امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت میان میلگرد های خمشی و میلگرد های برشی

امروز در صنعت ساخت و ساز از انواع میلگرد ها استفاده می شود که یکی از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین مصالح مورد نیاز است. از این محصول در اکثر ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت میان میلگرد های خمشی و میلگرد های برشی را ذکر کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در آرماتوربندی معمولاً از میلگردهای خمشی و برشی برای دالها استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا این محصول در برابر عوامل محیطی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار شود. بهتر است بدانید دال های بتنی ساختمان های امروزی می باشند که از جنس بتن بوده و معمولاً در ضخامت های 10 تا ۵۰ سانتی متر ساخته خواهد شد.

میلگرد های بتنی به صورت افقی در ساختمان ها ساخته می شود. بهتر است بدانید زمانی که یک دال ساخته شود در پخش بخش پایینی آن لنگری مثبت و تکیه گاه وجود دارد که باعث می شود تا در برابر تنش های بالا مقاومت خوبی داشته باشد.

 

تفاوت میان میلگرد های خمشی و برشی

 

میلگرد خمشی

انتقال تنش‌ها و لنگر خمشی در آرماتور بندی ساخته خواهد شد که این قسمت در پایین دالها اتصال داده می‌شود. این میلگردها باعث می‌شوند تا با تنش ایجاد شده در بخش پایین دال به سمت تیرها انتقال داده شود. بهتر است بدانید سفره آرماتور های خمشی معمولاً با سایز بزرگتر تحت عنوان نوار آرماتورهای خمشی ساخته و روانه بازار می‌شوند که یک تا دو طرف مخالف آن ها ایجاد خواهد شد.

میلگرد برشی

همانطور که از نام این میلگرد پیداست معمولاً برای اینکه مقاومت سازه ها در برابر نیروهای برشی افزایش پیدا کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه این میلگردها مهار کردن نیرو‌های می باشد که معمولاً در طول دهانه رشد خواهند کرد.

 معمولاً میلگرد برشی در سایز و قطر کوچکتر از انواع خمشی تولید خواهند شد و به صورت عمودی نسبت به آرماتورهای اصلی قرار می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید استفاده از میلگرد برشی و خمشی در صورتی که در کنار یکدیگر باشد می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

تفاوت میان میلگرد های خمشی و میلگرد های برشی

میلگردهای خمشی و میلگرد های برشی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد دارای تفاوت هایی می باشد. برخی از تفاوت های این دو میلگرد عبارتند از:

معمولاً میلگرد های خمشی در طول بلندتر و میلگرد های برشی در جهت کوتاه طرحدار استفاده خواهد شد. یکی از تفاوت بین میلگرد های خمشی و میلگرد برشی تفاوت قیمت می باشد که میلگرد های خمشی با توجه به قابلیت هایی که دارد از قیمت بیشتری نسبت به میلگرد های برشی برخوردار است. همچنین میلگرد برشی در بخش بالای نوار و آرماتور خمشی در بخش پایینی دال نصب خواهد شد.

 از دیگر تفاوت های میلگرد خمشی و میلگرد های برشی می توان ذکر کرد که آماتور هایی که سایز بزرگ تری دارند معمولاً به عنوان میلگرد خمشی و آماتور هایی که سایز کوچکتری دارند میلگردهای برشی می باشد. بهتر است بدانید از میلگردهای خمشی برای انتقال تنش های محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد برشی و انتقال تنش‌هایی که در محیط ایجاد خواهد شد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تفاوت بین میلگرد های خمشی و میلگرد های برشی

 

کاربرد میلگرد های خمشی و برشی

میلگرد های خمشی و برشی از جمله پرکاربردترین میلگرد ها می باشند که معمولاً از آن و در تیرها، ستون ها، دال ها و المان های سازه ای و … مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید میلگرد سازها نسبت به نیروهای واحد مقاومت نشان خواهند داد که باعث می‌شود تا سازه از استحکام بالایی برخوردار شود.

 همچنین بهتر است بدانید معمولا میلگردهای طولی توسط میلگرد های برشی که دارای تنش هستند مهار خواهد شد. میلگردهای تولید معمولا نقش خمشی و آرماتورهای عرضی نقش برشی را انجام می‌دهند.

همان طور که ذکر شده است میلگردها از جمله پر کاربردترین و پرمصرف‌ترین مصالح فولادی می‌باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید معمولا میلگرد را در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دو نوع عمده آن میلگرد خمشی و میلگرد برشی می باشد.

در ابتدای این مطلب تفاوت بین این دو میلگرد را با یکدیگر بررسی کردیم. بهتر است بدانید میلگرد ها از جمله مصالح ویژه و مهم می باشند که وجود آن در ساخت و ساز ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید با توجه به قسمت مورد نیاز که قرار است از انواع این محصول استفاده کنید از نوع مخصوص و مناسب آن بهره مند شوید.

 

کاربرد میلگرد های خمشی و برشی

 

کیفیت این میلگردها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که امنیت سازه بر عهده این میلگردها می باشد. همواره باید سعی کنید از محصولات تولیدی کارخانه های معتبر و شناخته شده بهره مند شوید تا امنیت افرادی که در ساختمان سازی کار می کنند و … تامین شود.

 با توجه به رکود بازار صنایع فولادی برخی از کارخانه‌ها سعی می‌کنند از شمش های بی کیفیت در تولید این محصولات استفاده کنند که باعث می شود تا کیفیت انواع میلگرد ها به پایین آمده و خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم اگر قرار است جهت خرید انواع میلگرد به ساخت و ساز اقدام نمایید حتما سعی کنید از کارخانه های معتبر تهیه نمایید.

 در نظر داشته باشید هر کارخانه معمولاً برای محصولات تولیدی خود آرم خاصی را بر روی محصولات تولیدی خود حک می کند. شما با اطلاع داشتن از آرم های مخصوص این کارخانه ها به راحتی می توانید محصول باکیفیتی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

مجموعه آهن هایپر یکی از شرکت های عرضه کننده انواع مقاطع فولادی از جمله: میلگردهای برشی و خمشی می باشد. می توانید این محصولات که توسط کارخانه های معتبر و شناخته شده تولید شده اند را به راحتی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن در کاربردهای مختلف از جمله ساخت و سازه و …. بهره مند شوید.

توجه داشته باشید تمامی مقاطع فولادی از جمله میلگردها از شمش های با کیفیت تولید شده است. به راحتی می توانید آرم حک شده کارخانه سازنده آن را بر روی میلگرد را مشاهده کرده و از کیفیت کالا اطمینان پیدا کنید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که شما در هر مرحله از خرید انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها می توانید با کارشناسان آهن هایپر در تماس بوده و مشاوره و راهنمایی های لازم به صورت کاملاً دریافت کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فرایند تولید میلگرد

کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد

کاربرد میلگرد چیست؟

انواع خم میلگرد و بررسی مراحل اجرای آن

https://ahanhyper.com//?p=16290

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *