امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

گرانترین نوع فولاد

فولاد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین فلزاتی می باشد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین استفاده این فلز در صنعت ساخت و ساز می باشد. در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی گرانترین نوع فولاد بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید فولاد زنگ نزن یا همان استیل از جمله گرانترین نوع فولاد به شمار می‌رود که این نوع فولاد معمولاً در آلیاژ های مختلفی تولید و عرضه می شود. فولاد زنگ نزن یا همان استیل در انواع مختلف موجود می باشد که نکته مشترک بین آن ها مقادیر بالای نیکل و کروم می باشد. این دو عنصر آلیاژی در ترکیب شیمیایی فولاد خاصیت مقاومت به خوردگی را افزایش خواهد داد.

بهتر است بدانید از جمله پرکاربرد ترین مقاطع فولاد زنگ نزن در آلیاژهای مختلف تولید می شود. آلیاژهای مختلفی همچون ۳۰۴ و ۳۱۶ و ۴۲۰ و … از جمله آلیاژهای استیل می باشند که دارای کاربرد های فراوانی هستند. جهت ساخت ورق استیل از آن به عنوان مواد اولیه استفاده می شود.

معرفی فولاد زنگ نزن

همانطور که ذکر شد فولاد زنگ نزن از جمله گرانترین نوع فولاد می باشد. برای بسیاری از آلیاژ های فولادی این اصطلاح به کار برده می‌شود که معمولاً دارای مقدار کروم بالایی است. در نظر داشته باشید کروم با هوا واکنش نشان خواهد داد و به این صورت یک لایه اکسید کروم را تشکیل می‌دهد. این لایه اکسید کروم فلز را در برابر خوردگی حفظ کرده و طول عمر آن را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که آلیاژ ضد زنگ بسیار واکنش پذیر نخواهند بود؛ به همین خاطر برای مواد غذایی و مصارف پزشکی بسیار مناسب می باشد.

 

معرفی فولاد زنگ نزن

 

انواع آلیاژهای استیل یا فولاد ضد زنگ

همانطور که ذکر شد استیل یا فولاد ضدزنگ ازجمله گرانترین نوع فولاد می باشد که در انواع مختلفی موجود است. هر یک از انواع این نوع فولاد در کاربردها مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از انواع آن را در ادامه شرح خواهیم داد.

آلیاژ استنلس استیل ۴۱۰

توجه داشته باشید که یکی از خواص آلیاژ استنلس استیل مغناطیسی بودن آن می باشد. معمولاً در نسبت به آلیاژ های دیگر در این نوع آلیاژ از مقدار کروم بیشتر و نیکل کمتر استفاده می شود که نسبت به آلیاژهای فاقد مغناطیسی از هزینه کمتری برخوردار می باشد.

آلیاژ استیل ۴۲۰

از دیگر گرانترین نوع فولاد می توان به آلیاژ استیل ۴۲۰ اشاره کرد که از جمله انواع فولاد ضد زنگ به شمار می رود. این نوع فولاد به خاطر پایداری فاز مارتنزیتی سختی و مقاومت در برابر سایش بسیار بالا می باشد. به همین خاطر جهت ساخت قیچی و چاقو و ابزاری از این نوع فولاد بسیار استفاده خواهد شد.

آلیاژ استیل ۳۰۴

این نوع آلیاژ که از جمله گرانترین نوع فولاد به شمار می رود که در بازار به اسم استیل نگیر شناخته می شود. بیشترین کاربرد این فلز در صنایع مختلف می باشد که می توانید در نوع کم کربن و پرکربن آن را در بازار پیدا کنید. توجه داشته باشید که وجود کربن کمتر در این نوع فولاد آن را برای جوشکاری مناسب خواهد کرد که جزو استیل های غیر مغناطیسی به شمار می روند.

آلیاژ استیل ۳۰۹

یکی دیگر از گرانترین نوع فولاد می توان به استیل ۳۰۹ اشاره کرد که با توجه به مقاومت به اکسیداسیون سطحی در دمای بالا معمولا به استیل نسوز در بازار می شناسند. بهتر است بدانید مقاومت این ورق در برابر اکسیداسیون تقریباً تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد خواهد بود که در تمامی سایزها می توانید تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوند.

در نظر داشته باشید که فولاد ضد زنگ نسوز از دیگر فولاد ها تا حدودی گران تر می باشد. توجه داشته باشید که ورق ۳۰۹ معمولاً در حالت کم کربن تولید می شود.

 

انواع آلیاژهای استیل

 

آلیاژ استیل نسوز ۳۱۰

ترکیب شیمیایی نیکل و کروم باعث مقاومت حرارتی استیل ۳۱۰ تا دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا خواهد شد. این ورق که از جمله گرانترین نوع فولاد می باشد که در نوع کم کربن تولید می شود. شایان ذکر است که این نوع فولاد دارای قابلیت جوشکاری می باشد.

آلیاژ استیل 316Ti

 این نوع فولاد زنگ نزن از جمله گرانترین نوع فولاد می باشد که علاوه بر مقادیر نیکل و کروم دارای تیتانیوم در ساختار آن است. توجه داشته باشید که وجود تیتانیوم در این فولاد باعث ایجاد مقاومت به خوردگی مرز دانه ای می شود. این نوع آلیاژ از جمله گران قیمت ترین انواع فولاد استیل به شمار می رود.

آلیاژ استنلس استیل ۳۲۱

این نوع آلیاژ دارای تیتانیوم در ساختار فولاد می باشد که در برابر خوردگی مرزدانه ای مقاوم می باشد. از این فولاد جهت ساخت و کاربرد دمای بالا استفاده می شود. با توجه به اینکه در برابر اکسیداسیون مقاوم است که معمولا به آن فولاد استنلس نسوز 321 می گویند.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

در این مقاله گرانترین نوع فولاد که معمولاً فولاد استیل است؛ را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به اینکه این فولاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف به همراه دارد. به همین خاطر امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است و جایگاه ویژه ای در صنایع مختلف دارد. مجموعه آهن هایپر از جمله بزرگترین و شناخته شده ترین فروشگاه های عرضه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله فولاد ضد زنگ می باشد.

برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی و … اشاره کرد.

 

گرانترین نوع فولاد

 

هر یک از این مقاطع در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می باشد. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید قیمت انواع محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه و … را در وبسایت https://ahanhyper.com/ مشاهده کرده و پس از بررسی های لازم نسبت به تهیه و سفارش آن اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فولاد چه برتری نسبت به آهن خالص دارد

https://ahanhyper.com//?p=35063

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *