امروز : دوشنبه 13 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق فولادی پوشش دار چیست و چطور ساخته می شود؟

ورق ها انواع مختلفی دارند؛ که هر کدام طی فرآیندی تولید می شوند. این ورق ها با توجه به ویژگی هایی که دارند؛ مورد مصرف قرار می گیرند. در این مبحث می خواهیم ورق فولادی پوشش دار چیست و چطور ساخته می شود؟ را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه شوید‌.

ورق فولادی پوشش دار ورقی از جنس فولاد است که با روکش هایی چون روی، آلومینیوم، سرب و … پوشش داده می شود. این محصول یکی از ورق های پر مصرفی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به مقاومت بالا و استحکام زیاد این مقاطع امروزه استفاده از آن گسترش یافته است‌.

با توجه به کاربرد مورد نظر می توان از انواع مختلف این محصول استفاده کرد. این مقاطع پس از تولید با روکش های مختلفی پوشش داده شده و به همین دلیل آن را ورق فولادی پوشش دار می نامند.

 

ورق فولادی پوشش دار چیست و چطور ساخته می شود؟

 

انواع ورق فولادی پوشش دار

به طور کلی می توان ورق فولادی پوشش دار را به انواع زیر تقسیم کرد:

ورق گالوانیزه

برای ساخت این ورق از ورق روغنی که دارای سطحی صیقلی و براق است استفاده می شود. ورق گالوانیزه را در روغن مذاب روی فرو برده و با این کار عمر آن بسیار افزایش می یابد. این مقاطع در برابر زنگ زدگی وخوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و به دلیل استحکام بالایی که دارند بسیار کاربرد دارند.

ورق آلوزینک

از دیگر انواع ورق فولادی پوشش دار ورق آلوزینک است که سطح آن با روی، آلومینیوم و سیلیسیم پوشیده شده است.

ورق قلع اندود

سطح این ورق با قلع پوشیده شده و یک لایه نازک کروم روی آن پوشش داده می شود. این محصول بهترین انتخاب برای تولید لوازم خانگی بوده و در حفظ نگهداری مواد غذایی نقش بسزایی دارد.

ورق رنگی

برای پوشش دهی این محصول از ورق رنگی استفاده شده و در مواقعی نیاز به طول عمر بالا است؛ مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای این ورق می توان به استفاده در ساخت کانکس و سقف ها اشاره کرد.

 

ورق فولادی پوشش دار چیست و چطور ساخته می شود؟

 

انواع ورق فولادی پوشش دار از نظر روکش

ورق فولادی پوشش دار از نظر جنس روکش انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

ورق فولادی پوشش دار از جنس سرب

این محصول معروفترین ورق فولادی پوشش دار است که از سرب ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. در تولید این محصول از سرب و قلع استفاده می شود که گاهی نیاز است مقاومت آن تا حد زیادی بالا رود که برای این کار باید میزان سرب آن بسیار بیشتر شود‌. پس از ساخت این ورق یک لایه نازو سرب و قلعه روی آن می کشند تا در برابر عوامل مختلف آسیب دیده و خورده نشود.

ورق فولادی پوشش دار از جنس مواد آلی

این ورق ها از روش های مدرن به حساب آمده و جنس آن از مواد آلی بوده و برای این کار از مواد مختلفی استفاده می شود. در تولید این محصول از پلی استر، فلوراید، پلی وینیل و پلاستیک های پوشس رنگی یا پلاستیک پی وی سی استفاده می شود.

ورق فولادی پوشش دار از جنس لعاب

یکی دیگر از انواع ورق فولادی پوشش دار از جنس لعاب است که دارای سطح صافی می باشد. این ورق ها به دلیل سطح خیلی صافی که دارند نور را مستقیما انعکاس داده و به همین دلیل برای زیبایی دیوارهای داخلی  و زیبایی سقف های داخلی از آن استفاده می شود. از ویژگی های بارز این محصول می توان طول عمر و استحکام بالای آن را نام برد.

ورق فولادی پوشش دار از جنس روی

این محصول به دلیل آنکه با روی پوشش داده شده از نقاومت خیلی زیادی برخوردار است که سبب محبوبیت آن بین مصرف کنندگان شده است. این ورق ها به چهار روش زیر تولید می شوند: فرو بردن ورق های فولادی در روی مذاب، پاشیدن روی مذاب روی ورق ها، فرو بردن ورق ها در پودر داغ روی و پوشش دهی با کمک الکترولیز

ورق فولادی پوشش دار از جنس آلومینیوم و روی

از یکی انواع ورق فولادی پوشش دار این دسته است که در آن از روی و آلومینیوم استفاده می شود. از این ورق ها معمولا برای محیط های معمولی استفاده می شود‌.

کاربرد ورق فولادی پوشش دار

انواع ورق های فولادی پوشش دار کاربردهای زیادی دارند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  • ساخت قسمت زیرین سازه
  • ساخت سازه در شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی
  • ساخت و افزایش زیبایی سقف
  • ساخت سازه در مناطق دریایی
  • زیبایی دیوارهای داخلی ساختمان
  • استفاده در ساخت قطعات خودرو
  • ساخت سیستم های خنک کننده هوا و دکل های برق
  • ساخت بعضی از لوازم خانگی، تانکر آب و کانال های کولر

روش تولید ورق فولادی پوشش دار

ورق فولادی پوشش دار اغلب به روش نورد سرد تولید می شود. در این روش فلز را از بین دو غلتک که فاصله مشخصی دارند؛ عبور می دهند تا طول آن افزایش و ضخامت آن کاهش یابد. در این روش از فشار زیادی استفاده می شود تا ضخامت کم شود. پس از آن باید ورق ها را سرد کرده و دمای آن را پایین آورد. این ورق ها را روغنی نامیده و در لوازم خانگی و خودروسازی از آن استفاده می شود.

 

ورق فولادی پوشش دار چیست و چطور ساخته می شود؟

 

خرید ورق فولادی پوشش دار

شما مخاطبین گرامی جهت خرید ورق فولادی پوشش دار می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. این محصول در انواع مختلف و همچنین در سایزهای مختلفی موجود می باشد که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب آن را سفارش دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

کاربرد ورق رنگی را ذکر کنید؟

از این ورق در ساخت سقف و کانکس استفاده می شود.

انواع ورق فولادی پوشش دار از نظر ظاهری کدامند؟

ورق فولادی پوشش دار از جنس سرب، از جنس مواد آلی، جنس لعاب، جنس روی، جنس آلومینیوم و روی

ورق فولادی پوشش دارد به چه روشی تولید می شود؟

این ورق ها با روش نورد سرد تولید می شوند.

https://ahanhyper.com//?p=70915

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *