امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کانتینر چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

کانتینر از جمله ابزارهای انتقال کالا و محصولات جهت حمل و نقل جهانی است. به خاطر گنجایش قابل توجه و مقاومت این سازه در شرایط ویژه محیط و انعطاف پذیری در برابر آب بیشتر جهت حمل و نقل هوایی دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی کانتینر و کاربرد آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با کانتینر

کانتینر به طور کلی به مجسمه فضایی محکم و عمر با اسکلت فلزی در اندازه های استاندارد جهانی می گویند که جهت بارگیری اجناس و کالاهای متنوع و همچنین انتقال این محصولات به نقاط دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بهتر است بدانید که با توجه به پیشرفت های علم و تکنولوژی هدف های این محصول بسیار تغییرات داشته و به صورت گسترده و کاربردی تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر به نسبت این تغییرات جایگاه و موارد کاربردی آن تحت شعاع قرار گرفته و در حمل و نقل دریایی و کشتیرانی بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آشنایی با کانتینر

هدف ساخت کانتینر

بهتر است بدانیئ با توجه به اینکه کانتینر از متریال آهن ساخته و تولید می شود؛ در برابر حوادث از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. همچنین لازم است بدانید طراحی آن به صورتی می باشد که از ورود آب به داخل آن جلوگیری خواهد کرد و این موضوع در حمل و نقل دریایی از جمله فاکتورهای بسیار مهم به شمار می رود. مقاومت این محصول کمک خواهد کرد تا در زمان جابجایی بار و برخورد آن ها به یک دیگر کالاهای درون کانتینر دچار آسیب نشده و حمل و نقل خسارات به همراه نداشته باشد.

کاربرد کانتینر

بهتر است بدانید کاربرد کانتینر بسیار گسترده می باشد. این محصول بسیار کاربردی بوده به گونه ای که در بازار شاهد موجود بودن آن در سایز های بزرگ و کوچک می باشید. موارد استفاده این محصول با توجه به شرایط و موارد استفاده و همچنین کالاهایی که بارگیری شود؛ بستگی دارد. اما بهتر است بدانید جهت انتقال مواد مایع، جامد و … با توجه به تجهیزات خاص و سیستم های خنک کننده انجام می شود. لازم است توسط ماشین های همچون کامیون، قطعات تریلر، کشتی و هواپیما جابجا خواهد شد. برای تولید این محصول از فولاد ضد زنگ استفاده خواهد شد؛ چراکه در غیر اینصورت امکان دارد، در خوردگی و زنگ‌زدگی شود.

کاربرد کانتینر

انواع کانتینر

انواع بسیاری از کانتینرها با توجه به شرایط به کارگیری هر یک در صنعت حمل و نقل وجود دارد. در ادامه مهم ترین و کاربردی ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کانتینر ۲۰ فوت

از جمله انواع کانتینر که برای انبار کالا و اجناس در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد؛ می توان به کانتینر ۲۰ فوت اشاره کرد. این محصول مناسب امکانات ضد سرقت بوده و از محصولات بارگیری شده محافظت کافی دارد. این نوع محصول بیشتر به عنوان فروشگاه کیوسک های خدماتی یا سازه های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر ۴۰ فوت

این نوع محصول با توجه به ابعاد استاندارد و فضای خوبی که جهت بارگیری بین محصولات در صنعت حمل و نقل دریایی هوایی و زمینی در اختیار مجریان این حوزه قرار می دهد؛ از جمله پرطرفدارترین و پرفروش ترین انواع آن به شمار می رود. با توجه به اینکه این سازه از فضای قابل ملاحظه نسبت به دیگر محصولات برخوردار است؛ محصولات را به صورت کامل و یکپارچه بارگیری کرد. در عین حال سرعت انتقال و عمل بارگیری، گذاری و سوار شدن کاهش پیدا کرده که این یک امتیاز مثبت به شمار می رود.

کانتینر سر باز

کانتینرهای سرباز یا روباز بدون سقف بوده و به توسط یک پارچه برزنتی معتبر بین بارگیری شده ها را می پوشاند. بیشتر برای کالاهای با ارتفاع زیاد و بلند مناسب استفاده قرار می گیرد.

کانتینر تانکری

این محصول از فضای مناسب جهت حمل و نقل مایعات به نقاط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتینر یخچالی

همانطور که از نام این محصول پیداست کانتینر یخچالی برای بازی مواد فاسدشدنی و مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته که دارای سیستم خنک کننده قوی و متناسب با کار های بارگیری شده است.

کانتینر عایق دار

در بسیاری از کشورها که فعالیت آن ها بیشتر بر مبنای حمل و نقل دریایی می باشد؛ با توجه به شرایط محیطی موجود نیاز به کامپیوتر هایی دارند که دارای عایق بندی استاندارد و مستحکم در برابر آب طوفان و .. باشد. با توجه به شدت و گستردگی جایگاه مورد استفاده از این نوع از عایق بندی برای آن انتخاب شده و روانه بازار شده است.

کانتینر حمل گاز

جهت حمل گاز مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به شرایط موجود باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دارای تحمل فشار بالا بوده و مسائل امنیتی در آن به خوبی رعایت شده باشد.

کانتینر تهویه دار

جهت حمل مواد غذایی مختلف با توجه به محیط خنک و خاص برای نگهداری آن ها می باشد؛ از جمله انواع میوه ها و سبزیجات بسیار کاربردی است.

انواع کانتینر

مزایا و مواد قابل توجه حمل کالا از طریق کانتینر

بهتر است بدانید که حمل کالا از طریق کانتینر مزایا و مزیت‌های بسیاری به همراه دارد. برخی از این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارسال با امنیت بالا و همچنین کم شدن خسارت ناشی از شکستگی های طبقات محصولات و … می‌باشد.
  • کم شدن هزینه‌های مربوط به بسته‌بندی
  • بارگیری تخلیه کالا
  • حمل یکپارچه محصولات
  • بالا رفتن سرعت زمان بارگیری و تخلیه
  • به روز شدن مراحل و جایگزین روش های نوین
  • … پایین آمدن ضریب سرقت کالا
  • امکان استفاده از تاسیسات موجود در بندر جهت جابجایی آن
  • عدم نیاز به بسته‌بندی و در نهایت کاهش هزینه
  • امکان حمل بار از محل تولید محصول
  • جلوگیری از بارگیری های اضافی در وسیله حامل
  • پایین آمدن میزان کنترل های مرزی کشور
  • امکان بیمه شدن کانتینر و کل کالای موجود درون آن
  • امکان ایجاد عایق روی کانتینر جهت جلوگیری از ورود آب
  • بالا رفتن میزان کالا در بارگیری توسط استفاده از کانتینر

مزایای کانتینر

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. برخی از پرکاربردترین این محصولات می توان به ناودانی، پروفیل، میلگرد، تیرآهن و … اشاره کرد. نیازی نیست که جهت تهیه این مقاطع به صورت حضوری مراجعه کنید. از سراسر ایران به صورت اینترنتی و غیر حضوری می توانید این محصولات را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و سفارش دهید. برای انتخاب بهتر با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

کانتینر چیست؟

کانتینر به مجموعه فضای مستحکم و عمر با اسکلت فلزی در اندازه های استاندارد جهت بارگیری اجناس و کالاهای متنوع استفاده می شود گفته خواهد شد.

انواع کانتینر کدامند؟

کانتینر ۲۰ فوت، کانتینر ۴۰ فوت، کانتینر سرباز، کانتینر تانکری، کانتینر یخچالی، کانتینر تهویه دار، کانتینر حمل گاز، کانتینر عایق دار

موارد استفاده کانتینر کدامند؟

موارد استفاده کانتینر

جهت حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

https://ahanhyper.com//?p=72282

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *