امروز : شنبه 20 جولای 2024

[smartslider3 slider="2"]

نبشی کرنربید چیست و نصب آن چگونه است ؟

یکی از مهمترین مصالح و پروفیل های ساختمانی که در بیشتر پروژه های ساختمانی کاربرد زیادی از خود نشان می دهد نبشی کرنربید می باشد. شما به صورت مرکب و مفرد می توانید این نمونه از نبشی ها را مورد استفاده قرار دهید.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که مصالح و پروفیل‌ های ساختمانی بسیار زیاد هستند که هر یک از آنها دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی می باشند. این نمونه از نبشی ها دو ضلع روی هم دارد که شما می توانید به راحتی از آنها برای طراحی کناف ساختمان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در بسیاری از پروژه های ساختمانی باید از این نمونه نبشی استفاده شود.

به طور معمول این نبشی کرنربید در دیوار، ستون، سقف و کنج هایی که ۹۰ درجه هستند به عنوان یکی از بهترین محافظ ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

در واقع شما باید به خوبی بدانید که یکی از اصلی ترین بخش های اجرای کناف ساختمان نبشی کرنربید است که باید به صورت اصولی در کناف نصب گردد. این نمونه از محصول را در انواع گالوانیزه، کاغذی و پلیمری تولید و طراحی می‌ کنند. شما بر اساس نوع ساختمان سازی که دارید می‌ توانید یکی از انواع جنس های آن را خریداری کنید و در پروژه ساختمان سازی تان به کار ببرید.

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین مزیت ‌های این نبشی ها محافظت از ساختمان در برابر ضربات احتمالی می باشد. ظاهر زیبایی که شما می توانید به کناره‌ های ساختمان بدهید تنها به واسطه این نمونه از نبشی ها خواهد بود. بنابراین شما برای مقاومت و زیبایی ساختمان خود به این نقاشی ها نیاز پیدا می کنید.

نبشی کرنربید چیست

انواع شکل های نبشی کرنربید

برخی از انواع نبشی کرنربید که شما باید به خوبی آنها را بشناسید تا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار دهید عبارت هستند از :

  1. نبشی های C شکل :

این نمونه نبشی را بیشتر در آن دسته از ساختمان هایی که دیوارهای خشک دارند و دیوارهایشان به شکل عمودی می باشد استفاده می ‌کنند. بیشتر ساختمان ‌ها امروزه دارای دیوارهای خشک می باشند که دیوارهای آنها شکل عمودی دارد به همین دلیل باید بدانید که استفاده از این نمونه نبشی امروزه در ساختمان سازی کاربرد زیادی را به خود اختصاص داده است.

  1. نبشی تراز :

این نمونه از نبشی ها برای تراز کردن گوشه های ساختمان کاربرد زیادی از خود نشان می دهد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که این نمونه از نبشی ها بیشتر برای تراز کردن سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین شما باید به خوبی بدانید که برای ترمیم کردن صفحه های شکسته و همچنین جلوگیری کردن از ریزش سقف این نمونه نبشی کاربرد زیادی دارد.

  1. نبشی L25 :

یکی دیگر از انواع نبشی های ساختمان سازی این نمونه از نبشی ها می باشد که شما باید بدانید محل اتصال سقف به دیوار با استفاده از آن انجام می گردد. تفاوتی که این محصول با نمونه های دیگر دارد در سطح مقطع آن می باشد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که سطح مقطع این محصول بر اساس استانداردهای مشخص شده تولید و طراحی می گردد.

  1. نبشی سقفی :

این نمونه از نبشی ها برخلاف مدل های دیگر به صورت افقی می باشد که از آن برای ساخت قالب های فولادی استفاده می کنند. شما باید به خوبی بدانید که این نمونه نبشی جهت هدایت نیرو در سقف و همچنین کف ساختمان کاربرد زیادی از خود نشان می ‌دهد.

انواع شکل های نبشی کرنربید

برخی از مزیت هایی که نبشی کرنربید دارد عبارت است از :

  1. عمر ساختمان با استفاده از این نبشی ها افزایش پیدا می ‌کند و استحکام بالایی خواهد داشت.
  2. در مصرف انرژی با استفاده از این نبشی ها صرفه جویی خواهید کرد.
  3. در برابر خوردگی و همچنین هجوم حشرات و عوامل دیگر مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.
  4. شما با استفاده از این نبشی ها هزینه های ساختمان سازی را کاهش می ‌دهید.
  5. سازه ها را می توانید با استفاده از این نبشی ها سبک سازی نمایید.

نصب نبشی کرنربید

شما برای نصب کردن این نبشی ها باید ابتدا سطح مورد نظر را چربی زدایی کنید و تمیز نمایید تا بعد از آن کناف را برای قرار دادن آماده سازید. با استفاده از ابزارهای مشخص شده می توانید یک لایه بتن روی این نبشی ایجاد کنید و منتظر باشید تا خشک شود. بعد از خشک شدن برای انجام دادن مراحل بعدی اقدام نمایید.

هر یک از مراحلی که برای نصب کردن نبشی ها روی دیوار و و یا ستون انجام می شود باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که کناف ها با استفاده از این نبشی ها مقاومت زیادی به دست می‌ آورند. ولی اگر استانداردهای مشخص شده برای قرار دادن نبشی ها رعایت نگردد ممکن است که ساختمان و کناف ها طول عمر مقاومت خود را از دست بدهند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انتخاب بهترین کارخانه‌های تولیدکننده نبشی برای خرید نبشی

کارخانه‌ های تولیدکننده نبشی

شرکت فولاد جاوید بناب 

https://ahanhyper.com//?p=8539

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *