امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آهن از چه چیزی ساخته شده است

آهن از چه چیزی ساخته شده است شاید سوال بسیاری از افراد باشد؛ چرا که امروزه صنایع مربوط به آهن را می توان جزء صنعت های مهم، اقتصادی و اجتماعی کشور در نظر گرفت. به همین دلیل شناخت آن جزء ضرورت ها به حساب می آورند. آهن را می‌توان یکی از پرکاربردترین عناصر زمین معرفی کرد که ما در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

آهن از چه سنگی استخراج می شود؟

حال که ما در این مقاله در مورد پاسخ به این سوال که آهن از چه چیزی ساخته شده است با شما صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که آهن از سنگ معدن هماتیت استخراج می شود که این سنگ با داشتن ویژگی های متفاوت خود جزء سنگ های بسیار با اهمیت به شمار می آید.

 این نوع سنگ آهن جزء سنگ های بسیار مستحکم است که البته قیمت ارزانی را می توان برای آن در نظر گرفت. بسیاری از اصول اولیه شهرسازی و حتی خانه سازی با استفاده از این سنگ امکان پذیر می شود و معمولاً سنگ آهن هماتیت را می توان در صنعت سیمان نیز مورد کاربرد قرار داد.

 ناگفته نماند که خواص اصلی این سنگ با توجه به نوع مصرف، نوع تولید و همچنین محل تولید آن کاملاً متفاوت است. سنگ هماتیت اولین و مهمترین مواد خام جهت تولید آهن است که در کوره و با کنترل بسیار بالا از آن استفاده می کنند.

 سنگ هماتیت را می توانید یک نوع کریستال در نظر بگیرید که از استرس نیز افراد را دور می کند و همانند یک آهنربای قوی می تواند درد پشت و درد پا را بهبود ببخشد. سنگ هماتیت را جزء کانی ها می توان در نظر گرفت که تمیز شدن آن توسط آب و اسید کلریک امکان پذیر است. این سنگ در گروه سنگ های ضد زنگ به شمار می آید.

 

آهن از چند نوع اتم ساخته شده

 

آهن از چند نوع اتم ساخته شده

آهن از چه چیزی ساخته شده است باعث می شود که بتوانیم نسبت به نوع ساخت و حتی ترکیبات آن آگاهی کاملی داشته باشیم. عدد اتمی آهن 26 است که می توانید چگالی 7.87 را نیز برای این عنصر در نظر بگیرید. در بین عناصر سازنده زمین، آهن از لحاظ جرمی بیشترین نقش را بر عهده دارد.

فروس، فریک و فریل ترکیبات اصلی ساخت آهن را تشکیل می دهند. توجه داشته باشید که ترکیب آهن با اکسیژن به اکسید شدن آهن ختم خواهد شد. پس می توان اینگونه گفت که آهن، آب و اکسیژن سه ترکیب جهت اکسید شدن آهن هستند.

آهن از چه چیزی ساخته شده است ؟

نحوه‌ی ساختن تیرآهن به گونه‌ای است که در ابتدا عناصر کربن و کروم برای ساخت آن خودنمایی می کنند. کربن جزء عناصری است که میزان مقاومت در مقابل خوردگی، کشش، زنگ زدگی، ساییدگی و سایش را به نحو احسن می‌تواند در فولاد تنظیم نماید.

کروم به عنوان ضد زنگ در تیرآهن مورد استفاده قرار می‌گیرد که عنصر کروم را شما با یک  لایه سطحی بسیار نازک محافظ می‌توانید مشاهده کنید. همین لایه‌ نازک از زنگ زدگی و خوردگی تیرآهن به نحو احسن جلوگیری به عمل می‌آورد. معمولا کروم به این دلیل که در مقابل خوردگی بسیار با دوام است جزء محبوب‌ترین پوشش‌های فلزی به حساب می‌آید.

 منگنز برای بهبود یافتن خواص مکانیکی و بالا بردن مقاومت و سختی تیرآهن در بین مواد تشکیل دهنده ساخت تیرآهن معرفی می شود و همچنین برای افزایش دوام در مقابل گرما و خوردگی نیکل را نباید فراموش کرد.

 نیکل باعث می‌شد تا تیرآهن بتواند مقاومت اصلی خود را با استحکام کامل تامین کند  با وجود مس تیرآهن قادر خواهد بود در بین تجهیزات دریایی نیز کارایی خود را به نمایش بگذارد؛ چرا که در برابر اسید سولفوریک و آب دریا تیرآهن را مقاوم می کند. همچنین عناصر مولیبدن و نیتروژن نیز به مقاومت در برابر خوردگی کمک می کنند.

·        نحوه برش دادن تیرآهن

ما در قسمت تیرآهن از چه چیزی ساخته می شود به آلیاژ های تیرآهن اشاره کرده ایم. همه ما می دانیم که نورد گرم یکی از بهترین روش ها برای ساخت بسیاری از فلزات است. در کوره های ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد فلزات را ذوب می کنندو سپس قالبگیری شمش و قطعات فلزی انجام می پذیرد. به هر حال مراحل خاصی برای نورد گرم وجود دارد که استاندارد هایی را می طلبد. اما حال که در این مقاله به دنبال پاسخ این سؤال بوده ایم که آهن از چه چیزی ساخته شده است بهتر است بدانید که تیراهن نیز چگونه برش داده می شود.

دو روش برنول و کوپال برای برش تیرآهن وجود دارد. شعله بنفش رنگی از گاز اکسیين و استیلن را در هنگام برش برنول عمدتا مشاهده می کنند. اما برای برش کوپال از دستگاه قطع کن استفاده می کنند. برخی ممکن است برش کوپال را به نام برش گیوتن هم بشناسند.

 

تیرآهن از چه چیزی ساخته می شود

 

خرید تیرآهن

طبیعتاً حال که با این موضوع یعنی آهن از چه چیزی ساخته شده است آشنا شده ایم، بهتر است در مورد خرید تیرآهن نیز با شما صحبت کنیم. تیرآهن به دلیل کاربرد گسترده خود امروزه بسیار در بین محصولات فولادی بسیار پرفروش است.

در این میان، فروشگاه اهن هایپر https://ahanhyper.com/  قیمتی مناسب و کیفیتی ایده آل نسبت به فروش انواع تیرآهن به صورت شبانه روزی اقدام کرده است. شما علاوه بر تیرآهن می توانید نسبت به خرید انواع میلگرد،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و… هرچه سریع تر از این وب سایت وارد عمل شوید تا با قیمتی کمتر از رقبا بتوانید خریدی مقرون به صرفه را تجربه کنید.

در نظر داشته باشید تمامی محصولاتی که توسط مجموعه اهن هایپر ارائه می گردد توسط برترین تولید کنندگان؛ تولید و عرضه شده اند. قبل از خرید لطفاً با کارشناس هر بخش فروش در ارتباط باشید تا در مورد جزئیات محصول اطلاعات بیشتری را به دست آورید. اینگونه با توجه به نوع کاربرد خود خرید هوشمندانه تری را می توانید در نظر بگیرید. در این صورت هیچ دغدغه ای بابت کیفیت و مرغوب بودن محصول نخواهید داشت.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های تولید آهن خام

صفر تا صد استخراج آهن در ایران و جهان

https://ahanhyper.com//?p=25965

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *