امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع محصولات فولادی

همان طور که در مقالات قبلی نیز ذکر کردیم؛ فولاد دارای کاربرد ها و مصارف بسیاری در صنایع مختلف می باشد که از آهن و کربن ساخته می شود. اما توجه داشته باشید که میزان کربن و ناخالصی های فلزی و غیرفلزی دیگر نیز در تولید فولاد و درصد آن بسیار مهم می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع محصولات فولادی را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با این محصولات با ما همراه باشید.

معرفی انواع محصولات فولادی

ورق روغنی یا ورق سرد

از جمله انواع محصولات فولادی می توان به ورق روغنی یا ورق سرد اشاره کرد. دلیل نامگذاری این محصول به خاطر وضعیت ظاهری آن می باشد که مشابه ورق هایی می باشد که توسط تکنولوژی سرد تولید می شوند. معمولا ورق سرد، به نام ورق روغنی شناخته خواهد شد.

با توجه به کیفیت بالا و ظاهر شفافی که دارد در کاربرد هایی که ورق ظاهر کار را تشکیل دهد؛ بیشترین کاربرد را به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که برخی از کاربردهای ورق های روغنی می توان به مصالح ساختمانی و بدنه خودرو، لوازم خانگی و ساخت انواع قفسه و پانل ها اشاره کرد.

 

ورق سیاه فولاد

 

ورق سیاه فولاد

ورق سیاه در دو نوع ورق سیاه معمولی و ورق سیاه صنعتی با استانداردهای مختلف تولید و روانه بازار می شود. توجه داشته باشید که این ورق ها از جمله انواع محصولات فولادی به شمار می رود. توسط نورد گرم تولید شده است و به همین خاطر از قیمت پایین تری نیز برخوردار است. تشکیل دهنده ورق در نورد گرم با دمای بالا ذوب خواهند شد و به همین خاطر رنگ آن مات می باشد. در صنایع ساختمانی، پتروشیمی، خودروسازی، کشتی سازی و صنایع ساخت و سازه سنگین فلزی و … از این نوع ورق استفاده خواهد شد.

ورق آجدار

در بازار انواع محصولات فولادی ورق آجدار به عنوان ورق های شطرنجی برجسته یا ورق کف سازی شناخته خواهد شد. این محصول توسط نورد گرم تولید و عرضه می شود که در سطح آن الگوی منظم و برجسته جهت کاهش اصطحکاک وجود دارد. این الگوهای برجسته با طرح های مختلف همچون قطره ای و دایره ای تولید می شود.

از ورق های آجدار جهت امنیت بیشتر استفاده خواهد شد چرا که الگوهای آجدار روی آن ها مانع از افتادن افراد می شود. برخی از کاربردهای این محصول می توان به استفاده در ساخت دستگاه های صنعتی، ایستگاه اتوبوس و کف اتاق ماشین های حمل بار و … اشاره کرد.

ورق گالوانیزه

به آهنی که بر روی سطح آن توسط فلز روی پوشش داده شود؛ ورق گالوانیزه می گویند. این ورق ها حتی در صورت شکستگی نیز دچار زنگ زدگی نخواهد شد. در واقع ورق های گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم می‌باشد و از نظر ظاهری در انواع بدون گل و گل ریز و گل درشت تقسیم بندی خواهند شد.

کاربرد این ورق ها بیشتر در مکان های مستعد زنگ زدگی آهن می باشد. همچون صنایع اتومبیل، ساخت بشکه، تابلوهای تبلیغاتی، کابینت و …

 

خرید محصولات فولادی

 

ورق رنگی فولاد

از انواع محصولات فولادی می توان به ورق رنگی فولاد اشاره کرد که در واقع همان ورق های گالوانیزه می‌باشند که رنگ شده اند. ورق های گالوانیزه را وارد کوره های خاص رنگ پاشی می کنند و این ورق ها تولید و عرضه می‌شود. در مواردی که نیاز به فرم دهی و شکل پذیر باشد بیشترین کاربرد را دارد. معمولا ورق های رنگی در شکل های همچون کرکره ای، سفالی، سینوسی یا هلالی، هشتی یا شیروانی تولید و عرضه می‌شود.

میلگرد

از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین انواع محصولات فولادی در ساختمان سازی، میلگرد ها می باشد. این میلگردها در دو نوع میلگردهای ساده و میلگرد آجدار در بازار موجود است. جهت افزایش مقاومت کششی بتن دستگاه های بتنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که در صنایع مختلف می توان از میلگرد استفاده کرد. میلگردهایی که سطح آ« کاملا ساده و بدون آج باشد همان میلگردهای ساده می گویند.

 میلگرد هایی که تغییر شکل یافته با استحکام بالا باشد و دارای برآمدگی های به اسم آج باشند؛ به آن ها میلگرد آجدار می گویند. برخی از موارد و مشخصات مهم میلگرد که شما باید در هنگام تهیه به آن توجه داشته باشید؛ می توان به نوع میلگرد، کارخانه تولید کننده میلگرد، علامت اختصاری میلگرد، جدول وزن و جدول اشتال میلگرد و … اشاره کرد. بهتر است بدانید این نوع فولاد همانند یک سیم است و در سازه های بتن آرمه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قیمت محصولات فولادی

 

نبشی و ناودانی

جالب است بدانید نبشی و ناودانی معمولا به صورت تکی و یا ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد نبشی ها جهت اتصال دادن دو قسمت فلزی به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اتصال پل ها به ستون، اتصال صفحات به ستون ها و ساخت خرپاها از این قطعه فولادی استفاده می‌شود که از جمله انواع محصولات فولادی به شمار می رود.

بهتر است بدانید پروفیل های U شکل ناودانی ها می باشند که در ماشین آلات، چهارچوب، ساختمان، تجهیزات ساخت و ساز و تشکیلات دریایی کاربرد دارد.

تیرآهن

تیرآهن ها جهت تحمل تنش های حاصل از نیروهای وارد بر آن مورد استفاده قرار می گیرد که اساسی ترین پروفیل های ساختمانی به شمار می رود. البته در پروژه های صنعتی نیز کاربردهای خاصی دارد. معمولاً این مقطع فولادی به صورت ستون، خرپاها، تیر در پوشش سقف ها، نعل درگاه و پل های لانه زنبوری و … مورد استفاده قرار می گیرد که در انواع و سایز های مختلف موجود است.

ورق های اسید شویی

بهتر است بدانید از جمله انواع محصولات فولادی می توان به ورق اسیدشویی اشاره کرد که همان ورق سیاه می باشد و در طی فرایند اسید شویی، زغال ها و ناخالصی های سطح ورق دریافت خواهد شد. پس از طی مراحل سطح آن تا حدودی براق شده و مشابه ورق روغنی می باشد. از جمله کاربردهای این ورق می توان به استفاده در مصارف ساختمانی، اتومبیل سازی، نورد سازی، و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که کیفیت خوب جهت لوله های نفت و گاز بسیار مناسب می باشد.

 

محصولات فولادی

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز انواع محصولات فولادی را مورد بررسی قرار دادیم. بهتر است بدانید که باید سعی کنید این مقاطع را از فروشگاه های تهیه کنید که معتبر بوده و محصولات با کیفیتی را ارائه می دهند. پیشنهاد ما به شما بازدیدکنندگان عزیز فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد.

 این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد محصولات باکیفیتی را عرضه می کند که با اطمینان خاطر می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ جهت سفارش و خرید این مقاطع اقدام نمایید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع تیرآهن، ناودانی، نبشی،  پروفیل های ساختمانی، میلگرد، و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع در سایز ها و انواع مختلف موجود است که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع مقاطع فولادی

انواع گرید فولاد

https://ahanhyper.com//?p=31623

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *