امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های برش ورق فولادی

ورق های فولادی از جمله مقاطعی می باشند که در ساخت و ساز و همچنین صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های فولادی که توسط برشکاری به دست می آیند؛ از جمله مواد با اهمیت در صنایع مختلف وجود دارد. چند روش مختلف جهت برشکاری ورق فولاد وجود دارد که باید از نوع مناسب آن استفاده کرد. در این مقاله از وبسایت آهن هایپر روش های برش ورق فولادی را مورد بررسی قرار می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع روش های برشکاری ورق فولادی

انواع روش های برش ورق فولادی وجود دارد که از جهات مختلفی همچون هزینه تمام شده، دقت و تلرانس برش، امکانات موجود، صرفه اقتصادی و … قابل مقایسه با یکدیگر می باشند. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • لیزر
  • قالب برش
  • پلاسما
  • هوابرش
  • وایرکات
  • باربرداری جزئی
  • جهت سیال ساینده
  • تخلیه الکتریکی
  • فرز
  • برش با تیغه برش
  • شعله
  • آلتراسونیک
  • و …

انواع روش های برشکاری ورق فولادی

 

برش ورق فولادی با لیزر

در ادامه مبحث روش های برش ورق فولادی باید بیان کنیم که یکی از روش های آن استفاده از دستگاه لیزر می باشد. همانطور که از نام این دستگاه پیداست؛ دستگاه های برش با لیزر توسط برش دادن مواد، الگو ها و طرح های را ایجاد خواهند کرد. در نظر داشته باشید که پرتوی لیزر از جمله منبع بسیار قدرتمند می باشد که مواد را ذوب می کند و همچنین می سوزاند یا تبخیر خواهد کرد. بهتر است بدانید در برش ورق توسط دستگاه لیزر معمولاً از یک پرتو لیزر نازک و متمرکز برای برش استفاده خواهد شد که طرح و الگوی آن نیز می‌توانید توسط طراح مشخص نمایید.

برش ورق فولادی با واترجت

استفاده از دستگاه برش واترجت یکی از روش های برش ورق فولادی می باشد که قادر است طیف گسترده اجرا توسط جت با فشار بسیار زیاد آب یا مخلوطی از آب و ماده ساینده برش دهد. توجه داشته باشید برش با آب برای مواد نرم امکان پذیر می باشد. اضافه کردن مواد ساینده باعث می‌شود تا واترجت را به ابزاری برای ماشین کاری تبدیل کند. دقت برش با واترجت از دقت برش با لیزر بسیار بیشتر می باشد. در واقع در این وارش صافی لبه بهتر می باشد و بر اثر گرما انحراف وجود نخواهد داشت. همچنین ضخامت مورد نظر برای برش با واترجت مثل لیزر و برش پلاسما محدود نمی باشد.

برش با پلاسما

از جمله روش های برش ورق فولادی استفاده از برش پلاسما می باشد که سرعت بسیار بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد. در نظر داشته باشید که کیفیت لبه ورق در این روش تا حدودی از بین می رود. توسط نیرو برشی بسیاری از فعالیت‌های رسانه‌ای الکتریسیته و … را می توانید به راحتی برش دهید. در نظر داشته باشید که پلاسما فرایندی ذوب می باشد که از یک جهت گاز یونیزه در دمای بالاتر از ۲۰ هزار درجه سانتیگراد جهت ذوب و برش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی این فرآیند یک قوس الکتریکی بین الکترود و قطعه کار یعنی آند ایجاد خواهد شد. زمانی که جت پلاسما به ورق فولادی برخورد کند؛ ترکی دوباره صورت گرفته و گاز به حالت عادی خود برمی‌گردد. در نتیجه باعث می‌شود تا گرمای شدید از آن منتشر شود که گرما فلز را ذوب کرده و جریان گاز از آن خارج خواهد شد.

 

برش با پلاسما

 

برش با هوا گاز

توجه داشته باشید که یکی از روش های برش ورق فولادی می توان به برش با هوا گاز اشاره کرد که قدیمی ترین روش برش می باشد. به طور کلی می‌توان گفت این روش از جمله روش های ساده می باشد که می توان تجهیزات و مواد مصرفی ارزان قیمتی را در آن استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که این روش توانایی برش صفحات خیلی ضخیم را نیز دارند. برای برش ورق های فولادی با ضخامت ۱۲ اینچ یا نازک تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برش ورق با گیوتین

یکی از روش های برش ورق فولادی استفاده از گیوتین می باشد که از جمله روش های سریع و بهینه به حساب می‌آید. این روش بسیار تمیز و چهارگوش برش ورق انجام خواهد شد. این دستگاه با زاویه و فشار مناسبی برش مورد نظر را ایجاد می کند که دارای CNC می باشد. جهت کنترل فعالیت دستگاه با تنظیم فاصله تیغه ها و تنظیم جریان برای انواع ورق ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نوسان قیمت ورق از جمله ارزان ترین روش برش ورق محسوب می شود.

برش ورق با وایرکات

از دیگر روش های برش ورق فولادی می‌توان به برش ورق با وایرکات اشاره کرد. دارای یون ها الکتریکی می باشد که توسط عبور جریان الکتریکی از سیم و تماس آن با قطعه کار باعث می‌شود تا گرما ایجاد شده و گرما قطعه مورد نظر و ماشینکاری می‌کند. به خاطر رسانا بودن قطعات ماشینکاری شونده می توان برش انجام داد.

از دیگر روش های برش ورق فولادی می توان به سنگ فرز، تراشکاری، پانچ، رزوه زنی و … اشاره کرد. این روش ها جزء روش های سنتی به شمار می روند. جهت برش ورق فولادی باید با توجه به تعداد ورق، ضخامت ورق و … روش مناسبی انتخاب شود تا به صورت اصولی و استاندارد بتوان ورق های فولادی را برش داد.

 

نحوه برش ورق فولادی

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع تیرآهن اعم از تیرآهن ۱۲، تیراهن ۱۴، آهن ۱۶، اهن 18، تیر اهن ۲۰ الی تیرآهن 30 و نیز ناودانی، انواع نبشی، ورق سیاه و … اشاره کرد. هر یک از این موارد دارای کاربردهای خاصی می باشد و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. شما بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید جهت خرید انواع مقاطع فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید و این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های برش فولاد

https://ahanhyper.com//?p=32388

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *