امروز : پنج‌شنبه 18 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

توری حصاری و فرآیند تولید آن

توری حصاری که با نام فنس نیز آن را می شناسند، یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای تولید شده از مفتول های فولادی یا گالوانیزه سرد و گرم می باشد. در عین حال ممکن است خیلی ها آن طور که باید به ارزش و اهمیت این ابزارهای پراستفاده پی نبرده باشند و یا درباره فرآیند تولید آن چیزی به گوششان نخوره باشد.

توری های فولادی امروزه در بخش های مختلفی از شهر و روستاها دیده می شوند. برخلاف این تصور که اذعان دارد این توری ها دارای فرآیند تولید و کاربردهای بسیار ساده ای می باشند، قصد داریم تا در این مقاله به طور تخصصی به کاربردها و روش های تولید توری حصاری بپردازیم تا نسبت به آن ها دید عمیق تری به دست آورید.

توری حصاری و فرآیند تولید آن

این ابزارها با نام اصلی Chain Link Fence، مشتکل از شبکه هایی منظم هستند که در آن ها مفتول هایی به طور معمول از جنس فولاد یا گالوانیزه گرم و سرد به صورت طولی و عرضی به یکدیگر پیچیده شده اند. توری حصاری را با نام های فنس، حصار، فنس حصاری و… می شناسند.

 

توری حصاری و فرآیند تولید آن

توری حصاری و کاربردهای آن

دلایل مختلف و در عین حال هائز اهمیتی برای استفاده از این توری ها وجود دارند. ممکن است صاحب زمین یا باغی باشید و صرفاً قصد دارید تا مرزبندی آن را با محوطه ای که جزو املاک شما نیست، مشخص سازید.

شاید هم منزل شما دارای باغ یا حیاتی است که می خواهید ورود دیگران را به داخل آن قدغن نمایید. اما اصلی ترین دلیل استفاده از توری حصاری، ایجاد حفاظت به منظور جلوگیری از عبور و مرور حیوانات و انسان ها در محوطه شخصی ماست.

فنس های فولادی بر حسب جنس، ابعاد و فرآیند تولید خود، مزایا و کاربردهای متفاوتی را شامل می شوند. شاید بتوان گفت یکی از عمده ترین دلایل عدم رضایت خریدار فنس از عملکرد محصول، خرید ناآگاهانه فنسی است که کاربردهای قابل انتظار وی را ارائه نداده است.

نکاتی درباره خرید توری حصاری

توجه داشته باشید که هر توری ای نمی تواند نیازهای مورد انتظار شما را برآورده نماید، چرا که از مشخصات فنی خاص خود برخوردار می باشد. برای نمونه فنسی که در مرزبندی باغ و زمین های کشاورزی استفاده می شود، شاید برای حصارکشی یک حیاط کوچک خانگی کمی زیادی باشد!

به منظور انتخاب درست توری حصاری و متحمل نشدن هزینه های گزاف، حتماً موارد زیر را پیش از خرید در نظر داشته باشید:

  • جنس توری حصاری

جالب است بدانید که توری های حصاری تنها به صورت فلزی تولید نمی شوند و انواع پلاستیکی آن ها نیز موجود می باشند.

اما از بین تمام آن ها، توری های فلزی به خصوص گالوانیزه از محبوبیت بیشتری برخوردار اند. البته جنس گالوانیزه توری های حصاری در کارخانه های تولیدی مختلف نیز با یکدیگر متفاوت اند.

  • اندازه شبکه های توری حصاری

اگر قدص حفاظت محوطه خود در برابر ورود حیوانات و جانوران کوچک جثه را دارید، بایستی توری های دارای شبکه های کوچک را سفارش دهید. البته این توری ها به دلیل به کار رفتن فلز بیشتر، از هزینه بالاتری برخوردارند.

اما اگر تنها هدف شما ایجاد یک مرزبندی ساده است، می توانید فنس های مقرون به صرفه با شبکه های بزرگ را خریداری و نصب نمایید.

  • قطر مفتول های فنس

مقاومت توری حصاری از فاکتورهایی است که در نقاط دارای آب و هوای طوفانی و دائماً در حال تغییر، از اهمیت بالایی برخوردار است. این مقاومت به قطر مفتول های فنس بشتگی دارد.

بدین ترتیب هر چه قطر مفتول های به کار رفته در ساختار توری حصاری بیشتر باشد، فنس از استحکام ایده آل تری برخوردار است. به طبع قیمت فنس های ضخیم تر نیز بیشتر از نوع نازک و معمولی آن هاست.

  • ارتفاع فنس

توری های حصاری به طور استاندارد در ارتفاع های 0.5 تا 3 متری تولید می شوند. هر چه نیاز به امنیت محوطه بیشتر باشد، بایستی ارتفاع بیشتری نیز برای فنس ها در نظر گرفته شود.

 

توری حصاری و فرآیند تولید آن

فرآیند تولید توری حصاری به چه صورت است؟

اصولاً فنس ها به دو شکل دستی و یا به کمک دستگاه تولید می گردند. روشی که برای تولید توری حصاری از ماشین آلات پیشرفته نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک استفاده می کند، روش صنعتی نام دارد.

روش صنعتی بیشتر برای توری های ضخیم تر کاربرد دارد. در این روش، پس از تهیه مفتول سیاه یا گالوانیزه به میزان لازم، بایستی مراحل زیر به ترتیب صورت گیرند:

  • ابتدا مفتول گالوانیزه که فرمی قرقره ای به خود دارد را بایستی با دستگاه مخصوص صاف نمود.
  • اکنون نوبت آن است که به منظور حفاظت مفتول ها در برابر رطوبت و عدم نیاز به رنگ کردن، آن ها را با دستگاه صنعتی مخصوص روکش دهی نمود.
  • در مهم ترین مرحله از فرآیند تولید توری حصاری، مفتول ها در دستگاه به طور اتوماتیک به یکدیگر پیچ می خورند. ابعاد لوزی ها یا شبکه های مفتولی نیز توسط خود دستگاه مشخص می گردند.
  • در انتها پس از ایجاد صفحات توری به میزان مورد نیاز، بایستی جهت بسته بندی آن ها را رول نمود. طول این رول های بسته به نیاز مشتری از 20 تا 30 متر می باشد.

از دیگر مقالات آهن هایپر نیز بازدید نمایید

در وب سایت رسمی فروشگاه آهن هایپر، به منظور آگاه سازی و کسب رضایت کامل کاربران و مشتریان سراسر کشور، امکان بررسی موجودی، قیمت و مشخصات فنی محصولات و ثبت سفارش آن ها، و همچنین بازدید از مقالات تخصصی در زمینه آهن آلات صنعتی و ساختمانی برقرار گردیده است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد توری چیست ؟

فرایند تولید توری

https://ahanhyper.com//?p=18804

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *