امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع میلگرد بدون آج

همانطور که می دانید میلگرد ها از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین قطعه فولادی می باشد که در صنایع مختلف و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاطع فولادی انواع مختلفی دارند که هر یک از انواع آن دارای کاربردهای خاصی بوده و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم انواع میلگرد بدون آج را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 آشنایی با میلگرد بدون آج 

در ادامه مبحث انواع میلگرد بدون آج باید ذکر کنیم که میلگرد های بدون آج از جمله انواع میلگرد هایی می باشند که معمولاً در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که سطح آن صاف بوده و هیچگونه آجی وجود ندارد که معمولاً به آن میلگرد ساده یا بدون آج می گویند. توجه داشته باشید که این محصولات در پروژه های ساختمانی به صورت وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که شما عزیزان نیز می دانید میلگرد هایی که در بازار موجود هستند و در دسترس می باشند؛ دارای تفاوت‌های هستند. میلگردهای آجدار به سه صورت آج ساده، جناغی و مرکب تولید و عرضه می شود.

 

انواع میلگرد بدون آج

 

انواع میلگرد بدون آج

بهتر است بدانید که انواع میلگرد بدون آج از نظر سایز به سه دسته تقسیم بندی خواهد شد که به شرح زیر است:

  1. یکی از انواع میلگرد بدون آج؛ میلگرد خام می باشد. این میلگردها در سایزهای ۱۰ میلیمتر ۴۲ میلیمتر و به صورت شاخه ۶ متری ۱۲ متری تولید و عرضه می‌شود.
  2. میلگرد کششی از که در سایزهای استاندارد 2 و ۱۰ میلیمتری تولید و عرضه می‌شود. شما عزیزان می توانید قطر مورد نظر را سفارش دهید.
  3. میلگرد ساده یا مفتول می باشد که این مفتول ها در سایزهای ۲ میلیمتر تا ۸ میلیمتر تولید و عرضه می شود که به صورت کلاف و شاخص 3 متری در بازار موجود بوده و شما با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید از نوع مناسب آن استفاده نمائید.

مشخصات مکانیکی میلگرد بدون آج

انواع میلگرد بدون آج دارای مشخصات مکانیکی خاصی می باشد. این نوع میلگرد ها معمولاً در میلگرد s۲۴۰ استفاده می شود و دارای مقاومت تسلیم ۲۴۰ نیوتن بر میلیمتر مربع و همچنین مقاومت کششی ۳۶۰ نیوتن بر میلیمتر مربع می باشد. در نظر داشته باشید که این میلگردها معمولاً در رده بندی نرم قرار دارند.

مراحل تولید میلگرد بدون آج

در ادامه مبحث انواع میلگرد بدون آج باید ذکر کنیم که برای تولید این محصولات معمولا باید ابتدا شمش فولاد توسط جک هیدرولیک در کوره های با دمای ۱۳۰۰ قرار دهند. سپس باید جریانات گردابی در زمان بالا برای نورد آماده شود و پس از اینکه شمش ها به دمای مورد نظر برای نورد برسند؛ از آنجا به خط تولید ارسال خواهد شد. سپس سپس های پخته شده بر روی رول ها قرار می گیرد و به مرحله بعد هدایت خواهد شد.

 بهتر است بدانید در سه مرحله معمولاً از قطر شمش ها کم می‌کنند و به طول آن ها اضافه خواهد شد. پس از این مرحله برای آجدار کردن میلگرد اقدام خواهد شد. سپس به مرحله برش ارسال می‌شود که در طول های مشخصی برش داده خواهند شد. در نظر داشته باشید که میلگردهای طولی در زیر گیوتین های بسته بندی طبق استاندارد ISIRI ایران برش داده شده و بسته بندی خواهد شد.

 

مراحل تولید میلگرد بدون آج

 

استانداردهای میلگرد بدون آج

در ادامه مبحث انواع میلگرد بدون آج باید ذکر کنیم که بر اساس استاندارد قدیم به این محصول میلگرد A1 و براساس استاندارد جدید ۲۴۰ می گویند. میلگرد ها در قطر های 6 تا ۲۰۰ میلیمتر تولید و عرضه می‌شوند. برخی از مهندسان از میلگرد های ساده به عنوان میلگرد های حرارتی در سقف ها استفاده کنند چرا که آنها فکر می‌کنند که میلگردهای حرارتی نقش سازه ای ندارد. به همین خاطر از میلگردهای ساده استفاده می کند. اما طبق آیین نامه استفاده از میلگرد های بدون آج به عنوان میلگرد حرارتی اشتباه طراحی و اجرایی می‌باشد که باید به آن توجه داشته باشید.

کاربرد انواع میلگرد بدون آج

توجه داشته باشید از انواع میلگرد بدون آج معمولاً به عنوان میلگرد دورپیچ در بتن آرمه استفاده خواهد شد. و در کاربردهای خاصی می توانید از این نوع میلگرد استفاده نمائید.

 نکات مهم در هنگام خرید انواع میلگرد بدون آج

در هنگام خرید انواع میلگرد بدون آج شما باید به وزن آن توجه داشته باشید که وزن میلگرد ها باید مطابق استانداردهای موجود باشد. همچنین سعی کنید در هنگام تهیه انواع میلگرد ها به سراغ برندهای مطرح و شناخته شده بروید و از استاندارد بودن تولید میلگرد اطمینان داشته باشید. از دیگر  فاکتورهای بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید میزان مقاومت تسلیمی می باشد. سعی کنید از فروشنده مشاوره لازم را دریافت نمایید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین میلگرد را انتخاب نمایید.

 معرفی فروشگاه آهن هایپر

امروزه با توجه به گسترش ساخت و ساز و استفاده از میلگرد ها؛ فروشگاه های بسیاری هستند که جهت عرضه و فروش این محصولات فعالیت دارند. به همین خاطر شما باید سعی کنید از فروشگاه های معتبری انواع مقاطع فولادی را تهیه نمایید تا دغدغه بابت کیفیت و مرغوب بودن محصولات نداشته باشد.

نکته بسیار مهمی که شما باید آن را مد نظر قرار دهید این است که همواره سعی کنید میلگرد هایی که توسط کارخانه های برتر و معتبر تولید شده‌اند تهیه نمایید؛ چرا که این کارخانه ها همواره اعتبار خود را مد نظر قرار دارد و با کیفیت ترین محصولات را روانه بازار می‌کند که لطمه ای به اعتبار آن ها وارد نشود.

 

خرید انواع میلگرد بدون آج

 

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که معمولاً محصولاتی را عرضه می کند که توسط برترین و شناخته شده ترین کارخانه های داخلی و خارجی تولید و ساخته شده اند. تمامی این مقاطع به صورت درجه یک و با کیفیت بالا و مرغوب می باشند که با اطمینان خاطر می توانید این محصول را سفارش داده و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند شوید.

شما عزیزان می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ جهت تهیه و سفارش این محصولات اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز می ‌توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد ساده

میلگرد ساده A1 (داکتیل) و کاربردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=25955

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *