امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت و ساز بدون آجر

توجه داشته باشید امروزه معمولاً ساختمان ها توسط آجر ساخته نمی‌شود بلکه از موارد دیگری برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند. به عنوان مثال بلوک هبلکس، بلوک سیمانی و … جایگزین آجرها شده اند. در ادامه برخی از روش های ساخت و ساز بدون آجر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ساخت و ساز با بلوک هبلکس

توجه داشته باشید یکی از مواردی که جایگزین آجر شده است؛ بلوک هبلکس می باشد. همانطور که می دانید با توجه به تکنولوژی، صنعت نیز همه روزه در حال پیشرفت می باشد و انسان ناگزیر به هماهنگی با این تغییرات می باشد. توسط پیشرفت در حوزه ساخت و ساز توانست این سازه‌های مستحکمی را بسازید که از مقاومت بالایی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برخوردار می باشد.

بلوک هبلکس دارای اهمیت ویژه ای می باشد که جز مصالح صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. توجه داشته باشید بلوک سبک هبلکس و بلوک های بتنی به گونه ای می باشند که از تخلخل بسیار زیادی برخوردار است که باعث شده است تا دربرابر شرایط مختلف از مقاومت بسیار بالایی برخوردار شود. امروزه در بسیاری از موارد ساختمان سازی معمولاً از بلوک هبلکس استفاده خواهد شد که از جمله پر کاربردترین بلوک های بتنی شناخته می‌شوند.

توجه داشته باشید این بلوک ها دارای ویژگی های بسیاری می باشند که باعث شده است تا کاربرد آن ها بیشتر شود. یکی از عوامل بسیار مهم در این بلوک ها، مقاومت بسیار بالای آن می باشد و عوامل بسیار مهم دیگر وزن پایین هبلکس یا بتن اسفنجی اتوکلاوی است که باعث محبوبیت این بلوک ها شده است.

 

ساخت و ساز بدون آجر

 

کاربرد بلوک های هبلکس

همانطور که ذکر شد امروزه در کاربردهای بسیاری در صنعت ساختمان سازی از بلوک سبک هبلکس استفاده می شود. برای ساخت ساختمان های ضد زلزله معمولا از این بلوک ها استفاده می شود.

چرا که در برابر زلزله از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین در محل‌هایی که خطر آتش‌سوزی وجود دارد این بلوک ها کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای بسیار مهم بلوک‌ هبلکس می توان به کانال های حرارتی با توجه به خاصیت عایق حرارتی بودن آن اشاره کرد.

ساخت و ساز با تردی پنل

در ادامه مبحث ساخت و ساز بدون اجر باید ذکر کنیم که استفاده از تردی پنل امروزه جایگزین آجر در ساخت و ساز شده است. ساندویچ پنل از دو لایه شبکه فلزی مش در طرفین و یک لایه فوم پلی استایرن کنسول در وسط آن تشکیل شده است. به گونه‌ای که این سه لایه معمولاً توسط مفتول های جانبی به یکدیگر اتصال داده می شود.

این سازه از پیش ساخته شده و به محل اجرای ساختمان انتقال داده می‌شوند که پس از نصب دیوارها و سقف معمولاً طرفین آن با بتن پاشی اندود خواهند شد. توجه داشته باشید این سیستم چون دیوارها و سقف به صورت یکپارچه و به یک شکل می باشند. به همین خاطر توزیع بارها و مقاومت در برابر نیروهای خارجی به ویژه زلزله به صورت یکنواخت و همگن خواهد بود.

کاربرد تردی پنل

همانطور که ذکر شد با هسته پلی استایرن و بتن مسلح می باشند که در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای این محصول عبارتند از:

  • استفاده به عنوان دیوار باربر
  • استفاده در سقف
  • استفاده در دیوارهای جدا کننده غیر باربر
  • ساختارهای سازهای شامل دیوارهای باربر برشی پانل های سقفی و دیوارهای عایق در برابر انتقال حرارت و صوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای دیواره های سبک تردی پنل

بهتر است بدانید استفاده از پنل برای ساخت و ساز باعث کاهش وزن ساختمان می باشد که به خاطر سبکی سقف و دیوارهای ساخته شده است. پانل سه بعدی همچنین سرعت حمل و نقل بالا کشیدن پنل ها در ساختمان مرتفع نیز بسیار عالی می باشد.

یکی دیگر از مزایای این محصول مقاومت بالا در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله به خاطر یکپارچگی سازه می باشد. همچنین در برابر حرارت، برودت، رطوبت و صدا عایق بسیار مناسبی می باشد. بهتر است بدانید این سازه در برابر آتش سوزی به خاطر وجود غشای بتونی طرفین پانه بسیار مقاوم می باشد.

ساخت و ساز با بلوک سیمانی

در ادامه مبحث ساخت و ساز بدون آجر باید ذکر کنیم که یکی از روش های ساخت خانه استفاده از بلوک های سیمانی می باشد که امروزه جایگزین اجر شده است. توجه داشته باشید طراحی خانه به سبک چهار گوش یکی از صدها طرح خانه بلوک بتنی و سیمانی می باشد. ساخت خانه با بلوک سیمانی برای صاحبان ملک چالش‌های بسیاری را به همراه دارد.

توجه داشته باشید بلوک های سبک سیمانی از جمله مصالح دیوار چینی می باشند که امروزه محبوبیت آن در حال افزایش می باشد. روشی سریع و موثر برای جدید ساختاری محکم مورد استفاده قرار می گیرد.

به گونه‌ای که می‌توان گفت بلوک های سیمانی گزینه عالی و مناسب برای افرادی است که به دنبال یک سبک زندگی سالم و با نگهداری کم می باشد. بهتر است بدانید ساخت خانه با بلوک سیمانی یک انتخاب بسیار عالی خواهد بود چرا که دارای درجه انتشار ترکیبات آلی بسیار کم می باشند. وجود تشعشعات و ترکیبات مضر و مسئله مشابه دیوار چینی می باشد.

 

ساخت و ساز بدون آجر

 

مزایای بلوک سبک سیمانی

بهتر است بدانید بلوک های سیمانی در مناطقی که دارای میزان بارندگی بسیاری در طول سال می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. این بلوک ها مثل خانه های چوبی وقتی برای مدت طولانی مرطوب بماند دچار کپک زدگی نخواهند شد.  از مزایای بلوک سیمانی مقاومت در برابر باشند که پس از اینکه در معرض رطوبت مداوم تاثیرگذار است همچنین در مورد موریانه‌ها برندگان و … که از مصالح بیرون می‌آید که در اینجا این مشکل را نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی مقاومت در برابر باد شدید می باشد. در مناطقی که مستعد باد شدید می باشد بیشتر از بلوک های سیمانی استفاده می کنند. برخی از سازه های پیش ساخته شده با بلوک های سیمانی می تواند سرعتی بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت را نیز تحمل کند. برای اینکه مقاومت بلوک را افزایش دهند و معمولاً محصولاتی را به بلوک سیمانی اضافه خواهند کرد.

برخورداری از سطح طبیعی مقاومت در برابر آتش از دیگر مزایای ساخت خانه با بلوک سیمانی می باشد.

در ساخت و ساز از محصولات فولادی مثل میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و … استفاده می شود. تمامی این محصولات معمولاً در انواع مختلف و در سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشد. با توجه به کاربرد و قسمتی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد شما می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. جهت تهیه محصولات فولادی مورد نیاز می توانید از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت ویلا با بلوک سیمانی

https://ahanhyper.com//?p=20692

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *