امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

حداکثر کربن در فولاد

 فولاد آلیاژی است که از عنصر پایه، آهن و کربن ساخته شده است. این ماده یکی از پرمصرف ترین واحدهای صنعتی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد حداکثر کربن در فولاد اطلاعاتی کسب کرده و بیشتر با این مبحث آشنا شوید.

کربن در فولاد

 کربن یک عنصر جامد است که به رنگ خاکستری مایل به سیاه می باشد. میزان درصد کربن در فولادهای مختلف متفاوت است. حداکثر کربن در فولاد حدود ۲ درصد وزن خواهد داشت. استفاده از حداکثر کربن در فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سبب افزایش سختی و استقامت فولاد می شود. در ساخت فولاد میزان کربن نسبت به آلیاژ های دیگر بیشتر است. عنصر اصلی در ساخت فولاد کربن می باشد.

هر چه میزان کربن مصرفی در فولاد بیشتر باشد؛ استحکام و مقاومت فولاد بالا می رود. برعکس اگر میزان کربن کم باشد؛ استحکام آن پایین می آید. براساس میزان کربن در آلیاژ ۴ نوع فولاد کربنی وجود دارد که عبارتند از:

  • فولاد کم کربن
  • فولاد کربن متوسط
  • فولاد کربن بالا
  • فولاد بسیار کربن

نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که میزان حداکثر کربن در فولاد با توجه به نوع فولاد متفاوت می باشد. به طور کلی می توان گفت کربن در حدود 0.002 تا 2.1 درصد در فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کربن در فولاد

 

 خواص کربن در فولاد

در ادامه مبحث حداکثر کربن در فولاد باید ذکر کنیم که هر چقدر میزان کربن زیاد باشد؛ احتمال تشکیل فاز مارتنزیت در ساختار فولاد زیاد می شود. این فاز استحکام تسلیم و استحکام کشش قطعات فولادی را بیشتر میکند.

 سختی فولاد: کربن بیشتر سختی و مقاومت فولاد را بیشتر می کند.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله مبحث حداکثر کربن در فولاد را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که امروزه فولاد پرکاربردترین و پر استفاده ترین فلزات در سراسر جهان به شمار می‌رود. دلیل پرکاربرد بودن فولاد ارزان قیمت بوده و همچنین به صورت فراوان در سطح پوسته زمین وجود دارد. بهتر است بدانید که این فولاد در انواع و اقسام مختلفی تولید و عرضه می شود. می توان به انواع میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی و … اشاره کرد.

 

 خواص کربن در فولاد

 

 هر یک از این موارد در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. همچنین می توانید قیمت میلگرد، قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه و همچنین قیمت ورق فولادی را در وبسایت https://ahanhyper.com/ مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازید تا بتوانید مناسبترین و بهترین مقاطع فولادی را تهیه نمائید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کدام عنصر در فولاد زنگ نزن وجود ندارد؟

انواع فولاد بر اساس درصد کربن

https://ahanhyper.com//?p=32923

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *