امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت ویلا با بلوک سیمانی

امروزه استفاده از بلوک سیمانی به دلیل سریع و موثر بودن ایجاد ساختاری محکم و نگهداری کم از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. بهتر است بدانید هرچند استفاده از بلوک سیمانی در ساخت ویلا باعث کمتر شدن هزینه ها می شود. ولی استفاده نادرست از این مصالح نیز موجب ایجاد خسارات جبران ناپذیر نیز می شود.

کاربرد صحیح بلوک سیمانی در ساخت ویلا برای جداره های داخلی و خارجی ساختمان می باشد. بهتر است بدانید در مناطق مرطوب بلوک‌ سیمانی بهترین گزینه برای دیوارهای خارجی می باشد. با اینکه ساخت کامل یک واحد یا ویلا با بلوک های سیمانی امکان پذیر می باشد ولی باید اصول خاصی را جهت استحکام سازی سازه رعایت کرد.

توجه داشته باشید نباید از این مصالح ساختمانی سبک جهت ستون و شناژ در ساختمان سازی استفاده کرد.  در این صورت ساختمان ایمنی کافی نخواهد داشت. بلوک های سیمانی معمولاً برای جداره داخلی ساختمان و محوطه سازی اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مبحث ساخت ویلا با بلوک سیمانی قصد داریم راه های افزایش مقاومت دیوار بلوک سیمانی را برای شما شرح دهیم.

 

ساخت ویلا با بلوک سیمانی

 

مقاوم سازی دیواره بلوک سیمانی

دیواره های ساخته شده با بلوک سیمانی به روش های مختلفی مقاوم سازی می شوند که یکی از این روش ها رویه بتنی می باشد. در رویه بتنی با استفاده از ملات ماسه و سیمان دیوارهای خارجی سازه را سیمان کاری می‌کنند که باعث افزایش استحکام و مقاومت دیوار بلوک سیمانی می‌شود.

توجه داشته باشید در استحکام سازی با رویه بتنی در پایه های بتنی و تیر برگزاری سوراخ هایی را جهت قرار دادن میلگرد های عمودی و افقی تعبیه می‌کنند.

همچنین در دو انتها با چسب اپوکسی به پایه بتنی و تیرچه بارگذاری متصل می‌کنند و سپس عملیات بتن ریزی انجام می شود. همچنین در مقاوم سازی دیوار های بلوک سیمانی در زمان بنایی می‌توان از میلگرد جهت بالا بردن مقاومت دیوار استفاده کرد.

توجه داشته باشید استفاده از میلگرد به طراحی نیاز دارد تا به این وسیله مهندس طراح بداند از چه نوع میلگردی و در چه فاصله هایی استفاده شود. برای مقاوم سازی دیوار های بلوک سیمانی می توان از شبکه های فولادی از پیش  متصل که با تزریق گروت سیمان انجام می شود نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید بلوک‌های سیمانی دارای استحکام بالایی می باشند.

بلوک سیمانی یک مقطع بتنی می باشد و به دلیل داشتن سیمان در برابر آب بسیار مقاوم می باشند. بهتر است بدانید در بلوک سیمانی هر چقدر در برابر آب قرار گیرد استحکام آن بیشتر می‌شود و هر چقدر عمر ان نیز بگذرد مقاومت برنامه فشاری آن نیز افزایش می‌یابد.

بهتر است بدانید بلوک های سیمانی نیز مانند تمام مصالح ساختمانی دیگر دارای مزایا و معایب خاص خودش می باشد. قصد داریم در ادامه مبحث ساخت ویلا با بلوک سیمانی شما را با مزایای آن آشنا کنیم.

مزایای ساخت ویلا با بلوک سیمانی

مهمترین مزایای استفاده از بلوک سیمانی در ساخت ویلا عبارتند از:

  • استفاده از بلوک سیمانی در مکان هایی که رطوبت بالایی دارند موثرترین روش برای ایجاد یک خانه با نگهداری کم می باشد. خانه هایی که با بلوک سیمانی ساخته می شوند در مقابل رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.
  • یکی دیگر از مزایای ساخت ویلا با بلوک سیمانی مقاومت در برابر باد شدید می باشد. در مناطقی که مستعد باد شدید هستند انتخاب بلوک سیمانی برای مقاومت سازه گزینه مناسبی می باشد. سازه های ساخته شده از بلوک سیمانی توانایی تحمل سرعت باد تا ۲۰۰ مایل را نیز دارند. مالکانی که ویلای خود را با بلوک سیمانی می سازند با نگهداری صحیح می توانند طول عمر ساختمان خود را برای مدت طولانی افزایش دهندو برای کیفیت بیشتر، افزایش طول عمر می توان میلگرد و سایر محصولات تقویت کننده بلوک سیمانی اضافه کرد.
  • از مزایای دیگر ساخت ویلا با بلوک سیمانی می توان به مقاومت در برابر آتش اشاره کرد. چون سیمان به خودی خود قابل اشتعال نیست در مکان هایی که به طور مکرر آتش‌سوزی می شود استفاده از بلوک سیمانی بهترین گزینه برای ساخت خانه می باشد و راهی مناسب برای محافظت از سرمایه گذاری در املاک می باشد.
  • استفاده از بلوک های سیمانی مصرف انرژی را نیز کاهش می دهد. کسانی که می خواهند مصرف انرژی خود را کاهش دهند ساخت خانه با بلوک سیمانی برای آن ها ایده آل می باشد. با استفاده از بلوک های سیمانی در ساخت ساختمان می توانید هزینه های گرمایشی و سرمایشی خود را تا ۲۰ درصد کاهش دهید. چون این مصالح سطحی عالی از ارزش را در یک خانه سازگار با محیط زیست ایجاد می کند.
  • عایق صدا بودن بلوک های سیمانی مهم‌ترین مزیت آن محسوب می‌شود. خانه های ساخته شده با بلوک سیمانی دارای یک لایه عایق صوتی طبیعی می باشند که برای ساخت خانه در محیط شهری یا مکان های نزدیک به پایگاه‌های نظامی گزینه مناسبی می باشند. استفاده از بلوک های سیمانی برای ساخت ویلا حدود ۷ درصد از صدای محیط را محدود می کند که با استفاده از پنجره های فولادی دو جداره این مزیت را افزایش می دهید.
  • بهتر است بدانید که بازسازی خانه های ساخته شده از بلوک سیمانی کم هزینه تر می باشد. چون بلوک های سیمانی در برابر اکثر عوامل تخریب زا مقاوم هستند تعمیرات و بازسازی خانه های ساخته شده با بلوک سیمانی بیشتر ترمیم سقف و درب و پنجره و فضای داخلی می باشد. بازسازی آن ها مقرون به صرفه تر می باشد. استفاده از میله‌های فولادی در بلوک های سیمانی با مقاومت و طول عمر آن را زیادتر می کند.

 

ساخت ویلا با بلوک سیمانی

 

توجه داشته باشید برای ساخت و ساز علاوه بر بلوک سیمانی، مصالح فولادی نیز مورد نیاز می باشید. چرا که بدون مصالح فولادی مثل تیرآهن، سازه شما بدون شک از استحکام بالایی برخوردار نخواهد بود و در برابر زلزله و عوامل طبیعی امکان دارد دچار تخریب شود. به همین خاطر شما باید همواره سعی کنید تمامی محصولات فولادی مورد نیاز خود را با کیفیت بالا از معتبرترین فروشگاه ها تهیه نمایید.

در این صورت دیگر دغدغه ای بابت کیفیت این محصولات نخواهید داشت. توجه داشته باشید شما بازدید کنندگان گرامی می توانید جهت تهیه انواع محصولات فولادی مورد نیاز خود از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت ویلا در زمین شیب دار

ساخت ویلا در باغ

https://ahanhyper.com//?p=20706

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *