امروز : سه‌شنبه 14 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ورق ها از کالاهایی هستند که در انواع مختلفی موجود بوده و هر کدام برای کاربردی استفاده می شوند. زیر مجموعه این محصول ورق استیل طلایی می باشد که از موارد پرمصرف در صنایع مختلف است. در این مبحث قصد داریم این نوع ورق استیل طلایی و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی با این ورق پر مصرف همراه ما باشید.

آشنایی با ورق استیل طلایی

ورق استنلس استیل دکوراتیو از محصولات پرکاربردی است که زیرمجموعه های زیادی دارد. یکی از محصولاتی که در این دسته قرار دارد؛ ورق استیل طلایی می باشد. این ورق از جنس فولاد ضد زنگ بوده و بر روی آن پوششی از رنگ طلایی می زنند و معمولا در کاربردهای تزئینی به کار برده می شود. در این محصول عناصری چون کروم و نیکل وجود دارند؛ که باعث مقاومت بالای آن و کاربرد گسترده در صنایع مختلف شده اند.

به طور کلی می توان‌ گفت این ورق از انواع ورق رنگی است. پوشش دهی سطح این محصول با عناصر فلزی مختلف انجام می شود که رنگ طلایی آن به دلیل استفاده از فلز تیتانیوم در عملیات پوشش دهی آن است. این پوشش علاوه بر زیبایی آن سبب افزایش مقاومت در این ورق شده است. بهتر است بدانید که در ساخت این محصول از استاندارد اروپا و بریتانیا استفاده شده است.

 

ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

انواع ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی براساس حالت سطح آن به سه دسته تقسیم می شود که در زیر هر کدام را به اختصار شرح داده ایم:

ورق استیل طلایی مات: سطح این ورق به صورت مات بوده و در صورتی که گرد و غبار بر روی آن بنشیند کمتر دیده می شود. از کاربردهای این محصول می توان به استفاده در دیواره آسانسور و نمای بیرونی ساختمان اشاره کرد.

ورق استیل طلایی براق: یکی دیگر از انواع ورق استیل طلایی نوع براق آن است. این محصول به نام آینه ای یا میرور نیز معروف شده که به دلیل سطح براق آن می باشد. در مصارف دکوراتیو خیلی از محصول استفاده می کنند. این ورق نور را از سطح خود انعکاس می دهد که بسیار جذاب بوده و توانسته نظر طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کند‌. از این محصول در گنبد و گلدسته سازی و ساخت آسانسور استفاده می کنند.

ورق استیل طلایی خش دار: بر روی سطح این محصول خط و خش هایی وجود دارد. سطح این ورق نور را انعکاس نداده و در مواردی که انعکاس نور یک مشکل به حساب می آید از این محصول استفاده می کنند.

مزایای استفاده از ورق استیل طلایی

بهتر است بدانید ورق استیل طلایی از ویژگی های خاصی برخوردار است که باعث شده کاربرد آن زیاد شود. مهم ترین این مزایا شامل موارد زیر می شود:

استحکام و دوام این محصول بالا بوده و می تواند فشار بالا را تحمل کند. این ورق در برابر رطوبت، خوردگی و آفتاب مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. وزن این محصول کم بوده و به همین دلیل حمل آن سریع انجام می شود. این محصول انعطاف مذیری خیلی بالایی داشته و می توان برای فرآیندهای دقیق از آن استفاده کرد. از دیگر مزایای این ورق می توان به قابلیت تعمیر یا اصلاح آن اشاره کرد.

کیفیت این محصول بالا بوده و با هزینه به نسبت پایینی می توان آن را تهیه کرد. زمان تولید این مقاطع کوتاه بوده و با روش مختلف می توان آن را تولید کرده و برش داد. این محصول ضد زنگ بوده و همین امر نگهداری از آن را بسیار راحت کرده است. تولید طبق اصول و نصب راحت از مزایای دیگر ورق استیل طلایی می باشد.

کاربرد ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی به دلیل رنگ و ظاهر زیبایی که دارد از کاربردهای زیادی برخوردار است. مهم ترین کاربردهای این ورق به شرح زیر است:

از این محصول در نماهای ساختمانی، گنبدها و نماهای اماکن مذهبی استفاده می شود. همچنین در بدنه آسانسورها از این ورق استفاده شده است. از کاربردهای دیگر این محصول می توان به استفاده در سرویس های حمام و توالت اشاره کرد.‌ این ورق به خاطر زیبایی که دارد در تولید لوازم دکوری و خانگی کاربردهای متعددی دارد.

از جمله کاربردهای دیگر این محصول می توان به استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره کرد. ساخت زیورآلات نیز نیاز به زیبایی و استقامت دارد که این محصول به دلیل دارا بودن این ویژگی ها در ساخت آن استفاده می شود. همچنین در تابلوسازی این ورق مورد استفاده قرار گرفته و می توان تابلوها را با تنوع بالایی ساخت.

 

ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

نحوه تولید ورق استیل طلایی

پوشش رنگی که بر روی ورق استنلس استیل طلایی است؛ از طریق پوشش دهی فلزات بوده و اغلب با روش PVD این کار انجام می شود. این فرآیند در یک محفظه خلاء و لایه نشانی با استفاده از بخار فیزیکی است. برای پوشش دهی این محصول فلز تیتانیوم را با این فرآیند روی آن پوشش می دهند. مراحل این کار به صورت زیر است:

ابتدا باید سطح ورق را از هر آلودگی و کثیفی تمیز کرد چون اگر آلودگی بماند؛ پوشش دهی خوب انجام نشده و کیفیت کار پایین می آید. سپس باید در محفظه خلاء ای که حاوی گاز آرگون است این ورق ها را قرار دارد.

بعد از آن باید فلز تیتانیوم را که اینجا نقش پوشش دهنده دارد را در محفظه قرار دارد. اعمال اختلاف پتانسیل بالا در محفظه و بمباران سطح فلز تیتانیوم با گاز آرگون را انجام دهید. این کار باعث می شود اتم های تیتانیوم آزاد شده و بر روی سطح ورق قرار گرفته و پوشش طلایی رنگی را بر روی آن ایجاد کند. توجه کنید که این کار با کیفیت بالایی انجام شود؛ جون در کیفیت نهایی محصول موثر می باشد.

خرید ورق طلایی

شما مخاطبین گرامی برای خرید ورق طلایی می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. برخی دیگر از محصولات قابل عرضه توسط این مجموعه ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی و … می باشند. این محصولات در انواع و سایزهای مختلفی موجود می باشد که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب آن را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی داشته باشید؛ کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع ورق استیل طلایی کدامند؟

ورق استیل طلایی مات، براق، خش دار

کاربرد ورق استیل طلایی را ذکر کنید؟

استفاده در ساخت لوازم خانگی، نمای ساختمان ها، دکوراسیون داخلی، زیورآلات، تابلوسازی، لوازم دکوری

ورق استیل طلایی به چه روشی تولید می شود؟

این ورق طی فرآیند PVD تولید می گردد.

https://ahanhyper.com//?p=70488

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *