امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه

همانطور که شما مخاطبان گرامی نیز اطلاع دارید؛ تیرآهن از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که این مقطع فولادی معمولاً در سایزهای مختلف موجود است که هر یک از سایز های آن دارای خواص و ویژگی منحصر به فرد بوده و در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که ذکر شد پرکاربرد ترین محصول فولادی در صنعت ساخت و ساز، تیرآهن می باشد. این نوع مقطع فولادی برای ساخت اسکلت ساختمانی، پل ها، انواع سازه های فلزی و صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید تیرآهن معمولاً بر اساس استاندارد مشخص و نوع کاربرد مشخص مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن معمولاً تنوع بسیاری ندارد و اما در سایزهای مختلف از ۸ الی ۶۰ سانتی متر تولید و عرضه می‌شود. هر یک از سایزها در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با توجه به مبحث سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه باید ذکر کنیم که هدف اصلی استفاده از تیرآهن جلوگیری از فروپاشی سازه می باشد. مهمترین کاربرد تیرآهن ها در ساختمان سازی، استفاده به عنوان ستون، خرپا، نعل ساختمان، تیر در پوشش سقف، ایجاد پل های لانه زنبوری و … می باشد. با توجه به سایز و اندازه این مقطع فولاد مشخص خواهد شد که کدام تیرآهن در چه پروژه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تیرآهن در ساختمان یک طبقه

 

سایز و کاربرد تیرآهن در ساختمان یک طبقه

در ادامه مبحث سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه باید ذکر کنیم که تیرآهن با توجه به سایز و اندازه مشخص شده ۱۲ و ۱۴ و ۱۶ ۱۱۸ و یا ۲۰ با توجه به نوع پروژه و نوع کاربری تولید و در کاربردهای خاص مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که بیشترین کاربرد تیرآهن ها در قسمت های مختلف اسکلت بندی ساختمان، ساخت پل و سازه های صنعتی و فلزی می باشد که جهت انتقال نیرو های خمشی و برشی استفاده خواهد شد.

 مخاطبان گرامی با توجه به سایز و اندازه تیرآهن می توانید آن را در قسمت خاصی از ساختمان استفاده نمایید. اما در نظر داشته باشید که با توجه به مبحث سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه باید بدانید که در ساختمان های یک طبقه تنها از یک سایز تیرآهن در ساخت ساختمان استفاده نمی‌شود. بلکه سایزهای مختلف در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه سایز تیرآهن های که بیشترین کاربرد را دارند؛ شرح خواهیم داد.

تیرآهن با سایز ۱۲

تیرآهن ۱۲ از جمله سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه می باشد که کاربرد بسیاری دارد. این نوع تیرآهن در محدوده وزنی بین ۱۰.۴ تا ۹۸ کیلوگرم به ازای هر متر و استاندارد مورد استفاده برای ساخت تولید و ساخته خواهد شد. بیشتر جهت ساخت ستون، پوشش سقف و سازه و تیر از این سایز تیرآهن استفاده می کنند.

 

تیرآهن سایز ۱۴

 

تیرآهن سایز ۱۴

بر اساس استاندارد مورد استفاده از جمله پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه این نوع تیرآهن محسوب می شود. شما عزیزان می توانید این تیرآهن را در وزن های بین ۱۲.۹ تا ۳۳.۷ کیلوگرم در بازار پیدا کنید که توسط کارخانه های مختلف تولید و روانه بازار شده اند. به طور کلی می‌توان گفت جهت ساخت ستون، تیر در پوشش سقف و … از تیرآهن ۱۴ استفاده خواهد شد.

تیرآهن سایز ۱۶

تیرآهن ۱۶ بر اساس استاندارد های متفاوت دارای وزن ۱۵.۸ الی ۴۱.۶ کیلوگرم در هر متر می باشد. در نظر داشته باشید که این نوع تیرآهن از نوع کاربردی بوده که می توانید جهت استفاده در ساخت خرپا، تیر در پوشش سقف و … استفاده نمایید.

 

تیرآهن سایز ۱۶

 

تیرآهن سایز ۱۸

تیرآهن ۱۸ از جمله سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه می باشد که در استانداردهای خاصی تولید می شود و در محدوده وزنی بین ۱۸.۸ الی ۴۹ کیلوگرم عرضه می شود. با توجه به برخورداری از وزن بیشتر و سنگین بودن این نوع تیرآهن ها در سازه های بزرگ و سنگین بیشتر استفاده خواهد شد.

تیرآهن سایز ۲۰

در ادامه مبحث سایز تیرآهن برای ساختمان یک طبقه باید ذکر کنیم که از جمله تیرآهن که اکثر کارخانه ها در اندازه و سایز های متفاوت آن را تولید و عرضه می کنند؛ سایز ۲۰ می باشد. در نظر داشته باشید که این قطعه فولادی در هر متر وزن معادله ۲۲.۴ تا ۶۰ کیلومتر کیلوگرم را برخوردار می باشد. با توجه به وزن و مقاومت بالا، تیرآهن 20 در سازه های بزرگ و همچنین در طبقات زیرین آن همچون طبقه یک مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز تیرآهن راه پله

همانطور که ذکر شد تیرآهن معمولاً در انواع و سایز های مختلفی موجود است که هر یک از سایز آن دارای کاربردهای خاصی می باشد. به عنوان مثال می توان ذکر کرد که سایز تیرآهن راه پله بیشتر از سایز ۱۴ و ۱۶ استفاده می شود. همچنین تیرآهن سایز ۱۲ نیز در ساخت راه پله مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی باید ذکر کنیم که سایز مناسب با توجه به مکان و کاربرد انتخاب می شود. راه پله ها معمولاً به صورت شیبدار ساخته می شود. انتخاب سایز مناسب تیرآهن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که مهندسین و ناظرین پروژه همواره سعی می‌کنند تا سایز مناسب این مقطع فولادی را تهیه نمایند.

 

سایز تیرآهن راه پله

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. توجه داشته باشید که برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن از جمله تیرآهن ۱۲، تیرآهن ۱۴، تیرآهن ۱۶ و تیرآهن ۱۸ و … اشاره کرد. همچنین برخی دیگر از محصولات همچون انواع ورق های فولادی، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه نیز توسط این مجموعه عرضه می گردد.

شما بازدید کنندگان گرامی از طریق وب سایت آهن هایپر https://ahanhyper.com/ می توانید جهت خرید انواع محصولات فولادی برای ساخت و ساز اقدام نمایید. در صورتی که آشنایی لازم با این محصولات نداشته باشید؛ نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربرد انواع تیرآهن

محاسبه تیرآهن ساختمان

https://ahanhyper.com//?p=36013

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *