امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟

بازیافت میلگرد چیست

بهتر است بدانید میلگردها از مقاطع فولادی هستند که کاربردهای زیادی دارند. در این مبحث قصد داریم به بررسی بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

در ابتدای مبحث بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟ باید ذکر کنیم که تولید فولاد و مقاطع فولادی می‌تواند بر روی محیط زیست اثرات مخربی داشته باشد. در زمان کار با میلگرد در حین برشکاری و یا آرماتوربندی امکان دارد قسمتهایی از میلگرد اضافه آید که می توان این ضایعات را به بازیافت تبدیل کرد. همچنین در زمان تخریب ساختمان و یا در کارخانه های تولیدی میلگرد در حین تولید امکان خروج میلگرد از خط تولید بوده و فرم خود را از دست داده و به میلگرد ضایعاتی تبدیل می شود.

برای کاهش این اثرات مخرب بهترین راه بازیافت میلگرد و سایر مقاطع فولادی است. بازیافت به معنای تغییر و پردازش مجدد یک محصول برای استفاده مجدد از آن است. هدف از بازیافت میلگرد این است که از میلگردهای ضایعاتی سالم دوباره در ساختمان‌سازی استفاده شود. در برخی موارد این ضایعات را بعد از تصفیه و ذوب کردن به شمش و سایر مقاطع فولادی تبدیل می کنند. به عنوان ماده اولیه برای تولید شمش فولادی از ضایعات آهن و میلگرد استفاده می‌کنند.

 

نحوه بازیافت میلگرد

 

نحوه بازیافت میلگرد

لازم است بدانید که برای بازیافت میلگرد مراحل زیر انجام می‌شود:

جمع آوری ضایعات میلگرد: با توجه به مبحث بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟ باید ذکر کنیم برای بازیافت میلگرد در ابتدا باید ضایعات میلگرد را از سازه و کارخانه های محتلف جمع آوری کرد. در زمان جمع آوری ضایعات به سایز و ابعاد آن دقت کنید تا برای کاربرد مورد نیاز باشد مناسب باشد.

بررسی و کنترل میلگردها: در این مرحله توجه کنید که میلگردها زنگ زدگی و شکستگی نداشته باشند. گاهی امکان دارد بتن به سطح میلگرد چسبیده باشد؛ پس در ابتدا بتن را از سطح آن جدا کرده و مطمئن شوید که طول میلگرد مورد نیاز قابل استفاده باشد. حتی برای تشخیص زنگ زدگی میلگردها در برخی از مراکز بزرگ بازیافتی از آهن‌ربا استفاده می‌شود.

پردازش میلگردها: در این مرحله بازیافت بر روی میلگردهایی که طول زیادی دارند پردازش انجام می شود. برای استفاده مجدد از این محصولات می توان تغییراتی مثل برش میلگرد بر روی آن اعمال کرد.

تصفیه میلگرد: در این مرحله اگر ضایعات ناخالصی داشته باشند؛ باید بعد از ذوب آن‌ها را تصفیه کنند. این مرحله از اهمیت بسیار زیادی نسبت به بقیه مراحل برخوردار است زیرا باعث می شود کیفیت محصول مورد نظر افزایش یابد.

شکل‌دهی محصولات: با توجه به مبحث بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟ باید ذکر کنیم که شکل دهی محصولات آخرین مرحله بازیافت میلگرد است. بعد از اینکه فلزات تصفیه شدند سرد و جامد شده و به شکل های مختلفی مثل میلگرد، میله و … تبدیل خواهند شد. بعد از آن می توان از میلگرد بازیافت شده برای مصارف ساختمانی و صنعتی استفاده کرد.

 

کاربردهای میلگرد بازیافت شده

 

کاربردهای میلگرد بازیافت شده

در ادامه مبحث بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟ باید ذکر کنیم به جای استفاده از میلگرد اصلی می توان از میلگردهای بازیافتی برای ساخت میزهای فلزی استفاده کرد. همچنین در کاربردهای تزئینی از میلگرد بازیافت شده استفاده می شود. علاوه بر این ضایعات میلگرد را در یک کوره ذوب کرده و فلزات مختلف به آن اضافه می‌کنند و آلیاژهای مختلف به دست می آورند. از دیگر کاربردهای این میلگردها می توان به استفاده برای مجسمه سازی اشاره کرد.

مزایای بازیافت میلگرد

بهتر است بدانید بازیافت میلگرد مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است:

یکی از مهم ترین دلایل بازیافت ضایعات فلزی صرفه جویی در هزینه ها است. به طوری که صرفه جویی در مصرف حدود ۹۰٪ از مواد خام و کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در هر تن فولاد جدید از ضایعات می‌تواند در حدود ۱۱۱۰ کیلوگرم سنگ آهن، ۶۳۰ کیلوگرم زغال سنگ و ۵۰ کیلوگرم CaCO صرفه جویی کند. همچنین بازیافت میلگرد باعث می شود آلودگی هوا کاهش یابد.

 

میلگردهای بازیافتی را چگونه جمع‌آوری می‌کنند؟

میلگردی که به مرحله بازیافت می‌رسد با استفاده از روش‌های زیر جمع‌آوری می‌شود:

تخریب ساختمان‌های قدیمی: با توجه به مبحث بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟ باید ذکر کنیم با افزایش قیمت میاگرد ضایعات آن نیز ارزشمند هستند. بنابراین در تخریب ساختمان‌های قدیمی باید احتیاط کرد تا پیمانکار بتواند ضایعات جمع‌آوری‌شده را به مراکز بازیافت میلگرد بفروشد. پس از رفع زنگ از میلگردهای ضایعاتی قابلیت استفاده مجدد به وجود می آید.

ضایعات آرماتوربندی: میلگردها در شاخه‌های 12 متری تولید می‌شوند. این اندازه همیشه با ابعاد موجود در جداول لیستوفر میلگرد هماهنگ نیست. به همین علت قبل از آرماتوربندی میلگردها برش می خورند و طی این فرایند ضایعاتی به دست می آید. این ضایعات معمولا در اندازه های کوچک هستند و برای بازیافت میلگرد مستقیما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میلگردهای پرتی کارخانه‌ها: روش تولید میلگرد هر چقدر مدرن باشد باز هم ضایعاتی دارد. لازم به ذکر است که کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد از ضایعات خود به عنوان ماده اولیه مجددا استفاده می کنند. در مواقع کمی پیش می آید که این ضایعات را بفروشند.

 

میلگردهای بازیافتی را چگونه جمع‌آوری می‌کنند؟

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

امروزه محصولات فولادی در صنعت ساخت و ساز بیشترین کاربرد را به همراه دارند. شما خریداران و مصرف کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید جهت سفارش محصولات خود از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست با کارشناس فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70978

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *