امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

معایب میلگرد بستر

میلگرد یکی از تجهیزاتی است که در زمینه ساخت و ساز به وفور استفاده می شود. در نظر داشته باشید که میلگردها در انواع و ابعاد مختلفی موجود هستند. در این مبحث می خواهیم معایب میلگرد بستر را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی میلگرد بستر

با توجه به مبحث معایب میلگرد بستر باید ذکر کنیم برای تقویت آجرهای ساخته شده در دیوارهای بلوک سیمانی و دیوارهای فولادی از میلگرد و مفتول خاصی استفاده می شود که به آن میلگرد بستر می گویند. با استفاده از میلگرد بستر اتصال بین سنگ های بنا بیشتر شده و ترک یا شکاف سنگ ها کمتر می شود. همچنین در سنگ هایی که دارای ترک هستند؛ این موضوع حائز اهمیت است. در کل برای استحکام و مقاوم سازی دیوارها در برابر زلزله از این نوع میلگرد استفاده می شود. این میلگرد از مفتول کنگره ای تشکیل شده و روش اتصال آن‌ ساده است.

انواع میلگرد بستر

در ادامه مبحث معایب میلگرد بستر باید ذکر کنیم به طور کلی میلگردهای بستر به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

میلگرد نردبانی: این میلگرد را با گیره و قلاب به دیوار وصل کرده به صورتی که دو آرماتور موازی روی دیوار قرار می گیرند. شکل میلگرد نردبانی شبیه به یک نردبان است.

میلگرد خرپایی: در این میلگرد مفتول هایی به شکل زیگزاگ در بین دو میلگرد جوش داده می شود. همچنین این میلگرد با استفاده از قلاب و گیره به دیوار متصل می شود.

 

انواع میلگرد بستر

 

ویژگی های میلگرد بستر

با توجه به مبحث معایب میلگرد بستر باید ذکر شود برای ساخت این میلگرد از استینلس استیل و یا کربن استفاده می شود. ضخامت ملات بستر نباید از ۱۶ میلی متر بیشتر باشد چون بیشینه قطر برای مفتول ها ۸ میلی متر است. برای استفاده از میلگرد بستر باید نسبت تنش نهایی به تنش تسلیم کمتر از ۲/۱ نباشد. از میلگردهای بستر به شکل گالوانیزه استفاده می شود تا از خوردگی جلوگیری شود. برای پیوستگی بین ملات و میلگرد باید مفتول های طولی مورد استفاده در میلگرد  دارای پوشش سحطی آج دار باشند.

معایب میلگرد بستر

معایب میلگرد بستر به شرح زیر است:

  1. برای استفاده از میلگرد بستر باید محاسبات مهندسی دقیق انجام شود؛ در غیر این صورت سازه آسیب می بیند.
  2. رعایت نکردن استانداردهای مربوط به نصب و استفاده از میلگرد بستر سبب می شود؛ مشکلاتی ایجاد شود که خسارت وارد شده زیادتر شود.
  3. به علت توجه نکردن به ضخامت قطر میلگرد و بی توجهی به اندازه آن بعد از نصب باعث مشکل در دیوار می شود.

ویژگی های میلگرد بستر

خرید میلگرد بستر از آهن هایپر

بهتر است بدانید که مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد بستر می باشد. شما مخاطبان گرامی می توانید این مقاطع را به راحتی و با کیفیت بالا تهیه کرده و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید. توجه داشته باشید که این مجموعه تمامی محصولاتی که عرضه می کند؛ توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند و از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد.

با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد؛ می توان به تیرآهن ۱۲، تیرآهن ۱۴، تیر آهن ۱۶، تیرآهن 18، تیر آهن ۲۰، تیرآهن ۲۲، تیرآهن ۲۴، تیرآهن ۲۷ و تیرآهن ۳۰ اشاره کرد. با اطمینان خاطر از سراسر ایران جهت سفارش این محصولات فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فواید میلگرد بستر

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

نحوه تولید میلگرد بستر

https://ahanhyper.com//?p=36625

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *