امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد انواع فلزات در مجسمه سازی

امروزه استفاده از متریال های فلزی در ساخت و طراحی مجسمه ها و سازه های شهری که به عنوان آثار هنری شناخته می‌شود گسترش پیدا کرده است. مجسمه سازی فلزی هنر جدیدی نیست بلکه با توجه به شکل پذیری فلزات از گذشته تا به الان مورد توجه قرار گرفته است.

 بعد از توسعه معادن و تحولات صنایع دستی آثار هنری استفاده از فلزات تجهیزات نظامی ابزارآلات جنگی و … گسترش پیدا کرده است. این فلزات علاوه بر جذابیت و بازتاب نور از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. در طراحی مبلمان شهری از این فلزات بهره مند شده اند. استفاده از متریال های فلزی باعث شده است تا جلوه زیبایی به محیط را ببخشد.

کاربرد انواع فلزات در مجسمه سازی

 توجه داشته باشید انواع آثار های هنری که توسط فلز ساخته می شوند بسیار مفید می باشد. مانند اشیای به کاری قطعات تزیینی اسامه کاربردی و … معمولاً فلزهایی که برای ساخت این تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد با نوع برنج، قلع، مس، سرب، آهن، برنز و .. انجام می‌شود. فلز برنز معمولاً جز متریال های با کیفیت و عالی برای ساخت آثار هنری و صنایع دستی مورد نظر می باشد.

 

انواع مجسمه سازی با فلز

 

 توجه داشته باشید مجسمه های فلزی، جواهرات و زیورآلات، طلا و سکه و … در مصر از فلز ساخته می‌شود. همچنین مجسمه هایی در یونان و روم که بسیار زیبا می باشند از مس بوده و تمدن های باستانی آمریکا معمولاً از فلز مس ساخته می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم فلزاتی که در مجسمه سازی مورد استفاده قرار می گیرند را شرح دهیم.

 سنگ آهن

توجه داشته باشید از دوران قدیم تا به امروزه در بین تمامی فلزات آهن بیشترین استفاده را به خود اختصاص داده است. می‌توان آهن را در آب، زمین، سنگ و یا … پیدا کرد. البته بهتر است بدانید آهن کاملا خالص نیست و مقداری سیلیکون، کربن، فسفر، سولفور و … در آن وجود دارد. آهن های چدن، فرفورژه و استیل  سه نوع اهن موجود می باشد که معمولاً چدن دارای مقدار بیشتری کربن می باشد و فرفورژه کمترین میزان کربن را دارد.

توجه داشته باشید مجسمه هایی که از آهن تولید می شوند معمولاً در برابر رطوبت، آب و غیره دچار زنگ زدگی می شوند. برای جلوگیری از این حالت باید سعی کنید آهن را با مواد غیر اکسید مانند قلع و روی و برنج ترکیب نمایید. معمولا از آهن برای ساخت تجهیزات آشپزخانه ها و مجسمه و صلاح ساخت ابزار ها و … استفاده می شود .

چدن  :یکی دیگر از انواع اهن می باشد که در مجسمه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجسمه هایی که از چدن می باشد که دارای مقدار زیادی کربن بوده و شکنندگی بالایی دارد. به راحتی قابل شکستن می باشد و شما نباید آن را خم کنید. استفاده از پوشش های تزیینی شومینه ها و گاز های قدیمی می باشد در ساخت وسایل تزیینی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

 فرفورژه: توجه داشته باشید از اهن فرفورژه نیز می‌توان در ساخت مجسمه ها استفاده کرد که این نوع فلز برای مقاله کمتری کربنی می باشد و بسیار نرم است. به راحتی می توانید با آن کارخانه مجسمه هایی که با فلز فرفورژه ساخته می شوند را شما به راحتی می توانید رنگ کنید و بیشتر برای ساخت ابزارهای ارزان قیمت از فلز فرفورژه استفاده می کنند .

استیل: معمولاً دارای سختی بین چدن و آهن می‌باشد که خصوصیات چدن و آهن را دارد. به صورت براق بوده و برای مجسمه سازی بسیار عالی و مناسب می باشد.

 

 سنگ آهن

 

مس

مس یکی دیگر از فلزات می باشد که در ساخت مجسمه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید مس یکی از انواع فلز هایی است که به صورت خالص مانند طلا، آهن، نقره و … یافت می‌شود که مجسمه و لوازم  خانگی از مس استفاده خواهد شد.

 بهتر است بدانید مس بسیار محکم و مستحکم می باشد. برای مثال صنعتی نیز بسیار عالی بوده و دارای انعطاف پذیری بالا می باشد. به راحتی می توانید آن را شکل دهید به همین خاطر در ساخت مجسمه سازی و غیره بسیار کاربرد دارد.

قلع

یکی از انواع فلزات در ساخت مجسمه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد؛ قلع می باشد. بیشتر برای اثارهای هنری مورد استفاده قرار می گیرد. اولین آثار هنری در قرن شانزدهم در شهر مکزیک اسپانیا توسط قلع ساخته شد. بهتر است بدانید قلع ارزان قیمت بوده و در دسترس می باشد. همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی است که در لوازم مختلف و ساخت مجسمه ها کاربرد بسیاری دارد. همچنین دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک نیز می‌باشد.

برنج

برنج یکی از فلزات می باشد که معمولاً در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به رنگ زرد روشن می باشد و همچنین بسیار نرم و انعطاف پذیر است. برای اینکه براقیت خاصی داشته باشد معمولا پالیش کاری خواهد شد که با توجه به سیاه و لکه دار شدن در حین مجسمه سازی نیاز به پالیش شدن دارد. به این صورت درخشش خود را حفظ می‌کند. توجه داشته باشید برنج از گذشته تا به امروز در کاربردهای فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است.

برنز

 

مجسمه نقره ای

 

تمامی تمدن‌های باستان برای آثار هنری خود معمولاً از فلز برنز استفاده می‌کنند که دارای رده سخت‌تری نسبت به آهن می باشد. همچنین خاصیت ضد خوردگی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای مجسمه سازی می باشد. محکم و روان بودن آن برای و فرم‌های باشکوهی را در رنگ های مختلف انجام می دهد. توجه داشته باشید مجسمه سازی بیشتر از فلز برنز استفاده می‌شود و مجسمه های بسیاری را می‌توان از آن استفاده کرد.

توجه داشته باشید برای تهیه انواع فلزات برای ساخت مجسمه ها و کاربردهای مختلف دیگر می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و این فلزات را با کیفیت بالا و همچنین کارایی مناسب تهیه کرده و از آن در کاربردهای مورد نظر خود بهره مند شوید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که مجموعه آهن هایپر همواره در تلاش است ساخت فلزات که توسط  کارخانه ‌های داخلی و خارجی معتبر و شناخته شده تولید شده اند را روانه بازار کند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

منظور از شکل پذیری فلزات چیست و چه فلزاتی انعطاف پذیرند؟

https://ahanhyper.com//?p=17118

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *