امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده

قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.چنانچه فکر میکنید مشارکت در ساخت مقوله سختی است با ما در این مقاله همراه باشید. در حال مشارکت در ساخت بسیار جزء موارد کاربردی قرار گرفته است. مالک به سازنده با عقد قرارداد سرمایه‌گذاری مشترکی را برای ساختن یک ساختمان با کیفیت و منطبق با استانداردهای روز در نظر می گیرند.

سرمایه مالک ملکی است که در اختیار سازنده قرار می‌دهد و سازنده نیز سرمایه خود را هزینه ای است که برای ساخت ارائه می دهد. اما در این میان مصالح حرف های زیادی برای گفتن دارند که ما محصولات آهن هایپر را نیز در این مقاله معرفی می کنیم.

انواع قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده

زمانی که مالک زمینی را به سازنده ارائه می دهد، سازنده هزینه‌ ساخت آن را تقبل می‌کند و می‌توان قیمت زمین و موارد دیگر این چنینی را در قرارداد ذکر نمی کنند و تنها سازنده تعهد می کند که ساختمان را با کیفیت کامل و منطبق با استانداردهای روز در زمان مشخص شده تحویل دهد. این چنین است که مالک و سازنده در کل ملک شریک یکدیگر می شوند و این خود می تواند یک قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده باشد.

انواع قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده

 

 البته نوع دیگری نیز وجود دارد که عقد قرارداد به صورت مرحله‌ای انجام می پذیرد. یعنی بعد از اتمام هر مرحله سهم سازنده مشخص میشود به گونه‌ای که در برخی از موارد شاید با به اتمام رسیدن اسکلت بندی و زیرسازی یک دانگ ملک به نام سازنده منتقل شود.

 اما نوع سوم نیز وجود دارد که با رسیدن کار به مرحله مشخص، مالک زمین سهم سازنده را با وکالت کامل برای تنظیم رسمی ارائه می دهد. در مورد چهارم این گونه است که سه دانگ از ملک به سازنده واگذار می‌شود تا بتواند کاری با کیفیت را آغاز و به اتمام برساند. موارد گفته شده را می‌توان جزء قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده قرار داد.

نکات قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده

البته در قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده شما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نکات خاصی مد نظر است. ملک باید دارای سند رسمی باشد که در غیر اینصورت سازنده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

 همچنین در قرارداد شرایط مورد بررسی قرار می گیرد که چنانچه مالک و سازنده به تعهدات خود عمل نکنند، در این بین، ضمانت اجرایی به میان خواهد آمد. سازنده باید از همان ابتدا در قرارداد قید کند که شرایط و میزان سود و زیان چگونه است و میزان آورده به صورت مشخص و شفاف بیان گردد.

 

مشارکت در ساخت

 

 همچنین سازنده باید این تعهد را بدهد که از مصالح مرغوب استفاده می کند؛ چرا که دیده شده است، متاسفانه برخی از سازندگان از مصالح مرغوب استفاده نمی کنند، که این خود مشکلات عدیده ای را در ادامه کار به وجود می آورد.

خرید اینترنتی مصالح ساختمانی با قیمت مناسب

با توجه به موارد گفته شده که قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده درج می شود سازنده نیز می‌تواند برای سود بیشتر از یک راهکار معقولانه استفاده کند و با خرید مصالح ساختمانی از وب سایت اینترنتی https://ahanhyper.com/ ،بدون واسطه خرید کرده و از مصالح با کیفیت نیز استفاده نماید.

 متاسفانه برخی از افراد با مزایای خرید اینترنتی آشنایی ندارند و همین امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد. در صورتی که خرید اینترنتی خصوصاً با برآورد قیمت روز محصولاتی همچون میلگرد، پروفیل، ورق، نبشی و ناودانی، تیرآهن، لوله، تسمه و تجهیزات دیگر را مورد بررسی قرار دهید، روند کار با سرعت عمل بیشتری افزایش یافته و مهمتر از همه می توان ساختمانی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا را تحویل داد.

اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

شما به عنوان مالک اگر قصد دارید قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده باشد، بهتر است از همان ابتدا با سازنده اتمام حجت کنید که باید از محصولاتی با برند معتبر، کیفیت بالا و کاملاً مرغوب برای ساخت و ساز استفاده کنند و علاوه بر اینکه در زمان مشخص شده ملک را تحویل می دهد، تنها به سرعت عمل خود اکتفا نکند، بلکه کیفیت را نیز ضمانت اجرای کار قرار دهد.

 

اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

 

 مهمتر از همه تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید در دفاتر وکالت اسناد رسمی انجام پذیرد و ضمانت اجرایی بسیار محکمی را نیز در نظر بگیرید. متاسفانه بسیاری از مالکان با این که به عقد قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده رضایت داده اند، اما سازنده از اعتماد آنها سوء استفاده کرده و با خرید مصالح نامرغوب آنچنان که باید و شاید ساختمان قابل قبولی را تحویل نداده اند که در این بین، مالک با خسارت مالی بسیار زیادی روبرو شده است.

  سازندگان شاید تصور کنند که استفاده از مصالح مرغوب قیمت بالایی را می‌طلبد؛ چرا که این گونه نیست. با خرید مصالح استاندارد و مرغوب اگر از منبع مشخص و مرجع مناسب همچون سایت https://ahanhyper.com/ خرید کنید، به این دلیل که واسطه ای در میان نیست، با قیمت کمتر می توانید به سبد خرید خود محصولات را اضافه کنید و این چنین علاوه بر کیفیت بالا، قیمت پایین را نیز پرداخت می کنید.

محصولات فولادی که توسط این مجموعه ارائه می گردد طبق استاندارد های برتر دنیا و تولیدکنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند. با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوبیت این محصولات نسبت به تهیه ان اقدام نمائید.

قرارداد مشارکت در ساخت به نفع سازنده از جمله مباحثی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بهتر است بدانید که سازنده نیز باید از استاندارد و کیفیت بالا در ساخت و ساز غافل نباشد و همیشه کیفیت را مدنظر قرار بگیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع قرارداد ساخت

https://ahanhyper.com//?p=23794

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *