد از جنس فولاد بوده و بسیار مقاوم است و می‌تواند فشار وارده را به خوبی تحمل کند. در دیوارهایی که بار زیادی دارند؛ استفاده از میلگرد مانع از آوار و ریزش آن می‌شود. با ترکیب شدن میلگرد با ستون بتن مسلح ایجاد می شود که در مقابل عواملی چون زلزله، ارتعاشات و … دوام زیادی دارد. همچنین رطوبت نمی‌تواند به زیر ساخت‌های آن نفوذ کند.

 

نحوه اجرای میلگرد بستر

 

با استفاده استاندارد از این سازه‌های کمکی می توان طول عمر ساختمان را بیشتر کرده و از ترک خوردن آن جلوگیری کرد. لازم به ذکر است که میلگرد از سیم‌های فولادی با ضخامت بالا ساخته می شود و در برابر فشار دچار خم شدگی نمی‌شود و با هر شکلی در ستون مورد استفاده قرار می گیرد. وجود میلگرد در ستون ها الزامی است؛ زیرا ستون‌ها پایه اصلی ساختمان هستند. این نوع اتصال نیازی به دوغاب نداشته و به تنهایی می‌تواند بافت ستون را متراکم کرده و استحکام زیربنا را بیشتر کند.

مزایای میلگرد بستر

میلگرد بستر دارای مزایای زیادی است. از مزایای این میلگرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیوار های متقاطع به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.
  • امکان تعبیه به صورت عمودی وجود دارد.
  • افزایش مقاومت برشی
  • به دوغاب بندی نیازی نیست.
  • موجب افزایش مقاومت دیوار می‌شود.
  • استحکام بالا در برابر زلزله

 

مزایای میلگرد بستر

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همانطور که ذکر شد میلگردها در انواع مختلف در بازار موجود می باشند که در بدون استفاده از میلگرد ساخت و ساز غیر ممکن می باشد. به همین خاطر شما باید همواره سعی کنید تا این محصولات را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده همچون آهن هایپر تهیه و خریداری نمایید. شما مخاطبین گرامی جهت خرید میلگرد، خرید تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید.

در صورتی که اطلاعات لازم با این سیستم ها را نداشته باشید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی این محصولات در ابعاد و اندازه های مختلف موجود می باشد که هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه تولید میلگرد بستر

طراحی و ستون گذاری مورب

https://ahanhyper.com//?p=39145

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *