امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد فولادهای ضد شوک

در مورد آشنایی با مبحث کاربرد فولادهای ضد شوک و توضیحات بیشتر با ما همراه باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی این نوع فولاد بپردازیم.

آشنایی با کاربرد فولادهای ضد شوک

بهتر است بدانید فولادهای ضد شوک در مقابل سایش مقاومت بالایی دارند. این نوع فولاد ها برای شکل دهی به مواد بسیار مناسب هستند. در کوره های قوس الکتریکی فولادها ذوب می شوند. تولید این فولادها به علت درصد بالای عناصر و میکرو ساختار شدید دشوار است. فولادهای ضد شوک قابلیت تمپرینگ و سخت کار دارند. این فولادها نسبت به شوک و ضربه ناگهانی در دمای بالا و پایین مقاوم هستند.

با توجه به مبحث کاربرد فولادهای ضد شوک باید ذکر کنیم که برای استحکام کافی سطح کربن پایین است. در حدود ۵ درصد کربن در این فولاد به کار رفته است. قطعات و ابزار هایی که به صورت مکرر در معرض ضربه قرار دارند به وسیله این فولادها مقاوم می شوند و چقرمگی و سختی بالایی دارند. برای ساخت فنر ها، چکش های ضربه ای، تیغه های قیچی گرم، ابزارهای چرخ دنده و تیک کاربرد دارند. از بین موارد فوق کاربرد فولادهای ضد شوک در فنر زیاد است.

فرایند تولید فولاد های ضد شوک

 در ادامه مبحث کاربرد فولادهای ضد شوک باید ذکر کنیم که اصلی ترین روش تولید فولادهای ضد شوک ذوب در کوره های قوس الکتریکی است. فرایند تولید فولاد به دو مرحله تقسیم می شود: مرحله اول ذوب مواد انجام می شود و مرحله دوم مواد مذاب داغ داخل مخزن مبدل ریخته و اصلاح آن انجام می‌شود. سرعت اصلاح در مخزن بالا و باعث افزایش راندمان، کیفیت و ثبات می شود.

 

کاربرد فولادهای ضد شوک

 

مواد در مخزن با سرعت بالا ذوب شده و سپس به یک مخزن ثانویه مثل مخزن AOD منتقل می‌شود. در این مخزن گاز اکسیژن، آرگون و یا نیتروژن از درون لوله دم آهنگری به مواد مذاب اضافه و اصلاح انجام می شود. با توجه به نوع فولادی که ساخته می شود می توانید نیتروژن آن را حذف کرده یا افزایش داد. می توان از افزودن آلومینیوم یا سیلیسیم به عنوان سوخت استفاده کرد. با انجام این کار گرمای اضافی تامین می شود.

خواص فولادهای ضد شوک

در ادامه مبحث فولادهای ضد شوک باید ذکر کنیم که این نوع فولاد از خواص ویژه ای برخوردار است. برخی از این خواص عبارتند از:

  • مقاومت به سایش
  • سختی بالا
  • قابلیت حفظ شکل در دمای بالا

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردند می توان به انواع ورق فولادی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق ابعادی، نبشی، انواع میلگرد و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع در سایزها و انواع مختلف موجود است. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید جهت سفارش این مقاطع از طربق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربرد فولاد کم کربن

کاربرد فولاد سردکار

کاربرد فولادهای تندبر

https://ahanhyper.com//?p=34994

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *