امروز : چهارشنبه 24 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد فولاد گالوانیزه در ساخت تابلو و تجهیزات راهنمایی رانندگی

فولاد از مقاطع پروفیلی پرکاربرد است که انواع مختلفی داشته و هر کدام کاربردهایی دارند. فولاد گالوانیزه از انواع پرکاربرد این مقاطع است که در موارد زیادی استفاده می شود. در این مبحث قصد داریم کاربرد فولاد گالوانیزه در ساخت تابلو و تجهیزات راهنمایی رانندگی را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با کاربرد این محصول در این زمینه می توانید تا انتها ما را همراهی نمایید.

فولاد آلیاژی از آهن است که مقادیر کمی از عناصر دیگر نیز در تولید آن دخیل هستند. فولاد انواع مختلفی دارد که یکی از پر مصرف ترین آن ها فولاد گالوانیزه می باشد. این ورق ها پس از تولید با پوششی از روی پوشانده می شوند که سبب مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی می شود. با این روش می توان از فولاد محافظت کرده و طول عمر آن را افزایش داده و کارایی آن را بیشتر کرد.

امکان آسیب دیدن این ورق ها وجود ندارد چون پوشش آن بسیار محکم بوده و از آن در برابر آسیب های وارده محافظت می کند. از این محصول در موارد مختلفی چون ساخت نرده، دروازه، استادیوم، کف کاذب و … می توان استفاده کرد. از جمله کاربردهای مهم این محصول می توان به استفاده در تابلوهای راهنمایی رانندگی اشاره کرد. این تابلوها در خیابان ها و جاده های استفاده شده و با توجه به آنکه در معرض باران و آفتاب هستند؛ باید دوام بالایی داشته باشند.

فولاد گالوانیزه

انواع فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. انواع این مقطع فولادی به شرح زیر است:

فولاد گالوانیزه گرم‌: این محصول با غوطه ور کردن ورق های فولادی در حمام روی مذاب تولید می شوند. لازم به ذکر است که ابتدا باید ورق ها را در کوره هایی با دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار داد. پس از عبور از روی مذاب با دمای ۴۵ درجه سانتی گراد بر روی آن روی به صورت نوار پیوسته قرار می گیرد.

بهتر است بدانید که این محصول دور یک رول غوطه ور پیچیده شده و به فلز مذاب روی واکنش نشان داده و باعث تشکیل پوشش چسبنده می شود. پس از انجام این فرآیند به صورت عمودی از حمام روی خارج شده و از طریق فشار بالای هوا مواد اضافی سطح آن حذف خواهد شد. بدین صورت ضخامت آن حفظ شده و پس از آن باید بگذارید تا خنک شده و پوشش آن سفت شود.

فولاد گالوانیزه سرد: از دیگر انواع فولاد گالوانیزه می توان به گالوانیزه سرد اشاره کرد که توسط گالوانیزه الکتریکی یا آبکاری تولید می شود. در این روش روی را به صورت الکترولیتی بر روی ورق رسوب می کنند. در این عملیات دما و اندازه ورق تنظیم شده و به دلیل دمای پایین ساخت آن ورق تغییر نکرده و خواص یکنواختی خواهد داشت. در این روش می توان ضخامت پوشش را به طور دقیق کنترل کرد؛ هر چند نمی توان پوشش های ضخیم را با این فرآیند بر روی ورق ها اعمال کرد.

انواع فولاد گالوانیزه

کاربرد فولاد گالوانیزه در تابلوهای راهنمایی رانندگی

در ادامه مبحث کاربرد فولاد گالوانیزه در ساخت تابلو و تجهیزات راهنمایی رانندگی باید ذکر کنیم که جنس و موادی که در ساخت تابلوهای راهنمایی رانندگی استفاده می شوند؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که این تابلوها طبق استاندارد و با مواد خوب درست شوند؛ دچار زنگ زدگی نشده و عمری طولانی دارند. فولاد گالوانیزه از مقاطع پرکاربردی است که به خاطر ویژگی ضد زنگ زدگی که دارد؛ برای ساخت این تابلوها استفاده می شود.

این تابلوها اغلب از گالوانیزه ساده یا لبه دار و آلومینیوم ساده ساخته شده و حتی تابلوهایی که در شهرها استفاده می شوند با جاده ها تفاوت دارند. جنس تابلوهای شهری از ورق آهن که با الکترواستاتیک پوشش داده شده می باشد ولی تابلوهای جاده که ابعاد بزرگتری دارند؛ از گالوانیزه می باشند.

کاربرد فولاد گالوانیزه

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه در ساخت تابلوهای راهنمایی رانندگی

ورق گالوانیزه ویژگی های زیادی دارد که در زیر به مزیت های استفاده از آن در تابلوهای راهنمایی و رانندگی اشاره کرده ایم:

هزینه نگهداری از این تابلوها پایین بوده و با توجه به جنس خوبی که دارند عمر طولانی داشته و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند. با این ورق ها می توان مانع زنگ زدگی تابلوها شده و دوام آن در برابر اصطکاک و خوردگی را افزایش داد. از دیگر مزایای استفاده از این فولاد می توان به جوشکاری راحت آن اشاره کرد. همچنین این ورق ها را به راحتی می توان شکل و فرم دهی داد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز است. میلگرد، تیرآهن، ناودانی، سپری، پروفیل و … از جمله انواع محصولاتی می باشند که توسط این مجموعه تولید و عرضه می شوند. شما مخاطبین گرامی برای می توانید جهت مشاهده قیمت تیرآهن، و قیمت میلگرد و …. به وبسایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. همچنین می توانید با اطمینان خاطر به صورت اینترنتی جهت سفارش این محصولات اقدام کنید. در هر مرحله از خرید می توانید با کارشناسان فروش آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

خرید فولاد گالوانیزه

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

فولاد گالوانیزه چیست؟

فولاد گالوانیزه نوعی فولاد است که دچار زنگ زدگی نشده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلوهای راهنمایی رانندگی چگونه ساخته می‌شوند؟

جنس تابلوهای ترافیکی به این دلیل آن که باید در شرایط جوی مختلف مثل رطوبت و باران مقاوم باشند؛ از ورق گالوانیزه است.

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه در ساخت تابلوهای راهنمایی رانندگی را ذکر کنید؟

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه

عمر طولانی، جلوگیری از زنگ زدن تابلوها، فرم دهی و شکل دهی آسان، دوام و مقاومت بالا، جوشکاری راحت

https://ahanhyper.com//?p=72219

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *