امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱

هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱

هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱ ؛ امروزه با گسترش جمعیت ساختمان سازی به طور چشمگیری افزایش یافته است. هزینه های مربوط به ساخت یک آپارتمان هر ساله متغیر بوده و در حال نوسان است. در این مبحث قصد داریم به بررسی هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱ بپردازیم. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید؛ این مطلب را از دست ندهید.

ساخت و ساز از حوزه هایی است که سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می کند‌. با توجه به این که جمعیت افزایش یافته است نیاز به منازل مسکونی بیشتر شده و با بالا رفتن تقاضا ساخت آن نیز افزایش یافته است. این حوزه سختی های زیادی داشته و پر هزینه است که البته عواملی مختلفی بر این هزینه ها موثر بوده و نمی توان آن را به طور ثابت مشخص کرد.

هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱ در تمامی شهرها با هم فرق داشته حتی درون شهرها نیز با هم فرق دارد. بهتر است قبل از شروع ساخت و ساز هزینه های تقریبی را برآورد کرده و بودجه مربوطه را کنار بگذارید؛ تا با مشکل مواجه نشوید. به طور متوسط می توان گفت هزینه ساخت یک آپارتمان یک و دو طبقه در سال ۱۴۰۱ برای هر متر مربع حدود 000/237/6 تومان است.

 

هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱

 

عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱

اگر می خواهید هزینه ساخت یک آپارتمان در سال ۱۴۰۱ را محاسبه کنید؛ بهتر است بدانید که عوامل زیر بر آن موثر هستند:

قیمت زمین

قیمت زمینی که برای ساخت آپارتمان نیاز است؛ بسته به متراژ و منطقه ای که قرار دارد، متغیر است. به طور مثال در تهران قیمت زمین نسبت به شهرهای دیگر گران تر بوده و در بالا شهر و پایین شهر آن باز هم شاهد تفاوت قیمت ها هستید. همچنین فاصله زمین تا مترو، امکانات شهری و عواملی این چنینی نیز باز هم بر قیمت موثر است.

هزینه جواز ساخت

گرفتن پروانه ساخت یکی از طولانی ترین و پر هزینه ترین مراحلی است که در ساخت و ساز باید آن را طی کرد. بهتر است کارهای اداری آن را در فصل زمستان انجام داده و در فصل گرم سال که هوا بهتر و روزهای طولانی تر است ساخت را شروع کنید. بدین صورت می توان پروژه را با سرعت بیشتری انجام داد. برای گرفتن این جواز باید مدارکی چون کارت شناسایی مالک زمین، سند مالکیت، فیش پرداخت عوارض شهرداری را تکمیل کرده و تحویل داد.

سپس شهرداری بازرسی به محل احداث فرستاده تا تعداد طبقات و جزییات نقشه براساس نظر وی مشخص شده و به شما گفته شود. سپس باید مهندس پروژه و طراح ساختمان استخدام کرد تا نقشه ها را طراحی کنند. بعد از آنکه نقشه ها آماده شدند باید آن را با برگه تعهد کارفرما، برگه تعهد محاسبات و … به شهرداری تحویل داد تا جواز صادر شود. اعتبار این جواز دو سال است و هزینه های گرفتن آن هر ساله ۳۰ درصد افزایش می یابند.

قیمت تمام شده اسکلت ساختمان

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱ قیمت اسکلت آن است. اخیرا با افزایش قیمت آهن سازندگان از سازه بتنی استفاده می کنند چون مقاطعی که در این سازه ها استفاده شده اند کمتر بوده و ارزان تر هستند.

قیمت مصالح

قیمت مصالحی که در ساخت سقف، نازک کاری و سفت کاری استفاده می شود؛ را باید محاسبه کرد. فولاد، گچ و سیمان از مصالح پر مصرفی هستند که بسته به سبک ساختمان سازی برای هر متر مربع حدود ۸۶۰۰۰ الی ۲۱۷۰۰۰ تومان سیمان نیاز است.

هزینه نمای ساختمانی

به عنوان یکی از بخش های پرهزینه ساختمان سازی می توان به نمای آن اشاره کرد. در صورتی که نما مدرن تر و برجسته تر باشد هزینه های اجرای آن نیز افزایش می یابد. برای این کار باید داربست بست و چون این کار در ارتفاع انجام می شود دستمزد کارگران برای انجام آن بالا است. همچنین هزینه های مربوط به بستن داربست نیز زیاد است.

هزینه دکوراسیون و نمای داخلی

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱ مربوط به هزینه دکوراسیون و نمای داخلی است. وقتی نمای داخلی جدیدتر باشد هزینه های اجرای آن نیز بیشتر می شود. فضاهایی چون پذیرایی و آشپزخانه بیشترین هزینه های فضای داخلی را به خود اختصاص داده اند.

هزینه های پیش بینی نشده

این هزینه ها شامل گران شدن دلار است که در کشور با بسیار پیش می آید. در این صورت هزینه هایی که پیش بینی کرده اید؛ بیشتر شده و شما نیاز به بودجه ی بیشتری برای ساخت و ساز دارید. هزینه های دیگری چون هزینه دستمزد پرسنل، داربست، اجرای کانکس و … نیز ممکن است به دلیل تاخیر در کار بیشتر شود.

 

هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱

 

خرید محصولات فولادی برای ساخت آپارتمان

امروزه در ساخت و ساز از محصولات و مقاطع فولادی بسیاری استفاده می شود. برخی از پرکاربردترین این مصالح می توان به ناودانی و نبشی، پروفیل و تیرآهن و … اشاره کرد. باید سعی کنید این محصولات را با کیفیت و مرغوبیت بالایی تهیه کنید. شما مخاطبین گرامی جهت خرید این مقاطع فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان در سال ۱۴۰۱ را بیان کنید؟

قیمت زمین، هزینه جواز ساخت، قیمت تمام شده اسکلت ساختمان، قیمت مصالح، هزینه نمای ساختمانی، هزینه دکوراسیون و نمای داخلی، هزینه های پیش بینی نشده.

چه عواملی بر قیمت زمین موثر است؟

متراژ، منطقه، نزدیکی به مترو و امکانات شهری

بیشترین هزینه فضاهای داخلی به کدام قسمت اختصاص می یابد؟

پذیرایی و آشپزخانه

https://ahanhyper.com//?p=70069

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *