امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پوشش ضد زنگ با روکش‌ پلاستیکی

امروزه از شیوه‌های زیادی جهت جلوگیری از زنگ زدگی استفاده می‌گردد که یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی است که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم به برسی آن بپردازیم.

هنگام استفاده از ضد زنگ باید در ابتدا از یک رنگ به عنوان آستر استفاده کرد. در مرحله بعد باید از رنگ به عنوان پشتوانه و جلوگیری از زنگ زدگی بهره برد. به صورت معمول رنگ آمیزی باید طی دو مرحله انجام گیرد. در مرحله اول رنگ آمیزی به صورت رقیق‌تر انجام می‌شود و در مرحله دوم به صورت غلیظ صورت می‌گیرد.

پوشش ضد زنگ با روکش‌ پلاستیکی

در ابتدا باید با استفاده از چسب مخصوص یک پوشش خمیری شکل ایجاد کنید. این پوشش روی فلزات را به شکل کامل پوشش می‌دهد. در مرحله بعدی باید آن را حرارت داد تا مقاومت کافی را به دست آورد. پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی قابلیت تحمل و استحکام بالایی دارد.

مرحله قبل از رنگ‌آمیزی باید لایه‌ای محافظ را با عنوان ضد زنگ، روی درب ساختمان و حیاط قرار داد. این لایه به در کمک می‌کند تا در برابر خوردگی و سایش مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

جهت رقیق‌تر کردن محلول رنگ و ضد زنگ باید از تینر یا بنزین استفاده کرد. توجه داشته باشید که در درجه اول پیشنهاد ما به شما تینر است. در صورت عدم وجود این محصول، می‌توانید از بنزین به عنوان یک حلال صنعتی استفاده نمایید.

 

پوشش ضد زنگ با روکش‌ پلاستیکی

 

تینر در رنگ ‌کاری نقش مهمی بر عهده دارد. این ماده در حجم‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد.  شفافیت، سرعت تبخیر بالا، نوع بسته‌بندی و… همگی از مواردی محسوب می‌شوند که روی قیمت تینر و رنگ آمیزی موثر هستند. همزن رنگ، سینی رنگ، بتونه، دستکش، کاغذ سنباده، غلتک رنگ آمیزی و قلم‌مو رنگ آمیزی از مهم‌ترین ابزار آلات رنگ‌آمیزی با ضد زنگ محسوب می‌شوند.

روکش ‌پلاستیکی برای جلوگیری از زنگ زدگی

به صورت معمول قبل از خرید فلز باید به روکش‌ آن توجه کرد. بسته به نوع و کاربرد فاز روکش آن انتخاب می‌گردد. اگر فلزی در محیط خورنده قرار می‌گیرد بسیار مهم است که در ایجاد آرامش و نگهداری با مقاومت بالای فلز اثر گذار باشد.

سیم طناب فولادی با روکش ‌پلاستیکی

پوشش پلاستیکی یک فرایند به نسبت ساده است. قیمت ذرات پلاستیکی تقریبا بالاست. شاید برایتان جالب باشد که از این سیستم در کجا استفاده می‌گردد؟! تجهیزات آبگرمکن در فضای باز ثابت، کشتی ماهیگیری،عملیات ماهیگیری، ساختار فولاد فولاد همراه با عایق حرارتی، پردازش گوشت ماشین آلات، بکسل و…. از جمله کاربردهای سیم‌های طناب فولادی با روکش پلاستیکی هستند.

دوام و مقاومت سیم و طناب فولادی با پوشش نایلون از هسته کنف بیشتر است. بدیهی است که هر چه کاربردها و مقاومت‌های یک محصول بیشتر باشد هزینه و استفاده از آن نیز بیشتر است.

پوشش‌های کادمیوم

به پوشش‌هایی که از طریق آبگیری روی فلز قرار می‌گیرند، پوشش‌های کادمیوم می‌گویند. این محصول در کشتی‌سازی، باطری سازی و لحیم کاری کاربرد دارد. کادمیوم یک فلز در جدول عناصر تناوبی است که شباهت‌های زیادی به عنصر روی دارد. مانند سایر فلزات خاصیت چکش خواری و انعطاف پذیری بالایی دارد. قابل اشتعال نیست و در برابر زنگ زدگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

 

پوشش‌های کادمیوم

 

ناگویا

ناگویا یک شیوه جدید و ساده پوشش‌دهی است که جهت رنگ کردن فلزات پا به عرصه گذاشته است. این روش کارایی بالایی در مقایسه با روش‌های قبلی دارد. مقرون به صرفه است و شامل اصلاح شیمیایی و پلیمرهای غیر یونی و همچنین فناوری نانو می‌باشد.  متدالکتروفروتیک یک شیوه صنعتی استاندارد است که یکی از خواص آن پیشگیری از زنگ زدگی می‌باشد.

هزینه زیادی باید صرف کرد و وقت و زمان فراوانی را از صنعتگر می‌گیرد. این فرایند سه مرحله را شامل می‌شود که پروفسور آکینوری تاکاسو این سه مرحله را به یکی کاهش داده و یک پلیمر غیر یونی  را با اعضای تیمش کشف کرده‌ است.

جهت جلوگیری از زنگ زدگی میلگردها چه باید کرد؟

برای مقاومت یک ساختمان استفاده از میلگرد واجب است. میلگرد‌ها استحکام و مقاومت بتن‌های سازه‌ای را بالا می‌برند. برای جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد باید آن را تمییز کنید و گرد و غبار به خوبی پاک کنید. در مرحله اول باید دو لایه ضد زنگ بزنید. سپس با رنگ دلخواه میلگرد را رنگ آمیزی کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر ضد زنگ خود رنگ‌ها نیز در جلوگیری از زنگ زدگی فلز نقش دارند.

قیمت پوشش ضد زنگ

 باید به اطلاع شما برسانیم که در طول یک بازه زمانی قیمت‌ها ثابت نمی‌ماند و به صورت مداوم دچار تغییر و تحولاتی می‌گردد. با توجه به تغییرات مداوم در بازار ارز و محصولات نمی‌توان برای هریک از محصولات کارخانجات, ‌قیمت مشخصی تعیین کرد. به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه امکان تغییر قیمت وجود دارد. قبل از انجام خرید و معامله باید از صحت کالا و گارانتی و خدمات پس از فروش محصول اطمینان حاصل کنید. وب سایت اینترنتی آهن هایپر به صورت روزانه قیمت محصولات را به روز رسانی می‌کند.

 

قیمت پوشش ضد زنگ

 

جمع بندی: همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی در مواردی همچون سیسم‌های فولادی، قلاده سگ، ساختمان سازی و… کاربرد دارد. در استفاده از پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی باید ابتدا با استفاده از چسب مخصوص یک لایه خمیری به وجود آورد  و در نهایت با استفاده از حرارت و موارد مشابه، آن را روی فلز پخش کرد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی به دست آورده باشید. جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت اینترنتی آهن هایپر مراجعه فرمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ با پیستوله

https://ahanhyper.com//?p=24435

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *