امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد

با توجه به کاربردهای فراوان میلگرد ها امروزه کارخانه‌های داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید این مقاطع فولادی اقدام کرده‌اند. هر کارخانه معمولاً بر روی محصول تولیدی خود آرم مخصوصی را حک می کند تا مصرف کنندگان به راحتی بتوانند میلگرد تولیدی اصل را از میلگرد تولیدی قلابی تشخیص دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد کارخانه ها برای شناسایی کارخانه های معتبر از غیر معتبر می باشد. با توجه به افزایش تعداد کارخانه‌های تولید فولادی در کشور و خارج از کشور در بازار محصولات تقلبی وجود دارد که باعث سردرگمی خریداران می شود. این مشکل باعث شده تا کارخانه های معتبر جهت شناسایی محصولات خود توسط خریداران از آرم ها و علامت های اختصاری بر روی محصولاتشان استفاده کنند.

 استفاده از میلگردهای اصل کارخانه ها تا حدود زیادی برای جلوگیری از خسارت ها مناسب می باشد. مقاومت مقاطع در برابر نیروهای خمشی و کششی موجود در ساختمان ها به طور محسوسی توسط تولید مقطع بستگی دارد. همچنین برای اجرای میلگرد در سازه ها توسط مجریان باید با شیوه تولید محصول آشنا شوید.

 

علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد

 

 معمولاً کارخانه‌ها در انتهای مرحله تولید اطلاعاتی مثل علامت منحصر به فرد که این علامت ها برای هر کارخانه مخصوص و مختص به خود کارخانه می باشد. سایز محصول و همچنین در برخی موارد علامت های دیگری نیز بر روی مقاطع درج می کنند.

 شناختن علائم حک شده بر روی میلگرد ها برای انتخاب درست بسیار مهم می باشد. به خریداران کمک می کند شناخت و تفکیک محصولات تولیدی برای متخصصین آهن و فولاد را سخت و پیچیده نیست. چرا که سال‌ها با این محصولات در ارتباط بوده و اصول نامگذاری آن را می دانند. اما برای افراد عادی تا حدودی سخت می باشد. باید سعی کنند قبل از خرید این علائم و آن را مطالعه کرده تا بتوانند انتخاب مناسبی را تجربه نمایند.

علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد ها توسط کارخانه های معتبر

در این قسمت برخی از آرم های حک شده بر روی میلگرد هایی که توسط کارخانه های معتبری تولید و روانه بازار شده اند را ذکر می کنیم.

علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان از جمله قدیمی ترین و بزرگترین کارخانه تولید میلگرد در ایران می باشد. قسمت عظیمی از تولید صنعت فولاد کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد. علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان با عنوان ESCO CU بر روی قسمتی از بدنه میلگرد حک شده است. شما با دیدن این عنوان به راحتی متوجه خواهید شد که این محصول توسط شرکت معتبر ذوب آهن اصفهان تولید شده است.

 علامت اختصاری میلگرد اصفهان نشان معتبر میلگرد ذوب آهن تقویت شده می باشد. با این که ذوب آهن اصفهان دارای سابقه درخشانی می باشد و در بین همه مردم شناخته شده است. هردو نام از نام یکسانی بهره‌مند شود. بزرگترین کارخانه تولید فولاد در شرایط اصفهان دارد و معمولاً با علامت اختصاری ESCO CU مشخص می شود که علامت میلگرد ذوب آهن نیز با همین عنوان خواهد بود.

علامت اختصاری میلگرد شاهرود

کارخانه شاهرود یکی از کارخانه معتبر و شناخته شده در جهت تولید محصولات فولادی از جمله میلگرد ها می باشد. بهتر است بدانید میلگردهایی که توسط مجتمع فولاد شاهرود تولید می شود علامت مشخصی ندارد. تولید میلگرد در این کارخانه به عنوان محصول هدف فولاد شاهرود قرار گرفته در سایزهای مختلف تولید و روانه بازار می شود.

 

علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان

 

علامت اختصاری میلگرد نیشابور

کارخانه نیشابور رمز اقتصادی کارخانه خود را به گونه ای بر روی بدنه میلگرد حک کرده است که تا حدودی دشوار می باشد. اما بهتر است بدانید این کارخانه از علامت معادل حرف n استفاده کرده است. حرف N انگلیسی حرف اول نیشابور می باشد. توسط مجتمع فولاد سازی نیشابور تولید و در سه گروه میلگرد ساده، میلگرد آجدار مارپیچی و اجدار جناغی طبقه بندی  شده است.

آرم کارخانه میلگرد نیشابور معمولاً به صورت کج بر روی میلگرد درج می شود. برند نیشابور معمولاً از فولاد نیشابور قدرت می‌گیرد. که در مجموعه صنعتی خراسان قرار دارد. بهتر است بدانید آرم میلگرد معمولاً به صورت بر جسته در میان خطوط میلگرد مار پیچ حک می شود.

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

یکی دیگر از کارخانه های تولید مصالح فولادی پر مصرف در ایران کارخانه شاهین بناب می باشد. علامت اختصاری میلگرد تولیدی توسط این کارخانه به اسم انگلیسی BS CT  مشخص می شود. در هنگام خرید میلگرد ها سعی کنید به علامت اختصاری حک شده بر روی آن توجه کنید تا بتوانید میلگردهای اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

 علامت اختصاری میلگرد ظفر بناب

 میلگردهایی که توسط کارخانه ظفر بناب تولید و روانه بازار می شوند معمولاً با علامت اختصاری ZN CT  قابل تشخیص می باشد. این آرم در مرکز بدنه میلگرد ظفر بناب حک می شود. با توجه به نکته هایی مانند عناوین جنس و .. شما می توانید اجناس شرکت ها را تشخیص و کیفیت آن ها را بسنجید.

علامت اختصاری میلگرد میانه

کارخانه میانه یکی از کارخانه های مطرح تولید محصولات فولادی در ایران می باشد. میلگردهایی که توسط این کارخانه تولید و روانه بازار می شوند با اسم اختصاری FF CT  که بر روی میلگرد ها حک می شوند شناخته می شود. شما با مشاهده این ارم می توانید میلگرد اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

 علامت اختصاری میلگرد کرمان

بهتر است بدانید میلگرد کرمان علامت اختصاری به شکل ناموفق بود و بر روی بدنه آجدار میلگرد استفاده می کند که در مجموعه صنعتی فولاد بردسیر تولید و روانه بازار می شود. بهتر است و در آزمون میلگرد کرمان به حالت کج و سمت خود آجر میلگرد حک می شود.

شما بازدید کنندگان و مصرف کنندگان عزیز می توانید میلگرد ها را با کیفیت که با توسط کارخانه های معتبر و شناخته شده از جمله ذوب آهن، شاهرود و … تولید می‌شود را از وب‌سایت https://ahanhyper.com/  تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 در هر مرحله از خرید می توانید با کارشناسان آهن هایپر تماس گرفته و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. البته با مراجعه به وب سایت https://ahanhyper.com/ می توانید مشخصات کامل محصولات را مشاهده کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟

نحوه خواندن میلگرد

نحوه خرید میلگرد از بورس کالا

https://ahanhyper.com//?p=16104

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *