امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پل عابر پیاده چگونه ساخته می شود؟

پل عابر پیاده چگونه ساخته می شود؟

یکی از سازه های پرکاربردی که بسیار دیده می شود؛ پل عابر پیاده است. این پل ها دارای انواع مختلفی بوده و در خیابان های زیادی از آن استفاده می شود. در این مبحث می خواهیم به بررسی پل عابر پیاده چگونه ساخته می شود؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود؛ برای آشنایی با مراحل ساخت این پل همراه ما باشید.

یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی شهری پل عابر پیاده است که در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد از آن استفاده می شود. این پل یک سازه فولادی پر قدرت است که ایمنی و استحکام بسیار بالایی داشته و در زمان ساخت آن باید دقت بالایی داشت. این پل طبق استاندارد و زیر نظر کارشناسان با تجربه ساخته می شود؛ چون از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورت عدم ساخت صحیح صدمات جانی و مالی زیادی به بار می آورد.

 

پل عابر پیاده چگونه ساخته می شود؟

 

انواع پل عابر پیاده

نحوه ساخت پل عابر پیاده از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بهتر است بدانید که پل عابر پیاده انواع مختلفی دارد که بسته به سیستم سازه ای و کاربری آن دسته بندی می شوند که در زیر با آن ها آشنا می شوید:

پل عابر پیاده ساده

طول دهانه این پل حداکثر ۳۵ متر بوده و در ساخت آن از سیستم خرپایی استفاده شده است. لوله های استفاده شده در این پل دارای قطر ۳ و ۶ اینچ هستند.

پل عابر پیاده قوسی

شکل این پل شبیه به نیم دایره بوده و برای بالا بردن و حفظ استحکام آن به دو انتهای آن دو تکیه گاه اضافه می شود. شعاع قوسی که در این پل استفاده می شود در میزان مقاومت آن موثر بوده و برای آنکه بتواند بارهای قائم را تحمل کند؛ باید از مقاطعی با قطر و ضخامت متناسب با شعاع آن استفاده گردد.‌ برای دهانه های بزرگ و مکان هایی که نمی توان از پایه های میانی استفاده کرد این پل بهترین انتخاب می باشد.

پل عابر پیاده کابلی

از دیگر انواع پل عابر میاده پل کابلی است که در بالای پایه ها و در وسط دهانه آن چند برج به کار رفته است. انتهای این برج ها با سیم بکسل به دو سمت پل و به سمت پایین کشیده می شود. این کار برای سبک شدن سازه، ساخت پل های طولانی و افزایش ایمنی انجام می شود. بهتر است بدانید که این پل پیچیدگی فنی زیادی دارد.

پل عابر پیاده مکانیزه

پیشرفته ترین پل عابر پیاده نوع مکانیزه است که افراد با آسانسور در آن جا به جا می شوند.

 

پل عابر پیاده چگونه ساخته می شود؟

 

مقاطع فولادی استفاده شده در پل عابر پیاده

در ساخت پل عابر پیاده از مقاطع پر کاربردی استفاده می شود که عبارتند از:

لوله فولادی: این لوله ها به دو صورت درز دار و بدون درز تقسیم می شوند و بسیار پر مصرف هستند. در ساخت پل عابر پیاده از لوله فولادی درز دار نوع صنعتی استفاده می شود که قطر آن بین ۰.۵ الی ۱۶ اینچ و ضخامت آن از ۲ الی ۶ میلی متر می باشد. این لوله از ورق سیاه تولید شده و تست های جوشکاری روی آن انجام شده تا از کیفیت و استحکام آن مطمئن شوند.

قوطی پروفیل: از دیگر مقاطع فولادی که در ساخت پل عابر پیاده استفاده می شود؛ پروفیل است. این مقطع فولادی تنوع زیادی داشته و به صورت ورق سیاه تولید شده ولی برای فرم دهی آن نیاز به ایجاد زاویه های تیز است.

این مقاطع انواع مختلفی دارند که قوطی صنعتی یا ستونی در ساخت این پل مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت قوطی صنعتی بیش از ۶ میلی متر و طول هر ضلع آن ۱۲ سانتی متر یا بیشتر است. همچنین ناگفته نماند که وزن این مقطع پایین بوده و مقاومت بالایی دارد.

دلایل اهمیت پل عابر پیاده

پل عابر پیاده برای بالا بردن ایمنی عابران و رانندگان نصب شده است و بهتر است حتما از آن استفاده کرد. این پل دو منطقه جدا را به هم متصل کرده و سبب آسایش خیال رانندگان و عابران پیاده شده است و ترافیک را کاهش می دهد. همچنین پل ها نقش مهمی در بهینه سازی شهرها داشته و باید در زمان ساخت آن تمامی جوانب از جمله افراد دارای معلولیت را در نظر گرفت.

نحوه ساخت پل عابر پیاده

در ابتدای ساخت پل عابر پیاده باید محل نصب آن را مشخص کنید که این محل باید از نظر نوع خاک و جغرافیایی مورد بررسی کامل قرار گیرد. پس از آن باید پل را طراحی کرد که حتما باید علاوه بر ایمنی و مقاومت آن به جنبه زیباشناسی آن نیز توجه کرد. در زمان طراحی پل باید به ارتفاع پل توجه کرد؛ که باید طبق قوانین شهرداری انجام گیرد.

همچنین عرض آن نیز مهم است و می تواند برای ساخت و مصالح مورد استفاده محدودیت ایجاد کند. پس از این مرحله باید مصالح مورد استفاده در پل را مورد ارزیابی قرار داده و هزینه های آن را برآورد کرد. در مرحله آخر اول شمع های پایه و تکیه گاه بتنی نصب شده و سپس سازه بر روی پایه ها اجرا و سوار می شود.

 

پل عابر پیاده چگونه ساخته می شود؟

 

خرید مقاطع فولادی برای ساخت پل عابر پیاده

در ساخت پل عابر پیاده از لوله و پروفیل فولادی و … استفاده می شود. کیفیت و مرغوبیت این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه با سلامت افرادی که از آن عبور میکنند؛ به صورت مستقیم در ارتباط می باشد. توصیه می کنیم این محصولات را با کیفیت بالا از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کنید.

برای خرید انواع میلگرد ما به شما وب سایت تخصصی آهن هایپر را پیشنهاد می دهیم. در این سایت انواع مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع پل عابر پیاده کدامند؟

پل عابر پیاده ساده، قوسی، کابلی، مکانیزه

مقاطع فولادی استفاده شده در پل عابر پیاده را ذکر کنید؟

لوله فولادی، قوطی پروفیل

دلایل اهمیت پل عابر پیاده را ذکر کنید؟

بالا بردن ایمنی عابران و رانندگان، کاهش ترافیک، بهینه سازی شهرها

https://ahanhyper.com//?p=71122

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *