امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق پانچ؛ ابعاد فیزیکی، کاربردها، انواع و عملیات پانچ

به آن دسته از ورق هایی که سوراخ شده اند ورق پانچ می گویند. ورق های سوراخ شده کاربرد بسیار زیادی در صنایع متنوع دارند. شما می توانید برای طراحی اتاق های آسانسور و نیروگاه های برق از ورق های پانچ استفاده نمایید. آن دسته از ورق هایی که برای سوراخ کاری مورد استفاده قرار می گیرند عمودی می باشند.

ضخامت و ابعاد هر یک از ورق ها با یکدیگر متفاوت می باشد. طول و عرض هر یک از ورق ها با یکدیگر متفاوت می باشد شما باید به خوبی بدانید که به ورق های پانچ، ورق های مشبک هم می گویند. شما می توانید بر اساس کاربرد مد نظرتان یکی از انواع ورق ها را با ضخامت متنوع خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید.

برای انجام دادن عملیات پانچ روی ورق پانچ از دستگاه های ویژه ای استفاده می کنند که نام آنها دستگاه سی ان سی می باشد. به این نمونه از دستگاه ها دستگاه کنترل عددی هم می گویند. توجه داشته باشید که باید ورق ها بر اساس استانداردهای مشخص شده سوراخکاری شوند.

در چند سال گذشته برای تولید ورق های پانچ از دستگاه های سی ان سی استفاده نمی کردند و به همین دلیل سرعت سوراخکاری ورق ها چندان زیاد نبود. سیستم های کامپیوتری در روش های قبلی وجود نداشت و به همین دلیل سرعت سوراخکاری چندان بالا نبود و همچنین به صورت استاندارد ورق ها پانچ کاری نمی شد.

ورق پانچ؛ ابعاد فیزیکی، کاربردها، انواع و عملیات پانچ

معرفی انواع ورق پانچ

شما باید به خوبی بدانید که ورق های پانچ انواع متنوعی دارند و هر یک از انواع ورق ها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. برخی از اصلی ترین نمونه های ورق های پانچ عبارت است از :

  1. ورق های استیل پانچ :

ورق های استیل از جمله ورق هایی می باشند که در صنایع متفاوت مانند نیروگاه ها، پتروشیمی، آب، صنایع غذایی و …. کاربرد زیادی دارند. انجام دادن عملیات پانچ روی این ورق ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و علت اصلی آن هم مقاومتی است که این ورق ها در برابر خوردگی دارند.

میزان کربن موجود درون این ورق ها بسیار زیاد است و همچنین 12 درصد هم کروم درون ورق ها وجود دارد. این ورق های پانچ در صنایع کاربرد زیادی دارند و همین ویژگی آنها موجب شده است که بسیاری از افراد حجم زیادی از ورق ها را خریداری کنند.

  1. ورق های آجدار پانچ :

برای اینکه بسیاری از وسیله ها در سطح ورق ها سر نخورند باید به خوبی بدانید که این ورق ها به عنوان بهترین ورق ها شناخته می شوند. نورد گرم برای تولید این ورق ها مورد استفاده قرار گرفته می شود.

برجستگی هایی که روی این ورق وجود دارد شکل متنوع دارند و هر یک از آنها دارای کاربرد خاصی هستند. این نمونه از ورق ها را در سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می دهند. پانچ درون این ورق ها به دلیل اهمیت بسیار زیادی که دارد از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

هدف از خم کردن ورق پانچ

برای تغییر دادن در هندسه قطعات مورد نظر باید عملیات خم کاری روی انواع ورق های پانچ کاری شده انجام شود. برای خم کاری ورق ها باید بدانی که ورق ها را حول یک محور مشخص شده کج می کنند تت ظاهر ورق تغییر پیدا کند. خم کاری ورق ها به دو روش انجام می شود.

یکی از این روش ها برای تولیدات ارزان قیمت می باشد و قابلیت اجرا روی پرس های برک را دارد. یکی دیگر از روش ها برای تیراژهای تولیدی بالا می باشد که به عملیات ورق گیری احتیاج دارد. ماتریس هایی که در خم کاری نوع دوم مورد استفاده قرار می گیرد هزینه بیشتری برای خریداری دارند.

دقت داشته باشید ورق های مورد استفاده برای خم کاری باید قابلیت کشش داشته باشند. شکل ورق در این فرایند تغییر پیدا می کند ولی ضخامت آن دچار تغییر نمی شود.

در برخی از مواقع ممکن است که ضخامت ورق تغییر کند اما ضخامتی که ورق ها دارند در بیشتر مواقع ثابت می باشد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هدف از خم کاری افزایش بخشیدن به مقاومت ورق می باشد. زیبایی ورق ها را هم افزایش می دهد.

 

ورق پانچ؛ ابعاد فیزیکی، کاربردها، انواع و عملیات پانچ

کاربرد ورق پانچ

ورق های پانچ در صنایع کاربرد متفاوتی دارند که شما باید به خوبی با کاربرد آنها آشنایی داشته باشید. از ورق ها به عنوان حفاظ در نیروگاه هایی که برقی هستند استفاده می کنند. همچنین باید بدانید ر نیروگاه های برق هم از آنها استفاده می نمایند. برای ساخت انواع حفاظ در  مکان هایی که ورزشی هستند و مناطقی که نظامی هستند این ورق ها کاربرد زیادی دارند.

ساخت بیشتر درب های ورودی انبارها، پارکینگ ها، پارکینگ ها و …. را با استفاده از این ورق ها انجام می دهند. برخی از لوازم خانگی را هم با ورق های پانچ تولید می کنند.

ورق پانچ چه ویژگی‌هایی دارد؟

• استحکام بی‌نظیر در برابر انواع ضربه و دماهای زیاد • فرآیند فیلترینگ و تصفیه‌ی کاملاً اصولی و مطلوب • کنترل انواع ارتعاش و هدایت صوتی مناسب

ورق پانچ چه کاربردهایی دارد؟

تولید انواع پارتیشن، سقف کاذب، سایبان و پوشش‌های بالایی آسانسور در شهرسازی و زیباسازی شهر، تولید انواع نیمکت پارکی، سطل زباله و دیواره‌های مربوط به ایستگاه آژانس یا اتوبوس ساخت انواع ماشین‌آلات و اتومبیل‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی ساخت انواع سانتریفیوژ، فیلتر و خالص‌کننده‌های گاز

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فرآیند تولید ورق پانچ و دستگاه های پانچ ورق

https://ahanhyper.com//?p=12953

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *