امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بازسازی خانه های بدون ستون 

توجه داشته باشید در برخی مواقع خانه ها نیاز به بازسازی دارند که یا قسمتی از خانه باید بازسازی شود یا کل خانه نیاز به بازسازی دارد. در این مطلب قصد داریم بازسازی خانه های بدون ستون را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بازسازی

بازسازی به معنی مرمت می باشد یعنی فرد یا تیمی بر روی یک بنا کار کند تا عمر مفید آن افزایش پیدا کند. به طور کلی بازسازی برای بنا به کار می‌رود. معمولا نیاز به بازسازی ساختمان و بازسازی داخل منزل بدون تخریب معمولاً پس از گذشت ۱۰ سال نیاز خواهد داشت.

توجه داشته باشید تغییر در نمای خانه، نورپردازی، تغییر ظاهر خانه و … از جمله اقداماتی می‌باشند که برای بازسازی خانه و منزل انجام می شود. برای این که خانه زیبایی داشته باشید باید بازسازی بنا انجام دهید.

بازسازی خانه بدون ستون

توجه داشته باشید خانه های بدون ستون که از سیستم icf و … استفاده می کنند. این خانه ها بدون شک هر چند سال نیاز به بازسازی دارند که بازسازی خانه های بدون ستون ضرورت بسیاری دارد. چرا که با گذشت زمان امکان دارد در سیستم لوله کشی ساختمان اختلالاتی ایجاد شود. افرادی که در ساختمان هستند متوجه آن نشوند تا جایی که دیوارها نم دهند و گچ دیوار بریزد.

 همچنین امکان دارد در سیستم فاضلاب و چاه مشکل گرفتگی ایجاد شود و بوی نامطبوعی فضای خانه را در بر بگیرد. معمولاً پس از بازسازی ساختمان کار تعمیرات انجام می‌شود که در مرحله اول بازسازی داخل منظور منزل بدون تخریب خواهد بود که برای افراد بسیار جذاب می باشد.

 بهتر است بدانید با بالا رفتن سن ساختمان نیاز به تعمیرات و بازسازی بیشتر خواهد شد. سیستم های ساختمان به خاطر فرسودگی و استهلاک آسیب دیده و به مصالح ساختمانی نیز آسیب وارد کرده اند. به گونه ای که چکه کردن قطرات آب در ساختمان به علت فرسودگی و نیاز به تعمیر و بازسازی می باشد.

 

بازسازی خانه بدون ستون

 

  در نظر داشته باشید همیشه به این صورت نیست که حتماً خرابی باید باشد تا نوسازی ساختمان را انجام دهید. در برخی مواقع برای ایجاد یک دکوراسیون و یک طراحی جدید داخلی نیز نسبت به نوسازی و بازسازی اقدام می کنند.

بازسازی خانه بدون ستون بدون تخریب

 در ادامه مبحث بازسازی خانه‌های بدون ستون باید ذکر کنیم که بازسازی داخل منزل بدون تخریب شامل کارهایی است که تغییرات جزئی دارد و موثر و چشمگیر می باشد. با یک سری تغییرات کم می توانید در یک خانه قدیمی به فضایی زیبا و دلنشین بروید و یک ساختمان قدیمی مولفه‌های جدیدی برای ایجاد طراحی روز اضافه خواهد شد.

 به عنوان مثال در آشپزخانه با برداشتن یک دیوار می توانید اپن نمایید تا دیوار را تخریب کرده و طراحی‌های روز اجرا کنید. همچنین پله های قدیمی را به سبک شیک و امروزی کرده، اتاق تو در تو را برداشتن درها تغییر داد و و به شکل های مدرن و امروزی تبدیل نمایید. تمامی این کار ها به راحتی انجام می‌شود که جذابیت بیشتری را به ساختمان شما می دهد که زیر نظر یک کارشناس امور بازسازی ساختمان انجام شود.

مراحل بازسازی داخل منزل

بهتر است بدانید انجام کارهای بازسازی و امور آن یک کار تیمی می باشد که تنها یک نفر نمی‌تواند این کارها را انجام دهد. به همین خاطر نیاز به یک تیم متخصص که شامل نقاش، طراح دکور و لوله کش و .. می باشد تمامی این ها زیر نظر یک مهندس یا متخصص کار می کند. توجه داشته باشید بازسازی هر منزل با منزل دیگر متفاوت می‌باشد و بستگی به خرابی و عمده ساختمان و از همه مهمتر تغییراتی که مدنظر است دارد.

یکی از موارد بسیار مهم در بازسازی اطمینان از استقامت خانه است. سعی کنید قبل از بازسازی خانه های بدون ستون تمامی جوانب را بررسی نمایید. به عنوان مثال اگر ساختمان شما به شکل یو می باشد کابینت ها و رنگ دیوارها نیز تغییر کند. شاید تغییرات به نور و طراحی نور و همچنین روشنایی نیز برسد.

 

مراحل بازسازی داخل منزل

 

بازسازی دیوارها

با توجه به تخریب دیواره ها و پارتیشن بندی فضا، تیقه چینی، نازک کاری، سیمان کاری و سرامیک کاری باید توسط تیم حرفه‌ای و معماری انجام شود. در اکثر بازسازی ها دیوارها به جز دیوار حمال از بین خواهد رفت. تخریب دیوار ها باید زیر نظر مهندسین انجام شود.

همچنین دیوارهای نم دار و خراب تراشیده شده و گچ دیوار را کند و دوباره بازسازی کرد. پس از آن دیوارها گچ و خاک شده که باید خشک شود. سپس سفید کاری  شروع کرده تا ظاهری خوب و زیبا به دیوار دهید.

بازسازی سرویس

پس  از اینکه بازسازی دیوار ها را تمام کردید به سراغ بازسازی و تغییرات در سرویس‌های بهداشتی بروید. توجه داشته باشید در برخی مواقع نامناسب بودن دیوارها به خاطر ایراد در سیستم وسایل سرویس های بهداشتی می باشد. چراکه با گذر زمان عایق رطوبتی فرسوده شده و از بین خواهد رفت.

 در این مواقع باید ایزوگام و قیرگونی داخل ساختمان را تعویض نمایید تا  به دیواره آن برسد و سپس عایق سازی و … انجام خواهد شد. البته در نظر داشته باشید عایق کاری تنها مخصوص سرویس های بهداشتی نیست بلکه در موارد دیگر نیز استفاده خواهد شد.

بازسازی آشپزخانه

همانطور که می دانید آشپزخانه در زیبایی منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه با در نظر گرفتن جلوه ی اشپزخانه کمک کردن به بزرگ شدن خانه نقش آشپزخانه با این معضل را چند برابر می کند. سقف و ستون در بازسازی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

در صورتی که ستون نیاز به مقاوم سازی داشته باشند باید آن را مقاوم کرده و سقف که در اثر گرما و سرما اسیب دیده را باید تعمیر نمایید. در صورتی که بالای سقف پشت بام باشد باید نسبت به عایق کاری نیز اقدام کنید.

 

بازسازی خانه

 

تعویض در و پنجره ها

برای زیبایی و بهینه کردن مصرف انرژی می توانید اقدام به تعویض در و پنجره ها کنید. پنجره ها علاوه بر اینکه عایق حرارتی هستند عایق های صوتی می شوند از آلودگی نیز در ارامش خواهید بود.

در برخی مواقع که نیاز به بازسازی خانه های بدون ستون جدی است و باید از پایه بازسازی انجام شود. در این صورت نیاز به مصالح فولادی مثل تیرآهن، نبشی و ناودانی، میلگرد و .. غیره می‌باشد. چرا که توسط این موارد استحکام ساختمان بیشتر خواهد شد.

در چنین مواردی شما می توانید جهت تهیه انواع محصولات فولادی از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مراحل بازسازی خانه

بازسازی خانه با هزینه کم

https://ahanhyper.com//?p=19850

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *