امروز : سه‌شنبه 30 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربردهای تیرآهن 16 چیست

تیرآهن یکی از مقاطع فولادی است که از دو بخش جان و بال تشکیل شده است. تیر آهن ها در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوتی موجود هستند. در این مبحث قصد داریم به بررسی کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ بپردازیم. از شما مخاطبان گرامی دعوت می شود برای آشنایی بیشتر با این مقطع فولادی همراه ما باشید.

معرفی تیرآهن 16

در ابتدای مبحث کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ باید اول با تیرآهن‌ 16 آشنا شد. تیرآهن از مهم ترین مقاطع فولادی ساختمانی است که وظیفه اصلی آن ها تحمل تنش‌هایی است که بر اثر نیروهای برشی و لنگر خمشی ایجاد می‌شود. از مهم‌ ترین و پرکاربردترین تیرآهن ‌هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد؛ می توان به تیرآهن 16 اشاره کرد.

در قسمت های مختلف سازه از تیرآهن استفاده می شود به همین دلیل باید مقاومت کافی داشته باشند در غیر این صورت سبب آسیب به کل سازه می شود. مقاومت تیرآهن ها را بررسی کرده و از تیرآهن هایی که برای تحمل بار مناسب بوده و مقاومت دارند استفاده می شود. این‌ تیرآهن دارای طول ۱۶۰ سانتی متر است.

کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟

آشنایی با کاربرد های تیرآهن 16

کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ این‌ تیرآهن در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده می باشد. از مهم ترین کاربردهای این تیرآهن ها می توان به استفاده در ایجاد ستون ها، سقف، اسکلت سازه، نعل، ساخت خرپا و تیرها اشاره کرد. در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

استفاده در ستون

ستون ها محورهای اصلی در سازه های فولادی هستند به همین دلیل زمانی که تیرآهن مقاومت لازم را داشته باشد می توان از آن در ساخت ستون استفاده کرد. ستون‌ها باید نیروی محوری ایجاد شده از طبقات بالا را تحمل کنند به همین علت برای ساخت آن‌ها از این تیرآهن استفاده می‌ شود.

استفاده در تیر فرعی

تیر فرعی در ساختمان‌سازی به عنوان اعضای میانجی هستند. وظیفه اصلی‌ تیر فرعی اتصال غیر مستقیم تیر اصلی به ستون ها و انتقال بار به تیر اصلی است. در اسکلت‌های فلزی از تیرآهن های 16 به عنوان تیرهای فرعی استفاده می‌ شود. لازم به ذکر است که این تیرها از اهمیت بالایی برخوردار هستد و هم به صورت افقی و هم عمودی در سازه قرار می گیرند. در ساختمان‌هایی که دارای حجم نسبت بالایی هستند برای قرار دادن به عنوان تیرهای فرعی از این تیرآهن استفاده می‌کنند.

کاربرد های تیرآهن 16

استفاده در خرپا

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ باید ذکر شود که استفاده در قسمت خرپا ساختمان یکی از کاربردهای این تیرآهن است. خرپا سازه‌هایی هستند که در آن تیرآهن‌ها را به صورت زیگزاگی یا مثلثی در کنار هم قرار می دهند تا مقاومت سازه افزایش یابد. همچنین استفاده از این تیرآهن در خرپا باعث می شود وقتی یکی از میله‌ها خم شود یا بشکند برای مجموعه‌ خرپا مشکی پیش نیاید.

استفاده در پوشش سقف

استفاده از این تیرآهن در سقف باعث انتقال بار سقف به دیوارها می‌ شود و به طوری کلی استحکام بنا را افزایش می‌دهد. تیرآهن ها سبب رونق گرفتن ساختمان سازی شده و باعث می شوند سرعت و کیفیت پروژه ها بالا برود.

استفاده در اسکلت سازه فولادی

برای مقاوم سازی ساختمان‌ از تیرآهن 16 در اسکلت سازه فولادی استفاده می شود. این کار مطابق با طراحی و محاسبات انجام می شود.

استفاده در نعل

در رابطه با سوال کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ می توان به استفاده از این تیرآهن برای ساخت نعل های مختلف اشاره کرد. برای برداشتن فشار از درگاه و منتقل کردن آن به طرفین در درگاه از نعل استفاده می شود. درگاه ها اهمیت زیادی دارند و به دلیل شکنندگی زیادی که دارند باید مقاومت آن را بالا برد. با افزایش مقاومت درگاه بنا نیز مقاومت بالایی پیدا می کند.

استفاده از تیرآهن 16 در نعل

مزایای استفاده از تیرآهن 16

بهتر است بدانید تیرآهن 16 مزایای زیادی دارد که به شرح ذیل است:

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ باید ذکر کنیم‌ که یکی از مزایای این تیرآهن بالا بردن کیفیت ساخت می باشد. همچنین این تیرآهن سرعت اجرا را بالا می برد. از دیگر مزایای تیرآهن 16 می توان به مقاومت بالای سازه در برابر زلزله اشاره کرد.

همچنین با استفاده از این تیرآهن می توان ضایعات مصالح را کاهش داد. مقاوم در برابر عوامل محیطی و شیمیایی مانند خوردگی و زنگ‌زدگی از دیگر مزایای استفاده از این تیرآهن می باشد. لازم به ذکر است که استفاده از این تیرآهن کم شدن هزینه‌های ساخت را به دنبال دارد.

مقاومت تیرآهن 16

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن 16 چیست؟ باید ذکر کنیم که توجه به استقامت ساختمان مهم است و با توجه به اینکه ساختمان ها باید مقاومت بالایی داشته باشند؛ باید نسبت به انتخاب تیراهن مناسب اقدام شود. قابل ذکر است که ضخامت تیرآهن یکی از فاکتورهای مهم در تعیین مقاومت آن است به طوری که ضخامت بیشتر تیرآهن باعث می شود مقاومت آن افزایش یابد. همچنین با افزایش مقاومت تیرآهن قیمت آن نیز افزایش می یابد.

مقاومت تیرآهن 16

خرید تیرآهن

شما مخاطبان گرامی برای خرید تیرآهن می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. برخی از تیرآهن پرکاربرد می توان به سایزهای تیرآهن 12، تیرآهن14، تیرآهن 16، تیرآهن18، تیرآهن 20، تیرآهن 22، تیرآهن 24، تیرآهن 27 و تیرآهن 30 اشاره کرد.

برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، و … اشاره کرد. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست با کارشناسان خبره مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

تیرآهن چیست؟

تیرآهن از مقاطع فولادی مهم است که در ساختمان سازی وظیفه تحمل تنش ها را دارد.

کاربردهای تیرآهن 16 را ذکر کنید؟

استفاده در ستون،‌ تیرها، خرپا، اسکلت سازه فولادی و نعل

مزایای استفاده از تیرآهن 16 را بنویسید؟

مزایای تیرآهن 16

بالا بردن کیفیت ساخت، بالا بردن مقاومت سازه، کاهش ضایعات مصالح، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی

https://ahanhyper.com//?p=72243

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *