امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

گروه ملی صنعتی فولاد ایران

گروه ملی صنعتی فولاد ایران

گروه ملی صنعتی فولاد ایران یکی از کارخانه های برتر تولید فولاد در ایران می باشد. این کارخانه با هدف تهیه انواع میلگرد ها و نبشی های مورد استفاده در داخل کشور در سال 1342 تاسیس گردید. در تاریخچه گروه ملی صنعتی فولاد ایران می خوانیم که در ابتدای فعالیت کارخانه مذکور در سال 1346، 65 هزار تن میلگرد در سال وارد بازار گردید.

پس از انقلاب اسلامی ایران و بازسازی خطوط تولید به کمک همت جوانان و متخصصین ایرانی، گروه ملی صنعتی فولاد ایران توانست که ظرفیت اسمی خود را تا سالانه 430 هزار تن افزایش دهد و بخش عمده ای از محصولات خود را روانه بازارهای خارجی نماید.

آشنایی بیشتر با گروه ملی صنعتی فولاد ایران

آشنایی بیشتر با گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

در حال حاضر کشورهایی چون امارات، آلمان، ترکیه، افغانستان و … برخی از مشتریان ثابت محصولات کارخانه مذکور می باشند. با توجه به اینکه محصولات این کشور دارای استاندارد های لازم است، می توان از آن در انواع پروژه های ملی داخلی و خارجی بهره برد. جالب است بدانید که این کارخانه برای تهیه فولاد از روش قوس الکتریکی استفاده می نماید که بروز ترین روش در دنیا می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که تهیه میلگرد هدف اصلی این کارخانه بوده و در همین راستا نیز توانسته است فولاد ایران را به خودکفایی برساند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای اینکه بتواند بر رسالت خود استوار باشد و تمام مواد اولیه خود را در داخل کشور تهیه نماید، کارخانه ماشین سازی را در سال 53 تاسیس کرد که تمام ابزارآلات مورد نیاز خود را شخصا تولید نماید. همین امر نیز موجب شد تا سال 70 سود حاصل از آن دو برابر شود.

آشنایی با محصولات گروه ملی صنعتی فولاد ایران

آشنایی با محصولات گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

همان گونه که در بالا توضیح داده شد، هدف اصلی گروه ملی صنعتی فولاد ایران، تهیه میلگرد بود اما محصولات جانبی دیگر چون شمش فولاد، مفتول و مواردی از این قبیل نیز وارد بازار می نماید. در زیر با برخی از محصولات آن بیشتر آشنا می شویم:

  • میلگرد:

میلگرد های ساخته شده توسط کارخانه مذکور در دو نوع میلگرد آجدار و میلگرد ساده روانه بازار می شوند. این میلگردها دارای استاندارد های لازم بوده و در سایزهای 10 تا 50 میلیمتری تولید می گردند.

  • مفتول ها:

مفتول های تولید شده نیز در دو نوع ساده و آجدار با اندازه های 5 تا 12 میلیمتری توسط واحد های تولیدی کارخانه مذکور تولید می گردند.

  • تسمه ها
  • تیرآهن ها
  • لوله ها
  • شمش

بررسی افتخارات گروه ملی صنعتی فولاد ایران

بررسی افتخارات گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

گروه ملی صنعتی فولاد ایران یکی از کارخانه های تولیدی بزرگ در جنوب کشور می باشد که افراد زیادی در آن در حال فعالیت می باشند. جالب است که بدانید می توان این کارخانه را در دسته کارخانه های بزرگ تولیدی در منطقه دانست. از سوی دیگر کارخانه فوق با دانش جوانان ایرانی و فناوری های داخلی در حال فعالیت می باشد لذا می توان آن را جز افتخارات و توانایی های کشور دانست.

داشتن کوره قوس الکتریکی، کوره پاتیلی و دستگاه ریخته گری از جمله امکانات این کارخانه می باشد. گروه ملی صنعتی فولاد ایران خود یک کارخانه بزرگ با مجموعه ای از کارخانه های کوچک می باشد. کارخانه هایی چون نورد تیرآهن، نورد میلگرد و مفتول تنها بخشی از زیرمجموعه های آن محسوب می شوند.

کارخانه فوق در حال حاضر بیش از 50 سال سابقه فعالیت دارد و بیش از 3000 نفر نیز در حال حاضر در این مجموعه کار می کنند. این کارخانه در سال 88  به واحد خصوصی عرضه شد و از آن زمان تا کنون به عنوان بخشی از دارایی های شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا در حال فعالیت می باشد. جالب است بدانید که تولیدات این کارخانه بزرگ امروزه در صنایعی چون پتروشیمی، نفت، ماشین سازی و سدسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی:

گروه ملی صنعتی فولاد ایران یکی از کارخانه های بزرگ تولید کننده میلگرد در ایران می باشد که در جاده خرمشهر واقع شده است. این کارخانه با هدف خوداتکایی و عدم وابستگی به بازارهای خارجی تاسیس گردید و خوشبختانه امروزه به جایگاهی رسیده است که علاوه بر اینکه پاسخگو نیاز کشور است، به راحتی می تواند محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر نماید.

ناین شرکت در طی فعالیت خود بارها خط تولید خود را بازسازی و بروز نمود تا ظرفیت اسمی تولیدات خود را افزایش دهد. در دوران فعالیت این شرکت، سرمایه گذاران، سهام خود را به واحد خصوصی عرضه داشتند و همین امر نیز موجب گردید تا در ادامه فعالیت کمی دچار رکود شده اما خوشبختانه توانست تا جایگاه خود را به دست آورد و مجدد توان تولیدی خود را بالا ببرد.

آنچه در مورد این کارخانه و تولیدات آن دارای اهمیت می باشد، این مهم می باشد که در حال حاضر فعالیت های آن بر اساس دانش و تجربه جوانان ایرانی می باشد و نقشی از متخصصین خارجی در آن دیده نمی شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

اولین فولاد در ایران

https://ahanhyper.com//?p=7807

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *