امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی دقیق آنالیز میلگرد ذوب آهن

بررسی دقیق آنالیز میلگرد ذوب آهن

کارخانه های زیادی در تولید میلگرد فعال هستند که یکی از این کارخانه ها ذوب آهن اصفهان می باشد. هر کدام از کارخانه های تولیدی این محصول ویژگی هایی را برای تولیدات خود به کار برده اند. در این مبحث قصد داریم به بررسی دقیق آنالیز میلگرد ذوب آهن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات درباره میلگرد این کارخانه با ما همراه شوید.

 

انواع میلگرد

 

آشنایی با میلگرد

در ابتدای مبحث بررسی دقیق آنالیز میلگرد ذوب آهن باید با این مقطع فولادی آشنا شوید. میلگرد یکی از مقاطع پروفیلی است که کاربرد گسترده ای در صنایع به خصوص ساختمان سازی دارد. با توجه به اینکه میزان تقاضای این محصول در بازار زیاد است کارخانه هایی که در این زمینه فعال هستند؛ نیز افزایش پیدا کرده است. هر کدام از این کارخانه ها محصولات خود را تحت استانداردهای بین المللی یا داخلی با کیفیتی بالا تولید می کنند. وقتی استاندارد محصول به استاندارد بین المللی نزدیک تر باشد؛ هم محصول معتبر بوده و هم اعتبار کارخانه تولید کننده بیشتر می شود.

یکی از بزرگترین کارخانه هایی که به تولید میلگرد مشغول است؛ ذوب آهن می باشد که آن هم از این امر مستثنی نیست. این کارخانه میلگردهای خود را براساس استاندارد DIN و GOST تولید و روانه بازار می کند.‌ این مجموعه برای آنکه کیفیت کالای نهایی تضمین شده و طبق استاندارد باشد پس از هر مرحله محصولات خود را مورد بررسی قرار می دهد و پس از تایید وارد مرحله دیگر می کند

این مجموعه تمامی محصولات خود را زیر نظر افراد با تجربه تولید کرده و پس از تایید نهایی آماده ورود به بازار می شوند. در تولید این محصولات از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب و به تبعیت از جدول اشتال استفاده شده است.

 

انواع میلگرد ذوب آهن

 

انواع میلگرد ذوب آهن

میلگرد ذوب آهن در انواع مختلف و سایزهای متنوعی تولید شده و در بازار موجود می باشد. برخی از انواع این میلگرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

میلگرد A3

این میلگرد دارای آج های ضربدری است که در ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد. این محصول از میلگردهای جناقی است که مقاومت و استحکام بالایی دارد. درصد کرین این مقطع فولادی ۲۷ درصد بوده و تنش جاری آن ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. این محصول شکننده و ترد بوده و نباید هیچ گونه جوشکاری روی آن انجام شود چون ترک خورده و می شکند.

میلگرد A2

این میلگرد ذوب آهن دارای آج هایی به شکل مارپیچی بوده که باعث چسبندگی بیشتر به بتن و استحکام آن می شود. بیشترین کاربرد این نوع میلگرد در تولید خاموت است. تنش جاری این محصول برابر با ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. همچنین تغییر شکل نسبی پلاستیکی در زمان گسیختگی ۱۹ درصد بوده و از مقاطع نیمه خشک محسوب می شود.

میلگرد آجدار مرکب

این میلگرد مستحکم ترین آرماتور است که شبیه به میلگرد A3 بوده و دارای خطوط مورب است که خط های آن در پایان آج به هم حک می شوند.

 

خواص مکانیکی میلگرد ذوب آهن

 

خواص مکانیکی میلگرد ذوب آهن

در ادامه مبحث بررسی دقیق آنالیز میلگرد ذوب آهن باید ذکر شود خواص مکانیکی شامل استحکام کششی، تسلیمی و ازدیاد طول است. استحکام تسلیم حداکثر فشاری است که میلگرد بدون شکست آن را تحمل می کند. استحکام تسلیم مهم ترین خصوصیت یک میلگرد است که هر چقدر میزان آن بالاتر باشد مقاومت محصول بالاتر می شود. استحکام کششی نیز برای بررسی مشخصات و کیفیت میلگرد است که بالا بودن آن نشان می دهد که میلگرد از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

نحوه بسته بندی میلگرد ذوب آهن

بسته بندی میلگردهای ذوب آهن شامل سه حلقه خاموت و ۵ تسمه است. دو پلاک بر روی بندیل میلگرد نصب می شود که یکی از آن ها به یک تسمه و دیگری به آخر شاخه وصل می شود. این پلاک ها به رنگ سفید بوده یا یک طرف آن سفید طرف دیگر زرد است. مشخصاتی چون سایز، نوع، روش تولید، شماره ذوب، تاریخ تولید. طول، وزن و آرم استاندارد بر روی تمامی محصول ها درج شده است.

وزن هر بندیل بین ۵ الی ۵.۵ تن بوده و آرم ESCO  به طور برجسته بر روی آن ها حک شده است. وقتی وزن بار بالاتر از ۲۵ تن باشد باید گواهینامه فنی که از طرف تولید کننده ارائه می شود؛ شامل نام و نشانی کارخانه، تاریخ صدور و شماره گواهینامه و علامت مشخصه باشد.

 

خرید میلگرد ذوب آهن

 

خرید میلگرد ذوب آهن

همانطور که ذکر شد میلگرد از جمله مقاطع فولادی می باشد؛ که در ساخت و ساز کاربرد بسیاری دارد. توسط کارخانه های بسیاری از جمله کارخانه ذوب آهن تولید و روانه بازار می شود. البته ناگفته نماند علاوه بر میلگرد ذوب آهن، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه تاش، میلگرد ظفربناب نیز بسیار مرغوب و باکیفیت می باشند. شما مخاطبین گرامی می توانید جهت خرید میلگرد از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70987

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *