امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر

قرن بیست و یکم، قرن پیشرفت غیر قابل توقف صنعت ساخت و ساز و دانش مهندسی است. مهندسین سال هاست که به خواص بی همتای فلزات و کاربرد آن ها در صنغت ساخت و ساز پی برده اند، لذا صنایع فولاد در چند سال اخیر به شدت توسعه پیدا کرده است و امروزه بخش اعظم هرگونه ساخت و ساز را شامل می شود.

رقابت بین ابرسازه های فلزی بسیار بالاست. امروزه معروف ترین برج ها، پل ها، استادیوم ها و… به طرز شگفت آوری از فولادها ساخته شده اند و به عنوان شگفتی های مهندسی دنیای امروز شناخته می شوند. اما معیار فولادی بودن ساختمان چیست؟

معیاری که شورای ساختمان های بلند و مرکز شهری (COTBAUH) برای ساختمان فولادی تعیین نموده است، به این شرح می باشد که در صورتی که المان های سازه ای اصلی عمودی یا جانبی به همراه طبقات آن از فولاد به طور کامل بهره برده باشند، آن سازه فولادی محسوب می گردد.

در ادامه قصد داریم تا شما را با بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر در دنیا که به طور هوشمندانه از انواع فولاد و فلز بهره برده اند، آشنا کنیم. اگر نسبت به بیوگرافی و شناخت خصوصیات این سازه ها کنجکاو هستید، می توانید مقاله ما که به صورت مفید و مختصر به این موضوع پرداخته است را دنبال نمایید.

بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر

در ادامه قصد داریم به معرفی بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر بپردازیم:

بزرگترین سازه های فلزی ساخت دست بشر

 

  1. استادیوم ملی پکن

استادیوم ملی معروف به لانه پرنده واقع در پایتخت کشور چین، بزرگ ترین سازه فولادی جهان با دارا بودن بیش از 110 هزار تن فولاد و 24 ستون خرپایی به عنوان تکیه گاه اصلی به حساب می آید! این ورزشگاه در سال 2008 برای المپیک ساخته شد.

جالب است بدانید این استادیوم در ابتدا به صورت سقف دار در نظر گرفته شده بود، اما در نهایت به علت اتمام سریع تر پروژه و صرفه جویی در هزینه ها، پروژه ساخت آن بدون سقف به اتمام رسید.

  1. طاق دروازه ایالت میسوری

بزرگ ترین اثر تمام فلزی ایالت میسوری آمریکا، با دارا بودن ارتفاع 192 متری مربوط به طاق دروازه آن است که در آن از 900 تن فولاد ضد زنگ بهره برده شده است. این سازه شگفت انگیز در سال 1965 به عنوان ورودی این ایالت ساخته شد.

  1. برج ویلیس شیکاگو

بزرگر ترین آسمان خراش فولادی نه تنها در آمریکا بلکه در جهان، با دارا بودن 442 متر ارتفاع مربوط به برج ویلیس شیکاگو می باشد. این برج شگفت انگیز بر پایه 9 تونل توخالی فولادی است که به اندازه 50 طبقه اول بالا آمده اند و پس از آن 7 طبقه دیگر بالاتر از آن ها قرار گرفته است. این تونل ها در نهایت به شکل تناوبی و جفتی به اتمام می رسند.

این سازه به اتمام رسیده در سال 1973، در اصل براساس اصول مهندسی فضلورخان طراحی شده است و استحکام خود را از ترکیب 9 سازه اصلی به صورت شبکه های 3 در 3 منظم شده می گیرد. جالب است بدانید ساخت این برج عظیم تنها 3 سال زمان برد!

  1. پل بروکلین ایالت نیوجرسی

این پل به عنوان بزرگ ترین پل تمام فولادی با دارا بودن طول 1825 متر در کل جهان شناخته می شود. پل صد ساله بروکلین، اولین پلی بود که در آن از سیم های فولادی برای بخش معلق سازه استفاده گردید.

 

پل بروکلین ایالت نیوجرسی

 

  1. ساختمان امپایر استیت واقع در نیویورک

جالب است بدانید پیش از ساخته شدن مرکز تجارت جهانی در سال 1972، این برج لقب پرارتفاع ترین برج دنیا را با ارتفاع 381 متر برای 40 سال پیاپی، از آن خود نموده بود. البته اکنون نیز یکی از بزرگ ترین سازه های فلزی جهان شناخته می شود.

  1. ایون سنتر واقع در شیکاگو

متعجب خواهید ماند اگر بدانید که این آسمان خراش 346 متری با دارا بودن 88 طبقه، تنها در عرض دو سال به طور کامل ساخته شد! این سازه در اصل پایداری خود را مدیون چارچوب فولادی کانال مانند خود در برابر زلزله و شرایط آب و هوایی وخیم می باشد. در حال حاضر نیز این ساختمان، سومین سازه بزرگ شیکاگو به حساب می آید.

  1. ساختمان سنتر هنگ کنگ

با دارا بودن 346 متر ارتفاع و 73 طبقه، امروزه برج سنتر هنگ کنگ به عنوان پنجمین برج بزرگ این شهر و در کل یکی از ابر سازه های تمام فلزی جهان، شناخته می شود (بیست و دومین در جهان و چهاردهمین در آسیا). اتمام پروژه ساخت این ساختمان نیز تنها 3 سال زمان برد.

 

آهن هایپر، فروشگاه معتبر قطعات فلزی صنعتی و ساختمانی

 

آهن هایپر، فروشگاه معتبر قطعات فلزی صنعتی و ساختمانی

با توجه به رونق به کار بردن فلزات در صنایعی همچون ساختمان سازی، قطعات فلزی امروزه در انواع ابعاد و اشکال توسط کارخانه جات تولید و توسط فروشگاه های معتبر، عرضه می شوند.

اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که برای ساخت و سازهای خود بیش از هر چیز به باکیفیت ترین آلات فلزی ساختمانی نیاز دارید، بایستی حتماً در انتخاب فروشگاه خود دقت داشته باشید تا هم اجناس تقلبی و بی کیفیت بازار را خریداری نکنید و هم به لحاط اقتصادی ضرر ننماید.

بدین منظور می توانید از طریق همین وب سایتی که در حال مطالعه مقاله آن هستید، موجودی و قیمت محصولات فروشگاه نام دار آهن هایپر را بررسی نموده و در نهایت اقدام به ثبت سفارش خود در هر کجای کشور که هستید، نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بلندترین برج‌های جهان در کدام کشور است؟

https://ahanhyper.com//?p=18244

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *