امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید سیم خاردار

سیم خاردار یکی از محصولات پرکاربردی می باشد که تولیدکنندگان با استفاده از دستگاه های متنوع تولید سیم خاردار را بر عهده دارند. کاربرد فراوان سیم خاردار در مرزبندی و حصارکشی از جمله مزیت های آن به شمار می رود. سیم خاردار مدل های متنوعی دارد که هر یک از انواع آن دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند.

بنابراین زمان تولید کردن سیم خاردار باید به خوبی در مورد ویژگی های مربوط به انواع سیم خاردار و روش های تولید آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. سیم خاردار را با استفاده از دو رشته مفتول گالوانیزه تولید می کنند. این کار موجب کیفیت و استقامت بالای سیم خاردار می شود.

سایز مفتول های به کار برده شده برای تولید سیم خاردار و همچنین آرایش سیم ها از نظر بافت تاثیر زیادی روی نحوه تولید کردن سیم خاردار دارد. شما زمانی که می خواهید یکی از انواع سیم خاردارها را خریداری کنید باید به خوبی در مورد نحوه بافت و استقامت آنها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

سیم خاردار را به صورت تک رشته و یا دو رشته تولید می کنند که برای تولید هر یک از آنها باید روش های متفاوتی را به کار بگیرند. کاربرد فراوان هر یک از انواع سیم ها برای حصارکشی و … موجب شده است که شما بتوانید به راحتی آنها را مورد استفاده قرار دهید و یکی از مدل های متنوع آنها را بر اساس نیاز خود خریداری کنید.

فرایند تولید سیم خاردار

تجهیزات مورد استفاده برای تولید سیم خاردار

شما باید به خوبی بدانید که برای تولید سیم خاردار باید از دستگاه های متنوعی استفاده کنند. در واقع برای تولید هر محصول متفاوتی به دستگاه های خاصی نیاز دارند. برخی از مهمترین دستگاه هایی که جهت تولید سیم خاردار هم مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از :

  1. دستگاه جدا کننده رشته‌ های تولید شده یکی از مهمترین دستگاه های می باشد که جهت تولید کردن سیم خاردار باید مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه رشته‌ های سیم خاردار را به بهترین نحو ممکن از یکدیگر جدا می ‌سازد.
  2. دستگاه قرار گرفتن ورق های پانچ شده تبری از دیگر دستگاه های مورد استفاده در صنعت تولید انواع سیم خاردار به شمار می ‌رود.
  3. دستگاه جمع آوری کردن سیم خاردارهای تری از یکی دیگر از دستگاه های مورد استفاده برای تولید کردن انواع سیم خاردار می باشد.
  4. دستگاه قرار گرفتن سیم گالوانیزه و ورق گالوانیزه به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه های تولید کننده انواع سیم خاردار باید برای صنعت تولید مدل های متنوع سیم خاردار خریداری شود.
  5. ماشین پانچ ورق که به صورت تبری می باشد یکی دیگر از دستگاه های مورد استفاده است.
  6. ماشین اتصال سیم و ورق و همچنین دستگاه انتقال سیم به عنوان یکی دیگر از دستگاه های مورد استفاده در صنعت تولید کردن سیم خاردار شناخته می شود.

فرایند تولید سیم خاردار

 چگونگی تولید سیم خاردار های متنوع

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سیم خاردار  مدل های متنوعی دارد که هر یک از آنها را باید به صورت مشخص شده ای تولید کنند. تولید انواع آنها به شرح زیر است :

  1. سیم خاردار خطی تکی را با استفاده از مفتول آهنی که قطر مشخص شده‌ ای دارد تولید می کنند. برای تولید این نمونه از سیم خاردار باید مفتول آهنی را فراهم کرده و وارد دستگاه نمایند و سپس سیم مفتولی را به دور دستگاه بپیچانند تا بر اساس فاصله مشخص شده به یکدیگر سیم ها گره بخورند. قطر سیم مفتولی که از آن به عنوان خار استفاده خواهد شد می ‌تواند از اندازه سیم مفتول اصلی کمتر باشد.
  2. جهت تولید کردن سیم خاردار دوتایی عملیاتی که برای تولید سیم خاردار خطی تکی مورد استفاده قرار می‌ گیرد باید انجام شود. تنها در این روش به جای اینکه مفتول را استفاده کنند باید دو مفتول وارد دستگاه تولید گردد که این دو مفتول نیاز است به یکدیگر بافته شوند. در مرحله دوم یکبار دیگر سیم مفتولی را وارد دستگاه می کنند و در فاصله مشخص شده روی سیم اصلی آنها را قرار می دهند.
  3. سیم خاردار دوتایی برعکس را باید با استفاده از دستگاه های مشخص شده و استانداردی که تولید انواع سیم خاردار را بر عهده دارند تولید کنند. این سیم خاردارها به صورت سنتی تولید و طراحی می شوند. تفاوت سیم خاردار و سیم خاردارهای دوتایی در نحوه پیچیدن مفتول می باشد. پیچاندن هر یک از آنها باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد.
  4. سیم خاردارهای تبری از دیگر سیم کارت های تولید شده در بازار می باشد که این سیم خاردار از ورق گالوانیزه تولید می گردد. ورق گالوانیزه باید وارد دستگاه پانچ شود. دستگاه پانچ ورق گالوانیزه را جدا می کند تا از آن سیم خاردار را تولید نماید. پس از آن سیم خاردارهای تبری تولید شده به صورت حلقه ای جمع آوری می گردد تا بسته‌بندی شوند. دقت داشته باشید که باید بسته بندی آنها به صورت اصولی انجام شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید سیم خاردار

کاربردهای سیم خاردار + معرفی انواع مدل های سیم خاردار

https://ahanhyper.com//?p=11351

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *