امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

بهتر است بدانید از کاشت میلگرد برای مقاوم سازی سازه ها استفاده می شود. برای انجام این کاشت نیاز به چسب مخصوص می باشد. در این مبحث قصد داریم به بررسی نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد بپردازیم. شما مخاطبین گرامی می توانید برای آشنایی بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

در ابتدای مبحث نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد لازم است با چسب کاشت میلگرد آشنا شوید. چسب میلگرد یک چسب بر پایه رزین اپوکسی است که افزودنی های شیمیایی و فیلرهای تقویت کننده در ترکیب آن استفاده می شود. چسب کاشت میلگرد به صورت دو یا سه جزئی تولید می شود. در بعضی مواقع این چسب به صورت جدا درون کپسول ریخته می شود و در بعضی مواقع دیگر به صورت چسب های کاشت کارتریجی یا فله ای می باشد‌. پس از نصب میلگرد با استفاده از چسب کاشت میلگرد میله ها را محکم می کنند. همچنین این چسب کاربردها و مزایای زیادی دارد.

 

چسب کاشت میلگرد چیست

 

آشنایی با نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد به این صورت است که در ابتدا به وسیله دریل یک سوراخ ایجاد می شود که اندازه سوراخ بستگی به کاربرد آن دارد. سپس گرد و غبار پایین سوراخ را به وسیله فرچه یا پمپ تمیز کرده و با استفاده از یک برس مویی یا دستگاه مکنده زباله های مانده در سوراخ را خارج کنید. سپس چربی ها و رطوبتی که در سطوح داخلی سوراخ می باشد باید پاک شود.

بعد از آن اجزای سازنده چسب کاشت میلگرد را که شامل آلی اپوکسی، پلی استر، وینیل استر، سیمان و ترکیبات آلی و غیرآلی می باشد را با هم ترکیب کرده و با ابزار تزریق به داخل سوراخ تزریق می کنند. در این مرحله از چسب کاشت میلگرد باید توجه شود که تزریق چسب کاشت میلگرد به میزان دو سوم حجم سوراخ می باشد. سپس میلگرد را در جهت عقربه های ساعت چرخانده و به پایین سوراخ وارد کنید. بعد از انجام این مرحله مواد بیرون ریخته اضافی از دهانه سوراخ را تمیز کنید. بعد از انجام تمامی این‌ مراحل بگذارید تا زمان عمل آوری و یا درمان آن سپری شود.

 

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

 

کاربرد چسب کاشت میلگرد

با توجه به مبحث نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد باید ذکر کنیم که چسب کاشت میلگرد کاربردهای زیادی دارد. برخی از کاربردهای آن شامل کاشت میلگرد، میله های آهنی، فلزی و استیل می باشد. همچنین مقاومت سازی سازه های بتنی را انجام می دهد. برای نصب و ثابت کردن قطعات فلزی، بتنی، سنگی و… از چسب کاشت میلگرد استفاده می شود.

این چسب قابلیت چسبندگی بین مقاطع فلزی، بتن یا سنگ را فراهم‌ کرده و برای ترمیم سطوح بتنی افقی و عمودی نیز کاربرد دارد. همچنین برای نصب کاشی، سرامیک و سنگ نیز از این چسب استفاده می شود‌. قابل ذکر است که برای پر کردن فضای بین بتن و غلاف فلزی از این چسب استفاده می شود تا مقاومت سازه را افزایش دهند.

ویژگی ها و مزایای چسب کاشت میلگرد

باید ذکر شود که چسب کاشت میلگرد ویژگی ها و مزایای زیادی دارد. برخی از ویژگی های این چسب عبارتند از:

  • مقاومت بالای کششی و خمشی
  • مقاوم در برابر خوردگی میلگرد
  • افزایش عمر مفید میلگرد
  • قابلیت چسبندگی بسیار زیاد
  • قابلیت بهره برداری زود هنگام
  • استحکام بالا در برابر لرزش سازه ای
  • امکان اجرای آسان کار
  • روند سریع کسب مقاومت
  • عدم جذب آب
  • مقاومت در برابر شرایط مرطوب
  • سازگار با محیط زیست
  • ساخت و ساز ایمن

مزایای چسب کاشت میلگرد

آشنایی با فروشگاه آهن هایپر

میلگرد از جمله حصولات فولادی پر کاربرد می باشد که در ساخت و ساز به ویژه در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. برخی دیگر از محصولات فولادی پرکاربرد می توان به انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ورق استیل  و … اشاره کرد. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده قیمت پروفیل، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت روز آهن، قیمت روز آهن آلات و … به وب سایت https://ahanhyper.com مراجعه نمائید.

همچنین از سراسر ایران می توانید جهت سفارش این محصولات اقدام نمائید. جهت دریافت مشاوره های لازم نیز می توانید با کارشناسان فروش آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ضوابط کاشت میلگرد در بتن چیست؟

انواع سایز میلگرد؛ چرا باید سایز میلگرد را به درستی تشخیص دهیم؟

https://ahanhyper.com//?p=37884

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *