امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

وال پست چیست؟ + نحوه اجرا صحیح وال پست چگونه است؟

شاید تا بحال در ساختمان های متعددی مشاهده کرده باشید که در بین قاب ها و در دل دیوار پروفیل هایی با نمره پایین قرار گرفته است، و از خودتان بپرسید که دلیل این استفاده در این بخش چیست؟ در این بخش میخواهیم شما را با وال پست آشنا کنیم پس ما با همراه باشید.

وال پست در واقع به عنوان یک کلاف شناخته شده است که در اندازه های مشخصی تولید می شود تا شما بتوانید سقف را یکپارچه کنید. این وال پست ها باعث تلاقی حصار با اسکلت ساختمان خواهند شد که در نتیجه مقاومت آن را تا حد زیادی افزایش خواهد داد و شما هم میتوانید به آسانی از آن ها استفاده کنید.

وال پست در واقع به عنوان یک نگهدارنده برای دیوار عمل خواهد کرد که به صورت یک تیر با ستون طراحی می شود و در انتهای سالن های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و به شما کمک می کند که سقف را با آن بپوشانید.

وظیفه این سازه در واقع این است که نیروهای حاصل از باد و یا زلزله را به فریم بدهد که موجب می شود تخریب دیوار انجام نشود.

به طور کلی هم می توان آن را به فونداسیون اصلی متصل کرد که دارای مزایای بسیاری برای شما خواهد بود. آنچه که باید بدانید این است که وال پست در واقع دارای انواع مختلفی است که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع وال پست ها

این سازه ها در واقع به معنای نگهدارنده دیوار است که به 2 صورت افقی و همچنین افقی ساخته خواهد شد. این سازه ها در واقع سبب می شوند که دیوار با اسکلت در تناقض نباشد و همچنین باعث استحکام دیوار خواهد شد.

این سازه قائم نیز در زمانی که دهانه آن بزرگ باشد از روی تیرهایی که برای طبقه های پایین مورد استفاده قرار می گیرند مورد استفاده هستند و به زیر تیر طبقه بالا در دهانه جوش داده خواهند شد.

انواع وال پست ها

اهمیت استفاده از این سازه

در این بخش می خواهیم این سازه را از نظر اجرایی برای شما بررسی کنیم. شما در واقع باید بدانید که این سازه از نظر اجرایی دارای ویژگی ها و اهمیت بسیاری است. علیرغم اینکه این المان در سال های اخیر وارد این بازار شده است اما به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

البته باز هم به نسبت اینکه این سازه، استحکام ساختمان را تا حد زیادی افزایش می دهد اما باز هم آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. در واقع این نکته در بین تفکر سازنده ها وجود دارد که المان های اصلی که در یک سازه مورد استفاده قرار می گیرند، مانند تیر، ستون و همچنین سقف ها باید سالم باشند. این بخش ها در واقع ضامن عملکردهای مناسب است.

البته زلزله هایی که اخیرا به خصوص در شهرهایی مانند کرمانشاه ایجاد شده است باعث شده تا به اعضای اصلی ساختمان هم آسیب هایی وارد شود و به همین دلیل هم استفاده از این سازه بیش از پیش اهمیت یافته است.

نحوه اجرا و اتصال وال پست

آنچه که باید بدانید این است که نحوه اتصال این سازه از جمله مهم ترین نکاتی است که باید به آن ها دقت کنید. در واقع ابتدا در محل ورق های اتصال به کف و سقف باید متناسب با آنچه که معماران طراحی کرده اند انجام گیرد.

چنانچه پروفیل هایی که در وال پست ارائه شده اند از دیدگاه دستگاه هایی که توسط مشاورین ایجاد شده است صحیح باشند می توان آن ها را در بخش ضخامتی برای دیوار مورد استفاده قرار داد.

در فواصل یک متر به یک متر هم می توان از میلگرد آجدار استفاده کرد که باعث می شود میزان استحکام تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

در مکان هایی که این سازه در مجاورت ستون های مختلف قرار می گیرند بهتر است که یک فاصله 4 الی 5 سانتی متری برای آن ها رعایت شود و همچنین برای این سازه ها و ستون های مصالح از سازه هایی مانند یونولیت استفاده شود تا در صورت فشارهای جانبی مانند زلزله، ستون به دیوارهای خارجی هیچگونه فشاری وارد نکند و باعث آسیب نشود.

آنچه که باید بدانید این است که جهت گیری در وال پست افقی معمولا در فواصل مختلف انجام خواهد گرفت و سازه به سقف متصل خواهد شد. به همین دلیل هم گفته می شود که استفاده از وال پست به همراه بخش هایی مانند نازک کاری و همچنین استفاده از سیم گالوانیزه به شما اجازه می دهد که کار خود را آسان تر کنید و از نظر استحکامی بدانید که ساختمان شما بیمه شده است.

امروزه با توجه به سازه های مختلفی که در بخش های مختلف ایجاد شده است، شما می توانید از این موارد در ساختمان های مختلف استفاده کنید تا میزان استحکام آن ها را افزایش دهید و مطمئن باشید که وال پست به عنوان یکی از بهترین انتخاب های شما برای افزایش مقاومت ساختمان خواهد بود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تفاوت وال پست و میلگرد بستر و تعاریف آن ها

https://ahanhyper.com//?p=8249

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *