امروز : چهارشنبه 01 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو

تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو

پروفیل زد و پروفیل آبرو ؛ پروفیل ها از مقاطع مهمی هستند که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. شایان ذکر است که پروفیل ها انواع مختلفی دارند. در این مبحث قصد داریم به بررسی تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

معرفی پروفیل زد

قبل از اینکه به بررسی تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو بپردازیم؛ لازم است که با پروفیل زد آشنا شوید. یکی از معروف ترین پروفیل ها پروفیل زد است و به دلیل آنکه به شکل Z می باشد؛ به آن پروفیل زد می گویند. این پروفیل انواع متفاوتی دارد که رایج ترین آن ها پروفیل ۱۸، ۲۰ و ۲۲ است. این پروفیل ها طبق استاندارد و نیاز مشتری تولید می شوند.

همچنین این پروفیل در صنایع زیادی کاربرد دارد و از جمله جاهایی که این پروفیل استفاده می شود می توان به زیرسازی سقف شیب دار اشاره کرد‌. این پروفیل در مواردی چون سالن های ورزشی، پارکینگ ها،سالن های بزرگ صنعتی و ساخت جعبه های فلزی کاربرد دارد.

 

تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو

 

پروفیل آبرو

این پروفیل به شکل U بوده و آن را به ناودانی نیز می شناسند. از رایج ترین پروفیل های بازار است. هدف اصلی ساخت این پروفیل ها منتقل کردن آب باران و برف از سقف ساختمان به زمین است. این پروفیل در مناطقی که باران زیاد می بارد برای ساخت سقف به کار برده می شود. با استفاده از این پروفیل ها می توان خساراتی که به خاطر جمع شدن آب باران به سقف وارد می شود را کاهش داد.

لازم به ذکر است که این محصول مقاومت بالایی داشته و ضد زنگ است و دوام بالایی نیز دارد. برای ساخت این پروفیل از ورق گالوانیزه یا ورق رنگی استفاده می شود. ضخامت ورق های این پروفیل ۲ تا ۳ میلی متر و طول آن ۶ متر است.

همچنین ابعاد این پروفیل ۱۶ سانتی متر است که می توان آن را تغییر داد. این پروفیل زد در مواردی چون مرغ داری، گلخانه، ساخت در و پنجره و سقف پارکینگ کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای این محصول می توان به اتصال ساندویچ مربوط به پانل های سقفی اشاره کرد. در انواع سقف ها نیز از این پروفیل استفاده می شود.

تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو

بهتر است بدانید پروفیل ها در انواع متفاوتی وجود دارند. دو پروفیلی که در فضاهای مختلف بسیار یافت می شود؛ پروفیل زد و آبرو می باشد. در زیر به برخی تفاوت های این پروفیل ها اشاره شده است:

تفاوت از نظر شکل ظاهری: یکی از تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو در شکل ظاهری آن ها است. پروفیل زد به شکل حرف Z است و به همین دلیل به آن پروفیل زد می گویند. پروفیل آبرو نیز به شکل U است که دو نوع یک طرفه و دو طرفه دارد. پروفیل آبرو یک طرفه را فقط از یک سمت می توان به تکیه گاه وصل کرد ولی نوع دو طرفه آن را می توان از دو سمت متصل کرد.

تفاوت از نظر کاربرد: از دیگر تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو کاربرد آن ها است. از پروفیل زد در ساخت سوله، انبار، سالن ورزشی، ایستگاه اتوبوس و… استفاده می شود. از پروفیل آبرو برای منتقل کرون آب باران و برف به سمت زمین استفاده می شود. در مناطقی مثل شمال که بارش باران زیاد بوده و شاید سقف نتواند بار سنگین را تحمل کند از این پروفیل استفاده می شود‌.

تفاوت از نظر انواع: به عنوان یکی دیگر از تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو می توان به تفاوت از نظر انواع آن اشاره کرد. پروفیل آبرو شامل پروفیل دنده ای، جعبه ای و لندنی است. پروفیل زد به انواع ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ تقسیم می شود. هر کدام از این پروفیل ها کاربردهای متفاوتی دارند.

تفاوت از نظر تولید: برای تولید پروفیل آبرو از ورق گالوانیزه استفاده می شود؛ چون مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. برای تولید پروفیل زد از ورق هایی که با توجه به استانداردهای تعیین شده و به صورت نورد گرم تولید می شوند استفاده می شود.

 

تفاوت پروفیل زد و پروفیل آبرو

 

خرید پروفیل

خرید پروفیل نیازمند آگاهی و داشتن اطلاعات کامل درباره انواع آن می باشد. شما مخاطبان گرامی برای خرید پروفیل و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برخی دیگر از محصولادی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به میلگرد، تیرآهن، ورق استیل و … اشاره کرد. برای انتخاب بهتر با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

پروفیل زد چیست؟

این پروفیل به شکل Z بوده و در مواردی چون پارکینگ، سالن ورزشی، ساخت جعبه فلزی و سالن بزرگ صنعتی کاربرد دارد.

پروفیل آبرو چیست؟

این پروفیل به شکل U بوده و به ناودانی نیز معروف است. ضخامت این پروفیل ۲ تا ۳ میلی متر است و در انواع سقف ها کاربرد دارد.

پروفیل زد و پروفیل آبرو از چه نظر با یکدیگر تفاوت دارند؟

تفاوت از نظر شکل ظاهری، تفاوت از نظر کاربرد، تفاوت از نظر تولید، تفاوت از نظر انواع

https://ahanhyper.com//?p=71279

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *