امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های تولید آهن خام

روش های تولید آهن خام از ذوب سنگ آهن در کارخانه ذوب آهن شروع می شود. آهن از معدن استخراج می شود. البته ناخالصی هایی دارد. با روش هایی ناخالصی آهن گرفته می شود. در کوره آهن ناخالصی جدا می شود. سنگ آهن به صورت مذاب وارد کوره می شود.

روش های تولید آهن خام و ماده خام اولیه

روش های تولید آهن خام هر روزه در حال توسعه و گسترش است. سنگ آهن به صورت مستقیم تولید نمی شود. سنگ آهن در ابتدا فرآوری می شود. این نوع سنگ آهن دانه بندی شده است. سنگ آهن به صورت دانه ریز تا درشت تولید می شود. آهن با برخی مواد ترکیب می شود. در نهایت به شکل محصولی متداول در بازار تولید می شود.

آهن خام و ماده خام اولیه

 

آهن خام و روش تولید کوره بلند

آهن خام بیشتر به این روش تولید می شود. سنگ آهن و کک به نسبت هایی و به صورت لایه بندی وارد کوره می شود. کک در واقع انرژی کوره ها را تامین می کند. دمایی در حدود 300 درجه سانتیگراد تولید می شود. این مقدار گرمای لازم را برای ذوب آهن فراهم می کند. این مقدار دما به همراه با کک موجب می شود که آهن تولید شود.

آهن خام و روش قوس الکتریکی

آهن خام در این روش سریع تر و مقرون به صرفه تولید می شود. در این روش از آهن به روش مستقیم در کوره های بلند آهن تولید می شود. در این روش با تجزیه سنگ آهن تولید می شود. در این روش بعد از جدا کردن ناخالصی ها، سنگ آهن به واحد ریخته گری ارسال می شود. در این روش آهن سریع تر تولید می شود. به لحاظ زیست محیطی، آلودگی کمتری دارد. میزان خالصی آهن بالا است. می توان راحت تر آن را جابجا کرد.

آهن خام و سوخت کوره

آهن خام با گرمای بسیار زیاد و عمل احیا ایجاد می شود. به روش طبیعی و مصنوعی تولید می شود. کک حاصل از این عمل در بسیاری از کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کک ماده سوختی که به فراوانی یافت می شود.. به راحتی می سوزد. ارزان است. با ترکیب چندین نوع ماده سوختی این انرژی تامین می شود.

آهن خام و شست و شوی زغال

آهن خام به روش های مختلفی تولید می شود. شست و شوی زغال سنگ روشی است که می توان آهن را تولید کرد. با بررسی روش های مختلف شست و شو می توان آهن را تولید کرد. با شست و شوی زغال سنگ می توان آهن خام را با کیفیت تولید کرد.

 

آهن خام و شست و شوی زغال

 

آهن خام و مشکلات موجود

آهن خام لازم است که با کیفیت باشد. خاکستر موجود موجب می شود که میزان مصرف سایر مواد افزایش یابد. خاکستر موجب می شود که میزان آهن در حد قابل توجهی کاهش یابد. خاکستر باعث ناخالصی در محصول می شود. هر گونه ناخالصی موجب شکنندگی آهن می شود. میزان خورندگی آهن را نیز افزایش می دهد. در نتیجه محصول شما از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود. هر چقدر که محصول خالص باشد به همان اندازه نیز محصول نهایی خالص و با کیفیت خواهد بود.

آهن خام و خرد کردن زغال

آهن خام را می توان با زغال شویی نیز تولید کرد. زغال سنگ پس از استخراج به مرحله زغال شویی ارسال می شود. در برخی مواقع با توجه به شرایط اضطراری، دپو می شود. زغال سنگ وارد مرحله سنگ شکن می شود. با شست و شوی چرخشی زغال سنگ شسته می شود. زغال سنگ وارد دستگاه شده و خرد می شود. زغال سنگ خرد شده وارد نوار نقاله می شود. مواد درشت تر و سخت تر از مواد ریز جدا می شود. این کار موجب می شود که محصول با کیفیتی تولید شود. جدا سازی دانه های ریز از درشت موجب می شود که محصول نهایی با کیفیت باشد. برای رسیدن به این هدف لازم است که از تمامی ابزارهای موجود استفاده کرد.

آهن خام و دانه بندی

آهن خام را می توان با دانه بندی نیز تولید کرد. با روش دانه بندی می توان سنگ آهن ریز و درشت را از هم جدا کرد. هر چقدر که دقیق انجام شود به همان اندازه کار درست انجام شده است. ناخالصی ها جدا می شود. با جدا کردن ناخالصی ها، می توان مواد خالص را جدا کرد. سنگ آهن خالص را بدست آورد.

 

آهن خام و انواع تصفیه

 

آهن خام و انواع تصفیه

آهن خام را می توان با تصفیه های جدا کننده را می توان تولید کرد. می توان ناخالصی ها را جدا کرد. آهن را می توان با دستگاه های شست. با جدا کننده های مکانیکی می توان مواد ناخالص را جداسازی کرد. با دستگاه های تصفیه پیشرفته می توان مواد سنگین را جدا کرد. دوباره آن را به مرحله شست و شو وارد کرد. با روش های مختلف می توان محصول را کاملا تمیز و بی نقص تولید کرد. از تمامی روش های اثبات شده و دستگاه های موجود استفاده می شود. تا بتوان به هدف مورد نظر دست یافت.

آهن خام و کک

آهن خام با برخی مواد تولید می شود. از این میان به کک اشاره کرد. کک در دمای 10000 تا 1100 درجه سانتیگراد بدست می آید. در پروسه تولید آهن، کک نقش بارزی را ایفا می کند. در افزایش دمای کوره نقش مهمی را ایفا می کند. کک دانه بندی شده و وارد مرحله سرند می شود. با سرند ویبراتوری می توان دانه ها ریز و درشت را از هم جدا کرد.

 

آهن خام و کک

 

آلگومراسیون

ترکیب آهن و کک و مواد شیمیایی در کوره را آلگومراسیون می گویند. در صنایع آهن و فولاد بسیار زیاد از آن استفاده می شود. با این روش می توان سنگ آهن را به یک اندازه تولید کرد. در روشی دیگر با مواد افزودنی می توان یکپارچگی ساختاری را در سنگ آهن ایجاد کرد.

مجموعه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر یکی از شرکت های موفق در زمینه تولید و واردات آهن به شمار می رود. قیمت آهن کاملا منصفانه است. شما می توانید قیمت آهن آلات را همیشه قبل از خرید در سایت مشاهده کنید. قیمت روز آهن را می توانید استعلام کنید. آهن آلات مختلفی از شرکت های ایرانی خریداری شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چگونه آهن نرم را سخت کنیم؟

چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟

https://ahanhyper.com//?p=35627

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *