امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟

چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟ سوالی است که بسیاری از بازدیدکنندگان در هنگام برخورد با آهن زنگ زده با آن روبرو خواهند شد. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب از وبسایت آهن هایپر این مبحث را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 معرفی زنگ آهن

زنگ آهن از زنگ زدگی فلزات زمانی اتفاق خواهد افتاد که در طولانی مدت سطح فلزات با آب و رطوبت تماس داشته باشد. در این شرایط فلزات با اکسیژن ترکیب شده و در طی فرآیندی دچار اکسید خواهد شد. این فرایند در نهایت به خوردگی فلز و تبدیل شدن سطح آب به رسوب قرمز- قهوه ای انجام خواهد شد که معمولا آن را به نام زنگ آهن می شناسند. با توجه به مبحث چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟ باید ذکر کنیم که از روش‌های مختلفی می توان جهت تمیز کردن آهن زنگ زده استفاده کرد. در ادامه این قسمت برخی از این راه حل ها را بیان می کنیم.

 

زنگ آهن

 

روش های حذف زنگ آهن

در ادامه مبحث چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟ باید ذکر کنیم که بهترین راه حل برای مقابله با زنگ آهن این است که بتوانید آهن آلات را در برابر رطوبت حفاظت کنید. روش ها و راه های بسیاری است که جهت تمیز کردن آهن زنگ زده می توان از آن استفاده کرد. برخی از محصولات متنوع نیز به همین منظور تولید و عرضه شده اند. اما این محصولات حاوی مواد مضر برای طبیعت می باشد. باید سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که برای طبیعت ضرری نداشته باشد. برخی از روش های تمیز کردن آهن زنگ زده عبارتند از:

تمیز کردن

آهن یا فلزات مورد نظر شما اگر به صورت سطحی دچار زنگ زدگی باشد؛ می‌توانید توسط سیم ظرفشویی یا فرچه سیمی سطح آن را تعویض کنید که توسط این روش بسیار از زنگ زدگی آهن از بین می رود. اما اگر زنگ زدگی عمیق باشد؛ علاوه بر تمیز کردن باید از روش های دیگر نیز استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید

در ادامه مبحث چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟ باید بدانید که اکثر زنگ زدگی ها توسط سرکه سفید به صورت کامل از بین می رود. در این ماده معمولاً استیک اسید وجود دارد؛ که برای از بین بردن زنگ زدگی بسیار موثر می باشد. به این منظور آهن آلات کوچک، پیچ و مهره و یا هر فلز دیگر را درون سرکه سفید قرار دهید. پس از اتمام کار وسایل را شستشو دهید؛ چراکه اگر سرکه بر جا بماند باعث خوردگی خواهد شد.

 

روش های حذف زنگ آهن

 

جوش شیرین

معمولاً از جوش شیرین جهت تمیز کردن زنگ زدگی لوازم خانه استفاده خواهد شد. توسط جوش شیرین و آب یک خمیر ضخیم درست کنید و بعد از آن بر روی سطحی که دچار زنگ زدگی شده است؛ به صورت کامل پخش کنید و اجازه دهید تا بر روی فلز باقی بماند. سپس آن را پاک کنید. برای پاک کردن می توانید از فرچه سیمی یا سیم ظرفشویی کمک بگیرید؛ این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا به صورت کامل از بین برود.

آبلیمو

در ادامه مبحث چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟ باید بدانید که یکی از روش های دیگر برای تمیز کردن آهن زنگ زده؛ استفاده از آبلیمو می باشد. بر روی سطح فلزی آهنی که دچار زنگ زده شده است؛ مقداری نمک بپاشید، سپس آب لیمو به آن اضافه نمایید. اجازه دهید مدت زمان کوتاه بر روی آن بماند؛ سپس جهت شستشوی اقدام نمایید. برای از بین زنگ زدگی عمیق آهن می توانید مقداری سرکه با آبلیمو مخلوط کنید. به این صورت محلول قوی تری دارید و به راحتی تمامی زنگ زدگی موجود را پاک می کند.

ملاس

در پاسخ به سوال چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟ باید ذکر کنیم که ملاس یکی از روش‌های آن می باشد. معمولا از ملاس برای تهیه غذاهای شیرین استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید در این ماده بسیار عالی برای از بین بردن زنگ آهن مواد شیمیایی و اسید ها وجود دارد که باعث می شود تا زنگ زدگی آهن را از بین برده و به آن شفافیت دهد. سعی کنید مقداری آب را با مقداری از ملاس ترکیب کرده و در یک کاسه بریزید. فلزات زنگ زده را درون کاسه قرار دهید و برای چند ساعت اجازه دهید فلزات درون آن بماند. سپس آن را بردارید؛ مشاهده خواهید کرد که زنگ زدگی باید به صورت کامل از بین رفته است. اما شما باید پس از آن آهن و فلزات مورد نظر را شستشو داده و خشک نمایید.

چگونه آهن زنگ زده را سفید کنیم؟

در پاسخ به سوال چگونه آهن زنگ زده را سفید کنیم؟ باید بدانید که با استفاده از روش هایی که ذکر شد؛ می توانید آهن زنگ زده را سفید کنید. توجه داشته باشید در صورتی که یکی از این روش ها جواب نداد؛ می توانید از روش های بعدی استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که هر یک از این روش ها مخصوص برخی از محصولات خواهد بود و شما با توجه به آهن و فلز مورد نظر می توانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

 

چگونه آهن زنگ زده را سفید کنیم؟

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد و محصولاتی را ارائه می کند که توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه نمائید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، ورق سیاه، ورق گالوانیزه و … می باشد.

تمامی این محصولات در انواع و سایز های مختلفی موجود می باشد که هر سایز و نوع آن در کاربرد و قسمت‌های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید این محصولات را با کیفیت بالا از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آهن چرا زنگ می زند ؟

آهن در کدام محیط کندتر زنگ میزند

https://ahanhyper.com//?p=27001

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *