امروز : سه‌شنبه 14 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی

ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی

ورق ها آلیاژهایی هستند که دارای انواع مختلفی بوده و در موارد زیادی از آن ها استفاده می شود. یکی از محبوب ترین این ورق ها گالوانیزه است که دارای انواع مختلفی چون ورق سینوسی رنگی می باشد.

در این مبحث می خواهیم به بررسی ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی بپردازیم. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مطلب تا پایان همراه ما باشید.

معرفی ورق سینوسی رنگی

ورق سینوسی رنگی یا ورق کرکره سینوسی از مقاطع فولادی است که سطح آن دارای یک نیم دایره برآمده می باشد. ابعاد این محصول از ۲۰ سانتی متر الی ۱۲ متر بوده و در رنگ های مختلفی ساخته می شود. در صورتی که بخواهید می توان رنگ مورد نظر را به کارخانه سفارش داد که البته این کار به صورت عمده ای صورت می گیرد.‌

این ورق از فولاد است که با یک لایه رنگی پوشیده شده که علاوه بر زیبایی دوام آن را بالا برده است. رنگ های این محصول شامل قرمز گوجه ای، قهوه ای، قهوه ای سوخته، قرمز جگری، نارنجی، آبی آسمانی و آبی نیسانی می باشد.

 

ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی

 

مزایای استفاده از ورق سینوسی رنگی

ورق سینوسی رنگی با توجه به مزایای زیادی که دارد در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. این مزایا عبارتند از:

کاهش هزینه های مواد و ساخت: در صورتی که ساختمان سازی را با این ورق ها انجام داد. به دلیل آنکه زمان لازم برای چیدمان و مونتاژ آن کم است؛ در هزینه ها صرفه جویی می شود.

ماندگاری: این محصول در برابر باران، برف، رعد و  برق، آتش و موریانه مقاوم بوده به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد. در ساخت این ورق ها از مواد غیرقابل احتراق استفاده شده که جلوی آتش گرفتن آن را می گیرد. همچنین این ورق در برابر زلزله و گردباد نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

انعطاف پذیری و تطبیق پذیری در طراحی: از دیگر مزایای استفاده از ورق سینوسی رنگی می توان به انعطاف پذیری و تطبیق پذیری آن اشاره کرد. می توان این محصول را در ابعاد مورد نیاز سفارش داد و هیچ حداقل و حداکثری برای ابعاد آن ندارد. این ورق قابلیت برش داشته و همچنین قابل بازیافت و استفاده مجدد است.

هزینه بیمه کمتر: به دلیل آنکه این سازه دوام بالایی دارد؛ در مقابل بلایای طبیعی مقاوم بوده و شرکت های بیمه زمانی که اسکلت ساختمان فلزی باشد تخفیف می دهند.

مونتاژ آسان و سریع: مقاطع با استفاده از پرس یا پیچ محکم شده و نیازی به جوشکاری ندارد و اجرای کار با سرعت بالایی انجام می شود.

نیاز به تعمیر و نگهداری کم: این ورق از فلز ساخته شده و در برابر موریانه و کپک مقاوم است که دیگر بر این اثر تخریب نشده و نیاز به تعمیر نخواهد داشت. این ورق ها سال ها بدون پوسیدگی، شکاف و تاب برداشتن مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش بهره وری انرژی: این ورق های رنگی عایق خوبی بوده و از هدر رفت گرما و سرما جلوگیری کرده و مصرف انرژی و هزینه های مربوطه را تا حد زیادی کاهش می دهد. با یک اسپری از مواد عایق می توان سقف های ساخته شده از این ورق را عایق بندی کرد.

 

ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی

 

کاربرد ورق سینوسی رنگی در صنعت ساختمان سازی

ورق سینوسی رنگی به دلیل ویژگی های ضد خوردگی و مقاومت در برابر آب در ساخت سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این ورق ها در ساخت بدنه سوله ها و سقف های شیب دار استفاده می کنند.

سقف سازی با این محصول به طور گسترده ای در محیط هایی چون هتل ها، نمایشگاه ها، ویلاها، باغ، کارخانه، روستا و تزئینات در فضای باز انجام می شود. از کاربردهای دیگر این مقاطع می توان به استفاده در ساخت کرکره مغازه ها اشاره کرد. انعطاف پذیری، استحکام، وزن و قیمت مناسب این محصول آن را به گزینه ای مناسب برای این کاربرد تبدیل کرده است.

روش ساخت ورق سینوسی رنگی

برای ساخت ورق سینوسی رنگی اول فلز پایه را با روش های چون غوطه وری گرم گالوانیزه می کنند‌. بدین صورت بر روی آن لایه ای روی کشیده می شود که در برابر خوردگی مقاوم است. بعد از آنکه گالوانیزه سازی را انجام دادید باید ورق ها را رنگ کرده در این قسمت از رنگ های با کیفیت استفاده کنید؛ که محصول نهایی دوام و کیفیت بالایی پیدا کند.

این رنگ آمیزی ظاهر محصول را زیبا کرده و از آن در برابر خوردگی و عوامل محیطی جلوگیری کرده و دوام آن را افزایش می دهد. در نهایت ورق درست شده را با ماشین آلات به صورت موج دار سینوسی در می آورند.

 

ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی

 

خرید ورق سینوسی رنگی

امروزه کارخانه های بسیاری در داخل و خارج ایران جهت تولید این ورق ها فعالیت دارند. این محصول در درجه کیفیت های متنوع تولید می شود که باید سعی کنید از نوع مرغوب آن بهره مند شوید.

شما خریداران و مصرف کنندگان عزیز از سراسر ایران جهت خرید ورق سینوسی رنگی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات لازم کافیست با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

پر کاربردترین رنگ های ورق سینوسی چیست؟

قهوه ای، قهوه ای سوخته، قرمز گوجه ای، قرمز جگری، نارنجی، آبی آسمانی و آبی نیسانی

مزایای استفاده از ورق سینوسی رنگی چیست؟

انعطاف پذیری، هزینه بیمه کمتر، ماندگاری، کاهش هزینه مواد و ساخت، افزایش بهره وری انرژی، نگهداری و تعمیرات کم

کاربرد ورق سینوسی رنگی در ساختمان سازی را بنویسید؟

استفاده در ساخت کرکره مغازه، سقف شیروانی، بدنه سوله، سقف سازی هتل، ویلا، نمایشگاه، کارخانه و ...

https://ahanhyper.com//?p=70511

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *