امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد فولاد سردکار

در این مقاله  از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث کاربرد فولاد سردکار بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 معرفی فولاد سردکار

قبل از اینکه کاربرد فولاد سردکار بیان کنیم؛ لاز است بدانید که فولاد سردکار از درصد بالایی کربن و مقدار کمی کروم، مولیبدن منگنز و تنگستن تشکیل شده است. این فولاد برای ساخت ابزار هایی که در حین کار دمای آن بیش از ۲۰۰ درجه سانتیگراد نباشد استفاده می شود. در این شرایط فولاد سردکار خواص خود را حفظ می کند. چون برای ابزار های ساخته شده در دمای پایین استفاده می شود به این نام معروف است. مقاوم در برابر ضربه، خاصیت نرم شدن در برابر حرارت و شکل پذیری از جمله مزایا و خواص این نوع فولاد می باشد.

انواع فولاد سردکار و کاربرد آن

 با توجه به مبحث کاربرد فولاد سردکار باید بدانید که این نوع فولاد به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • فولاد سخت شونده با هوا
  • فولاد ابزاری سخت شونده با روغن
  • فولاد سردکار نوع C

 در ادامه با ویژگی و کاربرد هر کدام بیشتر آشنا می شوید.

انواع فولاد سردکار

ویژگی و کاربرد فولاد سرد کار سخت شونده با هوا

 در ادامه مبحث کاربرد فولاد سردکار باید ذکر کنیم که در ساخت ابزارهای مختلفی همچون سنبه، قالب های کله زنی، چاقو، لبه بری سرد، ابزار های تراشکاری، ابزارهای برجسته کاری و میله بری از این فولاد استفاده می شود. این نوع فولاد مقاوم در برابر سایش بوده و همچنین قابلیت ماشینکاری بالایی دارد.

ویژگی و کاربرد فولاد سردکار نوع C

 در ادامه مبحث کاربرد فولاد سردکار باید ذکر کنیم که این نوع فولاد سردکار دارای درصد بالایی کربن و کروم است. به علت وجود کربن بالا گاهی در فولادهای ضد زنگ قرار می گیرد. به علت رسوب درصد بالای کربن و کروم به شکل کاربید در می‌آید که باعث مقاومت کمتر در برابر خوردگی می شود.

این فولاد طوری ساخته شده که هم خصوصیات فولاد سردکار گرید A را دارد و هم در برابر سایش مقاوم بوده است. برای ساخت قالب های سکه زنی، قالب ها سرد کار، ابزار های برجسته کاری، لمینیت کاری، قالب ریزی سرد، سیم، مفتول، چاقو های برش سرد و… از این نوع فولاد استفاده می شود.

 

کاربرد فولاد سردکار

 

 ویژگی و کاربرد فولاد سردکار سخت شونده با روغن

این نوع فولاداز فولاد هایی است که کاربرد عمومی دارد. در ساخت ابزارهایی چون ساخت بوش، میله، حدیده، گیره های ماشین تراش و… مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

شما بازدیدکنندگان گرامی جهت خرید میلگرد، خرید آهن آلات و دیگر مقاطع فولادی می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر اقدام نمائید. کارشناسان این مجموعه همواره در تلاش هستند تا قیمت میلگرد، قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه و … را به صورت به روز و آنلاین در وبسایت https://ahanhyper.com/ درج کنند. با اطمینان خاطر می توانید به بررسی مقاطف فولادی بپردازید و جهت سفارش آن اقدام نمائید. همچنین بهتر است بدانید که کارشاناسان خبره این مجموعه بهترین راهنمایی و مشاوره را  جهت انتخاب بهتر در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربرد فولاد گرم کار

کاربرد فولادهای ضد شوک

https://ahanhyper.com//?p=34956

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *