امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بلندترین برج‌های جهان در کدام کشور است؟

امروزه در شهرهای بزرگ و پیشترفته دنیا رقابتی برای ساخت بلندترین برج‌ها در میان است. آسمان خراش‌های بلند در جذب توریست و افزایش فعالیت‌های گردشگری نیز تأثیر زیادی دارند. در ادامه به معرفی بلندترین برج‌های جهان می پردازیم و توضیح خواهیم داد که هرکدام در چه کشوری قرار دارند:

بلندترین برج‌های جهان

برج خلیفه

در حال حاضر بلنرترین آسمان خراش ساخته شده در دنیا مربوط به کشور امارات متحده عربی است. ارتفاع برج خلیفه به 828 متر می‌رسد و از بتن و فولاد ساخته شده است. یکی از پروژه‌های دولت امارات، ساخت برج خلیف بود که طراحان آن معماران مشهور برج‌هایی همانند شیکاگو و ویلیس بود.

ساخت این آسمان خراش در سال 2010 به پایان رسید. این برج متشکل از 19 مجموعه مسکونی، 9 هتل، یک مرکز خرید و بیش از 30 هزار واحد مسکونی است. برج خلیفه از بخش‌های مختلفی مانند بخش هتل، بخش اداری و مسکونی، هتل، سکوی تماشا و… تشکیل شده است.

علاوه بر رستوران اتمسفر در هتل آرمانی رستوران‌های متعددی وجود دارد. لانژ این برج در طبقه‌های 152،153،154 قرار دارد. سالن لانژ در دنیا مرتفع ترین سالن برای صرف صبحانه و نوشیدنی است. مرتفع ترین سکوی تماشای جهان یا نام At The Top در طبقه 124 و 125 قرار دارد. همچنین آسمان خراش خلیفه دارای تراس روبازی می‌باشد که در ارتفاع 452 متری واقع است.

 

برج خلیفه

 

شانگهای چین

کشور چین به داشتن آسمان خراش‌های باشکوه و بی نظیر معروف است و در شانگهای نمونه‌هایی از آن‌ها به چشم می‌خورد. بعد از برج خلیفه بلندترین برج جهان مربوط به کشور چین با ار تفاع 632 متر است که در سال 2006 ساخت این برج استارت خورد.

این برج از 121 طبقه ساخته شده و بلندترین برج کشور چین می‌باشد. طراحی این برج را یک شرکت آمریکایی به نام Gensler انجام داده است. آسمان خراش شانگهای چین بلند ترین رستوران دنیا را به خود اختصاص داده است و شامل یکی از مرتفع‌ترین استخرهای دنیا می‌باشد.

این بنای باشکوه از 1100 ظرفیت خودرو در پارکینگ، 320 اتاق هتل، تشکیل شده است. اگر از بالای این برج نمای شهر را در نظر گرفت، با چشم انداز بی نظیری روبه رو خواهید شد.  شانگهای چین در سال 2015 ساخت این آسمان خراش را به پایان رساند و در سال 2016 آن را افتتاح کرد. این بنا نمادی از آینده اقتصادی چین می‌باشد که به صورت کلی از 9 سازه استوانه‌ای ساخته شده است.

عربستان سعودی

این برج با نام ابراج البیت یا همام ساعت مکه شناخته می‌شود و ارتفاعی معادل 691 متر دارد. سومین آسمان خراش بلند در دنیا محسوب می‌شود و یک مجموعه دولتی مطعلق به کشور عربستان سعودی می‌باشد. این بنای مدرن و پیشترفته دارای 102 طبقه هتل، است و شامل  موزه اسلامی و نمازخانه‌ای می‌باشد که ظرفیتی نزدیک به 10 هزار نفر را در خود جای می‌دهد.

از دیگر امکانات این برج می‌توان به مراکز خرید، رصد خانه لونار اشاره کرد. از این رصدخانه در ماه مبارک رمضان جهت رصد ماه استفاده می‌گردد. گروه سعودی بن لادن ساخت ابراج البیت را برعهده گرفت و درحال حاضر بزرگ ترین ساعت دنیا محسوب می‌شود.

پینگ ان چین

این برج نیز در کشور چین واقع است و ارتفاعی معادل 555.1 متر دارد. شنژن چین، مرکز مالی پینگ ان چهارمین برج بلند دنیا است و ساخت آن در سال 2017 به اتمام رسد. این ساختمان غول آسا دارای یک مرکز کنفرانس بین المللی و دفاتر تجاری می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مرکز بیمه پینگ ان نیز در این آسمان خراش واقع است.

 

پینگ ان چین

 

کره جنوبی

پنجمین برج بلند دنیا در کشور کره جنوبی واقع است که به آن برج جهانی لوته می‌گویند. این برج ارتفاعی معادل 554.5 متر دارد و در پایتخت کشور کره یعنی شهر سئول قرار دارد. ساخت برج لوته در سال 2016 به اتمام رسید و به طور میانگین 13 سال برای آماده سازی و برنامه ریزی آن زمان صرف شد. عملیات ساخت این برج در سال 2011 آغاز شد.

این برج دارای 123 طبقه است که 6 طبقه آن را زیر زمین تشکیل می‌دهد.  قدرتمندی و استحکام برج لوته در سئول به قدری بالاست که در مقابل یک زلزله 9 ریشتری مقاومت می‌کند.

ایالت متحده آمریکا

ایالت متحده آمریکا ششمین برج بلند دنیا را به نام خود ثبت کرده است و ارتفاعی معادل 541.3 متر دارد. مرکز تجارت جهانی یک، از 104 طبقه تشکیل شده است و در تمامی نیم کره غربی بلند ترین برج محسوب می‌شود و تنها به نیویورک ختم نمی‌شود. ساخت و ساز این برج در سال 2014 پایان یافت.

از نکات مثبت در طراحی این آسمان خراش، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است که می‌توان در این زمینه به آب باران اشاره کرد. همچنین این برج یادبودی از برج‌های تجارت جهانی است که در سال 11 سپتامبر عده‌ای از آن‌ها از بین رفتند.

مرکز مالی CTF

در مقاله بلندترین برج‌های جهان در کدام کشور است؟ شما نام کشور چین را زیاد میبینید. این کشور از لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار قدرتمند است و توانایی هایی در زمینه‌های متعدد از جمله برج سازی دارد.

مرکز مالی CTF گوانگجو در چین ارتفاعی معادل 530 متر دارد و در جنوب کشور چین واقع است. کاربرد این آسمان خراش چند منظوره است. ساخت و ساز ctf در سال 2016 پایان یافت و پروژه موفقیت آمیزی در کشور چین رقم خورد. CTF گوانگجو علاوه بر دفاتر اداری، تجاری و هتل، یک مرکز خرید بزرگ و مجهز نیز دارد.

آسانسوری که در این برج  واقع است، در حال حاضر پرسرعت ترین آسانسور دنیا محسوب می‌شود و سرعت آن به 71 کیلومتر در ساعت می‌رسد. هشتمین برج دنیا نیز مربوط به CTF تیانجین در کشور چین است که ارتفاع آن 530 متر است. همچنین برج چاینا زون با ارتفاع 515 متر در رتبه نهم قرار دارد.

یکی دیگر از بلندترین برج‌های دنیا، مرکز مالی جهانی، شانگهای در کشور چین است. ارتفاع این برج 492 متر است و ساخت آن در سال 2008 تکمیل شد.  کشور چین علاقه زیادی به رقابت و رکوردهای جهانی دارد واین موضوع  در صنعت ساخت و ساز نیز مشهود است.

تایوان

تایپه 101 با ارتفاع 509.2 متر از بلندترین برج‌های جهان است که در کشور تایوان قرار دارد. همان طور که از نام این برج مشخص است، از 101 طبقه تشگیل گردیده است. این آسمان خراش در سال ساختش یعنی 2004 سر و صدای زیادی به پا کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر

سازه های فضاکار چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=18001

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *