امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت ویلا با سازه lsf

ساخت ویلا با سازه lsf معمولاً به سازه فولادی سبک گفته می‌شود که این سازه یکی از سیستم های نوین ساختمانی می باشد. برای اجرای ساختمان های با طبقات محدود معمولاً تا ۵۰ برق مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید معمولاً سازه lsf از ورق های فولادی نورد شده برای تامین پایداری ساختمان صفحات و تخته های گچی به عنوان پوشش درونی و قطعات دیواره خارجی به عنوان نماد تشکیل خواهد شد.

سازه ال اس اف توانایی ترکیب با سیستم های سازه ای دیگر را نیز دارا می باشد. بهتر است بدانید استفاده از این سیستم معمولا وزن ساختمان را تا حدود ۵۰ درصد کاهش خواهد داد که این امتیاز بسیار عالی در برابر زلزله خواهد بود.

توجه داشته باشید مقاطع فولادی جدار نازک ورق های فولادی گالوانیزه هستند که طراحی ویلا با ال اس اف با استفاده از نورد سرد در خانه تشکیل می شوند. توجه داشته باشید ویلای پیش ساخته lsf تولید و برشی محاط در کارخانه باعث خواهد شد تا ساخت ویلا با سازه lsf تولید مواد با کیفیت مناسب و یکنواخت در هر سرعت بسیار بالای انجام شود.

 

ساخت ویلا با سازه lsf

 

جزئیات سازه lsf

در ادامه مبحث ساخت ویلا با سازه lsf باید ذکر کنیم که ساختمان های فولادی سبک سرد نورد شده معمولاً به دو روش قاب بندی طبقه ای و قاب بندی دیواری ممتد اجرا می شوند. در روش اجرای طبقه‌ ای ابتدا دیوار طبقه و سپس تخت و پس از تکمیل قاب بندی دیوار و سقف خانه خانه lsf  دیوار طبقه فوقانی اجرا خواهد شد.

طراحی سازه lsf

بهتر است بدانید این سیستم در انواع ساخت و ساز هم مثل ویلاها، ساختمان های مسکونی و اداری تا 5 طبقه هتل ها، آپارتمان ها، رستوران ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید ساختمان های چند واحدی نیز توسط این سازه قابل ساختن می باشد.

طراحی ویلا با lsf دفاتر و ساختمان‌های تجاری کوچک، ساختمان های ورزشی و آموزشی، همچنین واحدهای صنعتی احداث نیم طبقه در داخل برنامه با ارتفاع زیاد از جمله موارد کاربرد سازه lsf  می باشد. سازه پیش ساخته lsf از نقطه نظر محافظت از بلایای طبیعی مسکن کوچک و ارزان قیمت برای جوانان اعتماد شهرک مسکونی جدید و … می باشد.

مزایای ساخت ویلا با lsf

 ساخت ویلا با سازه lsf مزایای بسیاری را به همراه دارد این مزایا و ویژگی ها باعث محبوبیت این سازها شده است. برخی از مزایای ساخت ویلا با سازه lsf عبارتند از:

  • برخوردار از مقاومت در برابر زلزله تا ۸ ریشتر
  • دارای سرعت بالای ساخت و بازگشت سریع سرمایه اولیه
  • بدون کوچکترین دخالت و خطای انسانی
  • برخورداری از قابلیت عایق صوتی و حرارتی
  • دارای قابلیت افزایش عمر مفید ساختمان
  • قابلیت بازیافت مصالح
  • دارای رعایت اصول اولیه ساخت و ساز پایدار

مراحل ساخت ویلا با lsf

مراحل ساخت ویلا با سازه lsf به شرح زیر می باشد:

قبل از هر اقدامی باید قانون تراکم ساخت ویلا ۵۰ درصد در محدوده شرایط شهری و همچنین تراکم ساخت ۳۰ درصد از کل متراژ زمین در هم نیاز می باشد که باید اقدام نمایید. سپس پلان ویلا را با استفاده از متخصصین معمار و کارفرمایان طراحی شود.

در مرحله بعد باید سازه ویلا توسط نرم‌افزارهای مخصوص با نظارت مهندسین سازه طراحی شود که باید سازمان نظام مهندسی آن را تایید نمایید. سپس فوندانسیون به دو روش نواری و منفرد اجرا شود. اجرای فونداسیون تقریباً ۱۰ روز زمان خواهد بود. در مرحله بعد سازه ها به صورت بسته بندی به محل مورد نظر ارسال شده و مهندسین و نصابان با توجه به نقشه سازه اسکلت را اجرا خواهند کرد.

سپس عایق های صوتی و حرارتی نصب شده و دستیابی به ساختمانی با عایق حرارتی و صوتی که ما از نظر تمامی ساخت و سازهای سنتی و قدیمی می باشد را امکانپذیر خواهد کرد. در مرحله چهارم تاسیسات الکتریکی و مکانیکی اجرا خواهد شد. این تاسیسات و شامل برق کشی، نصب دوربین‌ها و دزدگیرها ، آب، فاضلاب و تلفن می باشد.

توجه داشته باشید این تاسیسات در طراحی سازه جایگذاری شده و اجرای آن زمان زیادی نمی برد. در مرحله بعدی اجرای پوشش های داخلی و سقفی می ‌باشد. در سازه lsf  معمولاً هیچ محدودیتی برای پوشش داخلی و خارجی ندارد. می توانید جهت امنیت بیشتر نما را با استفاده از متریال های سنگ؛ اجر، چوب و … اجرا نمایید.

بهتر است بدانید برای پوشش داخلی می توانید از کناف یا رابیتس نیز استفاده نمایید. با توجه به بتن سقف و پوشش ایزوگام یا سفال از نمای داخلی و خارجی استفاده نمائید اجرای سقف حدود ۲۰ الی ۲۵ روز خواهد بود. در مرحله بعد سنگ یا سرامیک کف نصب خواهد شد که این کار توسط سلیقه کارفرما اجرا خواهد شد.

سپس به سراغ نصب درب و پنجره ها باید رفت. در مرحله بعد نیز باید تامین روشنایی و اجرای کابینت ها انجام شود. تمامی موارد گذشته باید طبق نظر و زیر نظر مهندسین و طراحان حرفه‌ای انجام شود. در مرحله آخر محوطه سازه که از روز شروع پروژه طراحی شده است و پس از تمام کارهای عمرانی به فضای سبز می پردازند.

 

ساخت ویلا با سازه lsf

 

ساخت ویلا به روش lsf

در ادامه مبحث ساخت ویلا با سازه lsf باید ذکر کنیم که این سازه به صورت فولادی پیش ساخته می باشد که از جمله سیستم های مدرن با متریال مدرن و سبک در ساختمان است. این سازه مورد تایید نظام مهندسی و شهرداری در کشورهای توسعه یافته و مدرن می باشد. توجه داشته باشید ساخت ویلا در تمام نقاط کشور به دو صورت انجام می شود؛ سازه به روش بتنی و سازه ال اس اف می باشد که هر یک از این سازه ها دارای مزایا و معایبی می باشند.

توجه داشته باشید برای ساخت و ساز ویلا محصولاتی مثل میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی و … می باشد که باید سعی کنید این مصالح را از شرکت های معتبر و مجاز تهیه نمایید.

یکی از مجموعه های مجاز که جهت ارائه انواع محصولات فولادی اقدام می کند مجموعه آهن هایپر می باشد. تمامی محصولات مورد نیاز را می توانید با کیفیت بالا و همچنین با قیمت مناسب از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

سازه lsf چیست؟

ساخت ویلا بدون مجوز

ساخت ویلا به سبک سنتی

https://ahanhyper.com//?p=20711

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *