امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش و اصول استفاده از دستگاه های برش تیرآهن

در این مطلب قصد داریم روش و اصول استفاده از دستگاه های برش تیرآهن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تیرآهن به سازه های فلزی از جنس فولاد و آهن با طول و وزن زیاد گفته خواهد شد که برای تحمل بار در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اندازه و شکل هندسی مورد نیاز تیر آهن را در اندازه های دلخواه و با استفاده از روش های متفاوت می توان برش داد.

توجه داشته باشید برش تیرآهن به معنای قطع و حذف یک قطعه از آن می باشد و از ابزارهای مکانیکی مثل اره یا حرارت فرایند برش انجام خواهد شد. برش تیرآهن فرآیندی می باشد که هر روزه برای دستیابی به طول و شکل مورد نظر و استفاده از آن پرداخت زاویه و درباره تیرآهن همچنین در بازیافت تیرآهن انجام می شود.

توجه داشته باشید همواره با افزایش تقاضا برای برش تیرآهن فناوری جدیدی مثل برش حرارتی در حال توسعه می باشد که به صورت بسیار دقیق تر و مقرون به صرفه تر است نسبت به روش های دیگر است. بهتر است بدانید انتخاب روش برش بر هزینه کلی ساخت موقعیت های فلزی یعنی سازه ها و کیفیت آن ها بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

روش های برش تیرآهن

در ادامه مبحث روش و اصول استفاده از دستگاه های برش تیرآهن باید ذکر کنیم در چند دهه گذشته فناوری با جهش های بسیاری روبرو شده و امکان برش انواع فلزات راحت تر و سریع تر از قبل انجام خواهد شد. با توجه به وسایل و تجهیزات مورد استفاده در فرایند برش و .. در هنگام برش می توان فرایند برش تیر آهن را به دو روش برش سرد و برش گرم تقسیم بندی کرد.

 

روش های برش تیرآهن

 

 به روش برش سرد معمولاً کوپال و به روش برش گرم نیز برنول گفته می‌شود. در برش سرد دمای فلز تغییر نخواهد کرد. در حالی که دوباره شمش فلز در معرض حرارت قرار خواهد گرفت و با سرعت و دقت بیشتری برش داده خواهد شد.

انواع روش های برش سرد

تراشکاری

بهتر است بدانید تراشکاری برای ایجاد شکل استوانه ای در فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش فلز برای برش می چرخد و ابزار برش قسمت ناخواسته را به شکل تراش از آن جدا خواهد کرد. ابزار برش بر یک لبه برش داشته و با حرکت سریع تیرآهن و حرکت آرام و ابزار برش در جهت موازی به صورت همزمان فرآیند برش تکمیل خواهد شد.

مته کاری

مته کاری برای ایجاد سوراخ در تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش تیرآهن به صورت ثابت نگه داشته می شود و ابزار برش در مقابل آن می‌چرخد. معمولاً ابزار برش چند ضربه برش دارد و در جهت موازی با محور چرخش خود به داخل تیرآهن نفوذ می‌کند تا سوراخ گرم تشکیل دهد.

سوراخ کردن

از روش سوراخ کردن و بزرگ کردن سوراخ هایی که از طریق مته کاری ایجاد می شوند استفاده می شود که این عملیات به عنوان مراحل نهایی در تکمیل تولید محصول مورد نظر می‌باشد.

 

انواع روش های برش سرد

 

فرز کاری

بهتر است بدانید فرزکاری برای برداشت یک لایه نازک از تیرآهن یا برای ایجاد حفره در سطح کار استفاده خواهد شد. در حالت اول به فرز صفحه و در حالت دوم فرز انگشتی معروف می باشد. به طور کلی می توان گفت فرز کاری برای ایجاد یک سطح صاف در فلز مورد استفاده قرار می گیرد. ابزار برشی که در اینجا مورد استفاده قرار می‌گیرد از چندین تیغه تشکیل شده و حرکت سریع توسط برش چرخان فراهم خواهد کرد. برای حرکت برش ابزار برش عمود بر محور چرخش ابزار می باشد.

برشکاری

این روش با حرکت تیرآهن ابزار برش کاملا به داخل آن نفوذ کرده و به دو قطعه مجزا تقسیم خواهد شد.

انواع روش های برش گرم

  1. برش لیزری
  2. هوا برش
  3. برش واترجت
  4. پلاسما

 دستگاه‌های برش تیرآهن

ادامه مبحث روش و اصول استفاده از دستگاه های برش تیرآهن باید ذکر کنیم دستگاه های برش تیرآهن توسط استفاده از فناوری جدید برای برش به شکل های مختلفی از جمله تیراهن هایl  شکل و H شکل، تیرآهن نبشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از انواع دستگاه های برش تیرآهن عبارتند از:

تجهیزات هوا برش

بهتر است بدانید مشعل برش مثل مشعل جوشکاری لوله و اکسیژن و یک لوله برای استیل تشکیل شده است علاوه بر یک لوله نیز برای اکسیژن فشار بالا را با آن نوعی برش در این دستگاه وجود دارد. توجه داشته باشید در نوک مشعل روزنه هایی برای عبور اکسیژن تعبیه شده است که تعداد این روزنه های شعله بستگی به آتش اکسی استیلن و کاربرد دستگاه برش مختلف می باشد. معمولاً از ۲ تا ۶ عدد روزنه بر روی این دستگاه وجود دارد.

دستگاه برش پلاسما

توجه داشته باشید یکی از دستگاه های برش تیر آهن دستگاه برش پلاسما می باشد. این دستگاه به صورت دستی و همچنین به صورت اتوماتیک عرضه می شود. توجه داشته باشید این دستگاه دارای قوس الکتریکی بوده و با فشردن از گاز غلیظ در منازل عمل می کند. به محض ورود قوس الکتریکی به گاز معمولاً گاز یونیزه یا پلاسما خواهد شد و فلز را برش می دهد.

 

دستگاه تراش

 

دستگاه تراش

یکی از انواع دستگاه های قدرتمند که برای تراش و برش تیرآهن استفاده می‌شود؛ دستگاه تراش می باشد. این دستگاه از چند سال قبل به عنوان ابزار برش استفاده خواهد کرد. هر چند این دستگاه دارای تراشنده بر روی سطح می باشد که این تراشنده ها باعث برش سطح کار خواهد شد.

دستگاه برش واترجت

دستگاه برش واترجت یک ابزار صنعتی می باشد که مواد زیادی را با استفاده از جریان فشار قوی یا به مخلوط با ماده ساینده برش خواهد داد.

آهن هایپر دهنده انواع محصولات فولادی از جمله تیرآهن می باشد. شما بازدید کنندگان گرامی می توانید جهت تهیه تجهیزات مورد نیاز خود از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و در کاربردهای مختلف از آن بهره مند شوید. همان طور که می دانید کیفیت این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شما باید سعی کنید در انتخاب و خرید آن دقت داشته باشید.

 تمامی محصولات فولادی که توسط مجموعه آهن هایپر ارائه می گردد توسط کارخانه های برتر داخلی و خارجی تولید شده است و شما دیگر دغدغه ای بابت کیفیت آن نخواهید داشت. با اطمینان خاطر جهت سفارش این محصولات اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز از طریق راه ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

روش برش تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=19224

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *