امروز : شنبه 18 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد انواع ورق در خودروسازی

همانطور که می دانید صنعت خودروسازی از جمله متقاضیان عمده ورق های فولادی در سطح کشور می باشد. به گونه ای که می توان ذکر کرد حدود ۱۲ درصد از فولادی که در سراسر جهان تولید می‌شود؛ در این صنعت استفاده خواهد شد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مقالات وب سایت آهن هایپر شما مخاطبان گرامی را با کاربرد انواع ورق در خودروسازی آشنا کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق و کاربرد انواع ورق در خودروسازی

قبل از اینکه به بررسی مبحث کاربرد انواع ورق در خودروسازی بپردازیم؛ لازم است که ابتدا با ورق فولادی آشنا شوید. در نظر داشته باشید که ورق های فولادی صفحاتی بسیار نازک می باشند که از جمله مشخصه های آن می توان به ضخامت کم اشاره کرد. ضخامت این محصولات معمولا در حدود 0.4 الی 6 میلیمتر می باشد که علاوه بر صنعت خودروسازی در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که این ورق ها علاوه بر نازک بودن ضخامت، دارای قابلیت شکل پذیری و فرم پذیری نیز می باشد. برخی از ورق هایی که صنایع مختلف استفاده می شوند؛ می توان به ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق سیاه و …. اشاره کرد. هر یک از این ورق ها دارای یک سری کاربردها و مزایای منحصر به فردی می باشد و با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

کاربرد انواع ورق در خودروسازی

انواع ورق در خودروسازی

همانطور که ذکر شد انواع و اقسام ورق فولادی در قسمت های مختلف ماشین از جمله شاسی، چرخ، ستون تخت، ترمز، موتور، صفحات بدنه و سیستم اگزوز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی کاربرد انواع ورق در خودروسازی می‌پردازیم.

ورق ضد زنگ

ورق ضد زنگ از نوع آلیاژ ۳۰۴ می باشد که از جمله مفیدترین و کاراییترین انواع ورق ها در صنعت خودروسازی به شمار می رود. از این ورق در قسمت های مختلفی همچون فویل، سیم لوله و تسمه استفاده خواهد شد.

ورق گالوانیزه

این نوع ورق از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و نمک های موجود در آب برخوردار می باشد. از دیگر مزایای آن می‌توان به ظاهری یکدست و انعطاف پذیر بودن آن اشاره کرد. این ورق در ضخامت های بین ۰.۴ تا ۲ میلی متر موجود می باشد که در عرض های ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی متر ارائه خواهد شد. همچنین این محصول از خاصیت رنگ پذیری بالایی برخوردار می باشد؛ به همین خاطر در بدنه اتومبیل بسیار استفاده می شود.

انواع ورق در خودروسازی

 ورق روغنی

در ادامه مبحث کاربرد انواع ورق در خودروسازی باید ذکر کنیم که یکی از ورق های پرکاربرد در این صنعت، ورق روغنی می باشد که تحت عمل نورد سرد تولید می‌شود و در بدنه اتومبیل بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ساخت مقاطع چهارگوش از کارایی فوق العاده بالایی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که این نوع ورق دارای خاصیت رنگ پذیری بالایی بوده و همچنین قابلیت شکل پذیری قابل ملاحظه‌ای نیز دارد و در ساخت خودرو ها بهترین گزینه به شمار می رود.

ورق C1010

در نظر داشته باشید که از این ورق معمولاً در ساخت اجزای بدنه خودرو استفاده خواهد شد که دارای مزایای بسیاری می باشد. برخی از این مزایا می‌توان به مناسب بودن برای جوشکاری اشاره کرد. این نوع ورق به دو روش نورد گرم و سرد تولید و روانه بازار خواهد شد.

ورق فولادی DP

از دیگر ورق های مورد استفاده در صنعت خودروسازی می توان به ورق فولادی DP اشاره کرد. با توجه به اینکه در این محصول از ترکیبات شیمیایی و سیکل حرارتی استفاده شده است؛ باعث خواهد شد تا ساختار آن دو فاز فریتی و مارتنزیت داشته باشد. مارتنزیت دارای سختی و استحکام بالایی می باشد که از جمله متریال جدید و پرکاربرد مورد استفاده در صنعت خودروسازی محسوب می شود.

ورق فولادی DP

ورق فولادی‌ TRIP

این نوع ورق با توجه به اینکه از ساختار خاصی برخوردار است و دارای مزایای بسیاری همچون مقاومت در برابر ضربه، قابلیت افزایش طول و … می باشد. برای ساخت بدنه خودروهای جدید از این ورق بسیار استفاده می شود.

ورق کربن متوسط

با توجه به مبحث کاربرد انواع ورق در خودروسازی باید ذکر کنیم که از جمله ورق های پر کاربرد و پر استفاده در این صنعت، ورق کربن متوسط می باشد. این محصول از قابلیت های بسیاری همچون ماشینکاری عملیات حرارتی و جوشکاری و … برخوردار می باشد. از جمله متداول ترین این ورق ها می توان به فولاد ۱۰۴۵ اشاره کرد که در خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که از این ورق فولاد معمولاً در ساخت اکسل ماشین های سنگین استفاده خواهد شد.

ورق کربن متوسط

دلیل استفاده از ورق در صنعت خودروسازی

حال که با کاربرد انواع ورق در خودروسازی آشنا شدید؛ بهتر است بدانید که با توجه به دلایل بسیاری از ورق در این صنعت استفاده می شود. با توجه به اینکه صنعت خودروسازی در حال حرکت از سنتی به سمت مدرن می باشند؛ باعث شده است تا در این صنعت از اناوع ورق استفاده شود. برخی از دلایل استفاده از ورق در این صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • دوام و استحکام بالای فولاد
  • دارای سازگاری با محیط زیست
  • دارای امنیت بالا
  • دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا و …

برخورداری از این مزایا و ویژگی ها ورق فولادی توانسته است؛ از محبوبیت بالایی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی برخوردار شود. امروزه تقریباً در تمامی صنایع از این ورق ها استفاده می شود. با توجه به اینکه در انواع مختلف موجود است؛ هر یک از آن نیز دارای ویژگی ها و کاربرد های خاصی می باشد.

ورق در صنعت خودروسازی

خرید ورق مورد نیاز صنعت خودروسازی

با توجه به پر کاربرد بودن ورق های فولادی، فروشگاه های بسیاری جهت عرضه این محصولات فعالیت دارند. شما عزیزان باید سعی کنید تا از فروشگاه های معتبر و شناخته شده ای جهت تهیه این محصولات اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما مخاطبین عزیز فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد؛ همواره سعی کرده است تا محصولات با کیفیتی را عرضه کند که شما با اطمینان خاطر بتوانید از آن استفاده نمائید.

برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به ورق گالوانیزه، ورق استیل، میلگرد و … اشاره کرد. در صورتی که اطلاعات لازم درباره این محصولات را نداشته باشید؛ کافیست که با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. بدون شک در این صورت می‌توانید انتخاب بهتری را تجربه نمایید. جهت سفارش انواع محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

دلایل استفاده ورق فولادی در صنعت خودروسازی چیست?

برخورداری از قابلیت انعطاف پذیری بالا، استحکام و دوام بالا، مقاومت و امنیت بالا، سازگاری با محیط زیست و ...

کدام ورق ها در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند?

ورق گالوانیزه، ورق فولادی DP، ورق ضد زنگ، ورق کربن متوسط، ورق روغنی و ...

به چه صورت می توان جهت خرید انواع ورق مورد نیاز برای صنعت خودرو سازی اقدام کرد؟

از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/ می توانید جهت خرید انواع ورق ها اقدام نمایید.

https://ahanhyper.com//?p=72212

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *