امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آموزش بتن ریزی ساختمان

بتن ریزی ساختمان را می توان به عنوان یک کار عملی و تخصصی در نظر داشت که می تواند برای موارد مختلف مفید باشد. استفاده از این آموزش ها برای شما مزایای بسیار زیادی را خواهد داشت. هرچه شما در این شغل و کار حرفه ای تر باشید قطعا راحت تر می توانید بتن ریزی را انجام دهید. ساخت بتن کاری کاملا تخصصی است که افراد باید با دقت آن را انجام دهند. در بتن ریزی ساختمان شما حتی اگر خود نیز کار را انجام ندهید می توانید به راحتی نظارت جامعی را داشته باشید.

با توجه به این آموزش ها شما می توانید برای خود به عنوان یک شغل حرفه ای نیز از این محصولات به خوبی استفاده کنید. در ساخت بتن می توان مراحل بسیار متنوعی را مشاهده کرد که باید با دقت بالایی انجام شوند. متریال های بسیار متنوع در ساخت بتن نیز در کیفیت بسیار موثر هستند. هرچه متریال های مرغوب تری را در اختیار داشته باشید ویژگی های بیشتری برای بتن به وجود خواهد آمد.

مصالح به کار رفته در بتن را می توان در دسته بندی های مختلف مورد استفاده قرار داد. اصلی ترین مصالح موجود در بتن شامل ماسه، سیمان، سنگدانه و شن می شود. در تمامی بتن های موجود این مصالح وجود داشته و تنها نسبت های مخلوط شدن تغییر می کند. از دیگر مصالح و متریال هایی که می توان به بتن اضافه کرد افزودنی های مختلف و متنوع می باشند.

این افزودنی ها را باید در شرایط خاص و با توجه به نیاز ساختمان برای بتن به کار برد. ساخت انواع بتن های موجود بایکدیگر تفاوت هایی را داشته و باید با توجه به نوع ساخت و ساز آن ها را آماده کرد. در یک ساختمان، بتن های به کار رفته در قسمت های مختلف نیز بایکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال بتن به کار رفته در تیرچه با بتن فونداسیون کاملا متفاوت می باشد.

آموزش مرحله به مرحله بتن ریزی ساختمان

 

آموزش بتن ریزی ساختمان مرحله به مرحله

برای اینکه بتن ریزی ساختمان را به صورت دقیق یادبگیرید باید به صورت مرحله به مرحله قسمت های مختلف را بایکدیگر مقایسه کنید. اولین قدم در بتن ریزی یک ساختمان ایجاد آرماتور ها می باشد. باید آرماتور ها را در جای خود قرار داده و به خوبی فیکس کرد. بعد از این کار باید به سراغ قالب بندی رفت. قالب بندی در بتن ریزی بسیار مهم می باشد. هرچه قالب ها را دقیق تر قرار داد می توان راحت تر بتن ریزی را انجام داد. هرچه قالب ها دقیق تر اجرا شوند میزان کاور بتن نیز بهتر رعایت می شود.

 در قسمت بعد لقه گذاری بسیار مهم می باشد. باید فونداسیون به خوبی از کف فاصله داشته باشد تا بتن دور تا دور آرماتور را بپوشاند. این پوشاندن بتن به این معنی است که یک کاور خوب و ایزوله برای میلگرد ها به وجود بیاید. وجود میلگرد در بتن می تواند باعث بالا رفتن مقاومت کششی و فشاری شود.

هرچه کیفیت در این مراحل بالاتر باشد می توان راحت تر و دقیق تر بتن ریزی را انجام داد. بعد از لقمه گذاری باید به سراغ اندازه گیری رفت. بعد از اینکه قالب ها را به درستی نصب کردید باید فاصله های موجود را به خوبی اندازه گیری کنید. این اندازه گیری به شکل های مختلف اتفاق افتاده و به خوبی می توان این کار را انجام داد.

هرچه دقت در اندازه های شما بالاتر باشد قطعا بتن یکدست تری را از قالب ها دریافت خواهید کرد. قالب ها را به وسیله متریال های بسیار متنوعی می سازند. متداول ترین قالب های موجود از جنس چوب و فلز می باشند. برای اینکه این قالب ها شیره بتن را به بیرون انتقال ندهند می توان از پلاستیک نیز برای کاور کشی استفاده کرد. در قالب های آجری استفاده از پلاستیک مرسوم تر می باشد. امروزه قالب های فلزی را به وسیله روغن سوخته اندود کرده و به دور تا دور آرماتور ها وصل می کنند.

نحوه بتن ریزی ساختمان

 

ترکیب کردن مصالح برای بتن ریزی

در بتن ریزی های مختلف ترکیب مصالح گوناگون بسیار مهم می باشد. هرچه کیفیت در مصالح بالاتر باشد می توان راحت تر و سریع تر برخی از اقدامات را انجام داد. در بتن ریزی ساختمان برای هر قسمت باید از سنگدانه های خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال برای فونداسیون کف باید از شن های بزرگ تر استفاده کرد تا مقاومت و استحکام سازه بالاتر برود. برای ساخت بتن های مختلف باید با توجه به دستگاه میکسر موجود مقدار آب و سیمان را با دقت بالایی مخلوط کرد.

هرچه مقدار آب موجود در این محصولات کمتر باشد می توان اسلامپ بتن بالاتری را در اختیار داشت. هنگام ساخت بتن های مختلف باید برخی از آزمایش ها را نیز برای نمونه انجام داد. آزمایش های مختلف نشان می دهند که آیا شما استاندارد های لازم را رعایت کرده اید یا نه. در هنگام ساخت ترکیب های مختلف باید با توجه به سرعت کار مقدار آب را کم و زیاد کرد. هنگام بتن ریزی یکی از نکات بسیار مهم استمرار در بتن ریزی می باشد. باید بدون توقف بتن ریزی را انجام داد تا بتن به صورت یکدست ایجاد شود.

از دیگر موارد مهم در ساخت بتن های مختلف می توان به میزان سیمان اشاره کرد که باید به مقدار مشخص و معین باشد. در بتن ریزی باید توجه داشته باشید که قالب ها جابجا نشوند. جابجا شدن قالب ها به معنای کم شدن کاور بتن می باشد. کم شدن کاور بتن می تواند معایب بسیار زیادی را برای ساختمان داشته باشد. در بتن ریزی بهتر است که از قبل مصالح را انتخاب کرده و با دقت بالایی کیفیت آن ها را سنجیده باشید. در صورت نیاز بهتر است که از افزودنی های مناسب نیز استفاده کنید.

بتن ریزی ساختمان

 

جمع بندی

بتن ریزی ساختمان از جهات مختلف برای صرفه جویی در هزینه های ساخت نیز مفید می باشد. هرچه کیفیت در بتن ریزی شما بالاتر باشد می توانید کیفیت بالاتری را نیز در اختیار داشته باشید. در انتخاب مصالح و متریال های ساخت نیز بهتر است که از بهترین مجموعه های موجود کمک بگیرید. یکی از بهترین فروشگاه های موجود در ایران آهن هایپر می باشد. در این مجموعه برای خرید انواع میلگرد و آهن آلات می توانید مشاوره های لازم را نیز دریافت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع بتن ریزی

انواع بتن در ساختمان سازی

https://ahanhyper.com//?p=38290

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *