امروز : سه‌شنبه 30 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست

تیرآهن یکی از مهم ترین پروفیل های ساختمانی است که از آهن تولید می شود. تیرآهن در سایزهای مختلف و با کاربردهای متفاوتی ساخته می شود. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات درباره این محصول همراه ما باشید.

معرفی تیرآهن ۱۸

در ابتدای مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟ لازم است ابتدا با این تیرآهن آشنا شوید. تیرآهن ۱۸ از مقاطع فولادی پرکاربردی است. این مقطع فولادی به دلیل دارا بودن توان بالای کششی در صنعت ساختمان سازی است اهمیت زیادی دارد. این محصول از بهترین و با کیفیت ترین آلیاژها و مطابق با استاندارد IPE ساخته شده است.

ارتفاع و ابعاد این تیرآهن ۱۸ سانتی متر است به همین علت با عنوان تیرآهن ۱۸ شناخته شده است. این تیرآهن ها از فولاد ۳۷، ۴۴ و یا ۵۲ ساخته می شوند. همچنین طول جان این تیرآهن ۱۸ سانتی متر و طول بال آن ۹۱ میلی متر است.

کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست

ویژگی های تیر آهن ۱۸

بهتر است بدانید تیرآهن ۱۸ از ویژگی ها و مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه به آن می پردازیم:

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟ باید ذکر کنیم از مهم ترین ویژگی های تیرآهن ۱۸ کیفیت ساخت بالای آن است. این محصول در برابر عوامل محیطی و خارجی استحکام و دوام بالایی دارد. یکی دیگر از ویژگی های این تیرآهن تحمل بالا در مقابل تغییرات جوی می باشد.

همچنین استفاده از آلیاژ فولاد با کیفیت در ساخت این تیرآهن باعث افزایش دوام بالای آن در برابر پوسیدگی و خوردگی می شود. از دیگر ویژگی های این‌ محصول می توان به قدرت و پایداری بالای آن اشاره کرد. همچنین بر روی این مقطع فولادی آفت و نوسانات دمایی تاثیر منفی و نامطلوب نمی گذارد. سرعت بالا در اجرای کار از دیگر ویژگی های تیرآهن ۱۸ است.

ویژگی های تیر آهن ۱۸

کاربردهای تیرآهن ۱۸

شایان ذکر است که تیرآهن ۱۸ کاربردهای زیادی دارد که از مهم ترین این کاربردها به شرح زیر است:

ساخت پل های لانه زنبوری: با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟ باید ذکر کنیم از کاربردهای این تیرآهن می توان به ساخت پل های لانه زنبوری اشاره کرد. این تیرآهن به دلیل دوام بالایی که دارد نقش مهمی در پل ایفا می کند.

ساخت ستون اصلی: استفاده در ساخت ستون اصلی از دیگر کاربردهای این تیرآهن است. این تیرآهن در برابر نیروهای وارده مقاوم است به همین علت در بیشتر سازه ها از آن به عنوان ستون اصلی استفاده می شود.

علاوه بر کاربردهای بالا این تیرآهن در مواردی چون پوشش سقف ها و خرپا نیز کاربرد دارد. همچنین علاوه بر صنعت ساختمان سازی ان تیرآهن در صنایع دیگر نیاز کاربردهای متفاوت دارد.

مقاومت تیرآهن ۱۸

در ادامه مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟ باید ذکر کنیم تیرآهن ۱۸ نسبت به تیرآهن ۱۲، ۱۴ و ۱۶ وزن بیشتری در واحد طول دارد و همچنین نسبت به این تیرآهن ها تحمل بار خوبی دارد. طول هر شاخه این تیرآهن ۱۲ متری و وزن آن برابر با ۲۲۵ کیلوگرم می باشد. بنابراین با توجه به گفته های فوق باید ذکر کنیم که این تیرآهن مقاومت بسیار بالایی دارد‌. به طور کلی مقاومت تیرآهن به عواملی چون‌ ابعاد، وزن و سایز تیرآهن بستگی دارد. این عوامل تیرآهن ها مختلف بوده و باعث کارایی و نقش های متفاوت آن ها می شود.

کاربردهای تیرآهن ۱۸

نحوه تولید و ساخت تیرآهن ۱۸

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۸ چیست؟ باید ذکر کنیم تیرآهن ۱۸ به روش نورد گرم طراحی و تولید می شود. ابتدا محصولات فلزی را در دمای بسیار بالا حدودا ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می کنند‌. این دما باعث ذوب شدن و قالب گیری قطعات فلزی می شود. سپس با استفاده از جک های هیدرولیکی قطعات فولادی را به جایگاه مخصوص خود انتقال می دهند. پس پخته شدن قطعات قطر شمش ها کم شده و به طول آن اضافه می شود. این مرحله رافینگ نام دارد.

در این مرحله در دمای تعیین شده کارشناسی های مشخصی صورت می گیرد. سپس فلز تولید شده آماده قطعه قطعه شدن است. برای برش این‌ محصول از قیچی صنعتی مخصوص که به آن قیچی متراژ می گویند استفاده می شود. برش محصولات متناسب با استاندارد مربوطه و اندازه های مشخص شده انجام می گیرد. پس از تمام شدن فرآیند برش تیرآهن ها را بسته بندی می کنند.

نحوه تولید و ساخت تیرآهن ۱۸

خرید تیرآهن از فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه های شناخته شده ارائه دهنده محصولات فولادی می باشد. تیرآهن 12، تیرآهن14، تیرآهن16، تیرآهن 18، تیرآهن 20، تیرآهن22، تیرآهن 24، تیرآهن 27 و تیرآهن 30 از جمله پرکاربردترین سایزهای تیرآهن می باشد. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق ابعادی، ورق فولادی و … اشاره کرد.

شما مخاطبان گرامی از سراسر ایران می توانید جهت خرید تیرآهن، خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. برای دریافت مشاوره های لازم و اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش مجموعه تخصصی آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مهم ترین مشخصات تیرآهن ۱۸ را ذکر کنید؟

طول جان این تیرآهن ۱۸ سانتی متر و طول بال آن ۹۱ میلی متر است و دارای وزن ۲۲۵ کیلوگرم می باشد.

ویژگی های تیرآهن ۱۸ چیست؟

دوام بالا در برابر عوامل محیطی و خارجی، مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی، قدرت پایداری بالا

کاربردهای تیرآهن ۱۸ را بنویسید؟

موارد استفاده از تیرآهن 18

ساخت پل های لانه زنبوری، ساخت ستون اصلی، پوشش سقف و خرپا

https://ahanhyper.com//?p=72251

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *