امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد پروفیل بر

پروفیل بر جزء گروه ابزارآلات برقی محسوب می شود و از آنجایی که در مقایسه با فرزها از قدرت بیشتری برخوردار می باشد به همین جهت در صنعت ساختمانی محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است. چرا که کار کردن با فرز آهنگری در زمان برش برخی پروفیل ها خیلی سخت است و منجر به دشوار شدن کار برای کاربر می گردد.

ولی پروفیل بر برش زدن سخت ترین پروفیل را به آسانی انجام می دهد. کاربرد پروفیل بر شامل دو گروه می شود. مدل هایی که به طور فراوان در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و برای درب و پنجره های مختلف کاربرد دارند و از نوع صنعتی در صنایع بزرگ استفاده می شود.

پروفیل بر با استفاده از چند قطعه از جمله موتور، بازوی متحرک، دیسک برش و همچنین گیره نگهدارنده ساخته شده است. عملیات برش توسط این دستگاه با دقت بسیار بالایی در زاویه های گوناگون در طرف چپ و راست انجام می شود.

کاربرد پروفیل بر در صنعت

فروش و عرضه پروفیل های نورد شده کارخانه های فولادی فولاد به طور معمول در طول های 6 یا 12 متری و با عرض یا مساحت مقطع معین در بازار آهن آلات انجام می گیرد. برای اینکه قطعه های کوچک ضروری جهت کار در کارگاه های صنعتی برش داده شوند به یک سری ابزار برش نیاز خواهند داشت.

کاربرد پروفیل بر، همان طور که قبلا ذکر کردیم چون در زمان برش فلزها دارای موقعیت ثابتی می باشد نسبت به فرزهای آهنگری امنیت بیشتری دارد. همچنین از آنجایی که قطعه های فلزی با سنگ فرز به شکل دستی و به وسیله کارگران با دقت کافی برش داده می شوند به همین جهت برای تهیه قطعات با اندازه کوچکتر و با اشکال هندسی منظم تر پروفیل برها را به کار می گیرند.

یکی دیگر از کاربردهای پروفیل برها این است که از بازوی متحرک آنها برای برش دادن قطعه های فلزی در زاویه های گوناگون و حتی فارسی بر نمودن قطعه ها با دقت بالا استفاده می شود.

 

کاربرد پروفیل بر

 

استفاده از پروفیل بر در ساختمان سازی

پروفیل بر به عنوان یکی از انواع ابزارآلات برقی به شمار می آید و وظیفه اصلی آن این است که برش پروفیل را انجام می دهد. از آنجایی که جا به جایی پروفیل برها به راحتی و آسانی انجام می شود و همچنین از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند به همین جهت جزء پرکاربردترین ابزار محسوب می شوند.

دیگر کاربرد پروفیل بر این است که در صنعت ساختمان سازی و تولید قاب های پنجره و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در صنعت ساختمان سازی هر بار که به برش دادن فلزات نیاز است از این دستگاه استفاده می شود.

لازم است این نکته را ذکر کنیم که رعایت نکات ایمنی در زمان کار کردن با دستگاه پروفیل بر اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که نکات ایمنی رعایت نشود منجر به بروز خطرات جدی می گردد.

سخن پایانی

در حال حاضر، پروفیل ها نقش بسیار مهمی را در صنایع گوناگون ایفا می کنند. مزایا این محصول مانند وزن سبک و استحکام زیاد باعث شده است تا کاربرد زیادی داشته باشد. پروفیل ها یکی از ابزارآلات برقی می باشد و در صنعت ساختمانی محبوبیت بسیار زیادی دارد. به دلیل اینکه قدرت این دستگاه در مقایسه با فرزها خیلی بیشتر است.

 

پروفیل بر در ساختمان سازی

 

در حال حاضر کاربرد پروفیل بر بسیار گسترده می باشد. چرا که توانایی برش زدن سخت ترین نوع پروفیل ها را نیز دارد. پروفیل بر براساس کاربرد آن شامل دو گروه می شود. مدل نیمه صنعتی که دارای کاربرد فراوان در صنعت ساختمان هستند و برای انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل صنعتی که از آن در صنایع بزرگ استفاده می شود. یکی از مهمترین دلایل گسترده بودن کاربرد پروفیل بر این است که کار برش را به طور دقیق و با دقت بسیار بالا در زاویه های گوناگون انجام می دهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها

https://ahanhyper.com//?p=19461

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *