امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

معرفی فولاد عملیات حرارتی پذیر Mo40

معرفی فولاد عملیات حرارتی پذیر Mo40 به شما کمک می کند که بتوانید این نوع فولاد را در رده فولاد های آلیاژی به راحتی مورد استفاده و کاربرد قرار دهید. خاطر نشان می کنم که هر چقدر میزان کروم بیشتر باشد، شما با افزایش مقاومت حرارتی بیشتری در این فولاد روبرو خواهید شد.

 البته ناگفته نماند تجهیزات صنعتی که به فشار، ضربه و حرارت بالایی نیاز دارند، در این نوع فولاد می توانند بسیار کاربردی محسوب شوند و مهمتر از همه فولاد Mo40 را باید در رده آلیاژهای کم کربن که البته استحکام و مقاومت کششی بسیار بالایی دارد، قرارداد. با توجه به سختی بالای این نوع فولاد امروزه در پروژه های گوناگون به راحتی می توان از آن استفاده کرد. با ما در ادامه همراه باشید.

عناصر موجود در فولاد Mo40

 کروم نقش بسیار مهمی را در فولاد Mo40 به خود اختصاص می دهد؛ چرا که استحکام، دوام و سختی آن می توانید فولاد آلیاژی را بسیار متمایز نشان دهد. البته ناگفته نماند که با وجود کروم دیگر به هیچ عنوان نیازی نیست که شما برای سرد کردن با آب و روغن و یا دمای اتاق سروکار داشته باشید.

 

عناصر موجود در فولاد Mo40

 

به  هرحال کروم این قابلیت را در خود جای می دهد که بتواند در مقابل برش و سایش بسیار کارایی قابل قبولی را ارائه دهد. اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که با افزایش سیلسیوم در فولاد معمولاً شما می توانید مقاومت آن را در مقابل اکسیده شدن افزایش دهید و به مقاومت کششی و حرارتی آن کمک کنید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که از استاندارد های خاصی برای نام گذاری فولاد Mo40 استفاده می کنند. این استاندارد ها شامل:

  • آلمان Din : 7225/1
  • SARSTAHL ROCHLING: MO40
  • بریتانیا: M40708
  • سوئد SWEDEN : CrMo4042
  • S.I. SAE/ASTM: SAE4140

مشخصات فیزیکی و مکانیکی فولاد Mo40

هر نوع فولاد صددرصد مشخصات فیزیکی و مکانیکی خاصی را درون خود جای می دهد. بدین ترتیب، اگر بخواهیم در مورد مشخصات فیزیکی و مکانیکی فولاد عملیات حرارت پذیر Mo40 با شما کاربران عزیز صحبت کنیم، سختی، انرژی ضربه، تنش تسلیم، استحکام کششی و توان بازدهی آن را باید مورد بررسی قرار داد.

 

مشخصات فیزیکی و مکانیکی فولاد Mo40

 

 عمدتاً درجه سختی این نوع فولاد را می توان HB197 با انرژی ضربه 35-30 ژول در نظر گرفت. البته ناگفته نماند که تنش تسلیم 950-650 مگاپاسکال است و شما با استحکام کششی 1300-900 مگاپاسکال می توانید طول آن را بین ۱۰ تا ۱۲ درصد به راحتی افزایش دهید.

ناگفته نماند که توان بازدهی نیز 415 مگاپاسکال است و همچنین نسبت پوآسون نیز چیزی حدود 33/0-27/0 برآورد می شود که اینگونه شما می توانید این نوع فولاد آلیاژی را با مشخصات فیزیکی و مکانیکی خاصی که دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

عملیات حرارتی فولاد MO40 را با مراحلی همچون فورجینگ MO40، دمای آنیل MO40، نرمالیزه کردن MO40 و دمای برگشت (Tempering) MO40 می توان در نظر گرفت. ناگفته نماند که فولاد Mo40 از قابلیت جوشکاری خوبی برخودار است.

خواص و کاربرد فولاد عملیات حرارتی پذیر Mo40

فولاد عملیات حرارتی پذیر Mo40 خواص گوناگونی را به نمایش می گذارد. شما می توانید استحکام، مقاومت و دوام کششی و البته تسلیم بالایی را برای این نوع فولاد در نظر بگیرید و همچنین شکل پذیری و هدایت عالی گرما خود جزء دلایلی است که می تواند این نوع فولاد را با دیگر آلیاژها به راحتی متفاوت نشان دهد.

 البته اگر بخواهیم به مقاطع فولادی این نوع فولاد نیز اشاره‌ای داشته باشیم، میلگرد یکی از رایج‌ترین فولادی است که از فولاد Mo40 به دست آمده است. میلگرد به خاطر سختی و مقاومت بالایی که در مقابل سایش از خود نشان می دهد، امروزه جزء پرکابرد ترین مقطع این نوع فولاد شمرده می شود.

 

کاربرد فولاد عملیات حرارتی پذیر Mo40

 

از مهم ترین کاربرد های فولاد Mo40 می توان به  محورهای خودرو، سازه هواپیما، میله های رابط، شفت، ساخت کارد و چنگال، گیره فشنگی، میل لنگ، قطعات ماشین ابزار، پایه های قالب، جکش آسیاب کلینگر، دنده فرمان و بسیاری از موارد اینچنینی دیگر به صورت واضح اشاره نمود.

فروشگاه آهن هایپر

برای خرید میلگرد که یکی از مقاطع اصلی فولاد Mo40 است، ما به شما مجموعه آهن هایپر را پیشنهاد می دهیم. این مجموعه در بین رقبا از سابقه و البته اعتبار بالاتری به خاطر جلب رضایت مشتری، به سبب کیفیت و مرغوبیت محصولات خود برخوردار است.

همچنین به جزء انواع میلگرد در برندهای گوناگون شما می توانید انواع تیرآهن، انواع لوله (لوله مانیسمان، داربستی  و… ) ورق، نبشی، ناودانی و… را با قیمتی کمتر از بازار با دریافت پیش فاکتور آنلاین خریداری کنید. به هر حال با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید از این مجموعه به نحو احسن خرید خود را به صورت اینترنتی تجربه کنید. علاوه بر قیمت مقرون به صرفه قطعاً با جلوگیری از اتلاف وقت می توانید خرید هوشمندانه ای را تجربه کنید.

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com از سراسر کشور جهت سفارش این محصولات اقدام نمائید. هچنین برای دریافت مشاوره به صورت رایگان نیز می توانید با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

با معرفی فولاد عملیات حرارتی پذیر Mo40  شما با ساختار این نوع فولاد آشنا شدید. به هر حال در بین انواع فولاد های آلیاژی، برخی ساختار منسجم و البته قابل توجه تری را به خود اختصاص می دهند که بدون شک این ساختار می تواند به خواص مکانیکی، کارایی مقرون به صرفه تر و بسیاری از موارد مهم دیگر اینچنینی کمک کند. برای خرید مقاطع این نوع فولاد همچون میلگرد، می توانید به مجموعه آهن هایپر مراجعه کنید.

 انواع میلگرد با برندهای گوناگون در قطرهای متفاوت به فروش می رسد. البته با کارشناس بخش مربوطه چنان چه در ارتباط باشید، می توانید بدون دغدغه بابت بودجه و نوع نیاز خود یک خرید هوشمندانه و اقتصادی را تجربه کنید.

برخی از افراد متأسفانه با مزایای خرید بدون واسطه آشنایی ندارند و اینچنین است که با قیمت های گزافی در بازار به صورت خرید فیزیکی رو به رو می شوند و توصیه ما خرید از وب سایت https://ahanhyper.com با قیمتی کمتر از بازار و صددرصد کیفیت بالا و جنس مرغوب تری است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع فولاد ck

معرفی فولاد SPK و کاربرد های برجسته آن

https://ahanhyper.com//?p=25167

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *