امروز : جمعه 03 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

۵ مرحله نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

سقف ها را می توان در انواع مختلفی ساخت که بهتر است به شرایط آب و هوایی منطقه نیز توجه کنید. سقف شیروانی از سقف هایی است که در مناطق پر باران از آن به طور گسترده استفاده می شود. در این مبحث قصد داریم ۵ مرحله نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی با مراحل نصب سقف شیروانی و اطلاعات تکمیلی درباره آن همراه ما باشید.

سقف شیروانی از سقف های زیبا و پرکاربرد است که در مناطقی که برف و باران زیادی در آن می بارد؛ بیشتر از آن استفاده می شود. نصب این سقف بسیار مهم بوده و باید با دقت بالا و توسط نیروهای متخصص انجام شود. این سقف ها با جنس های مختلفی ساخته می شود که یکی از آن ها گالوانیزه است.

با استفاده از این ورق در ساخت این سقف می توان عمر آن را افزایش داده و در برابر آب و رطوبت و زنگ زدگی از آن محافظت کرد. این ورق ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، باران و خوردگی کاربردهای زیادی دارند که از جمله آن می توان به استفاده در ساخت ویلا، بام منازل، ساخت سوله اشاره کرد.

۵ مرحله نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی

استفاده از نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه از مزایای زیادی برخوردار است که سبب کاربرد بسیار آن شده است. این مزایا عبارتند از:

ساخت این ورق هزینه کمی دارد که در نهایت هزینه های محصول نهایی نیز پایین است. همچنین هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری در این ورق ها کم است؛ چون در صورت آسیب دیدن به راحتی قابل تعمیر می باشد. از مزایای دیگر این ورق ها می توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد. این ورق ها با توجه به پوشش با دوام و مقاومی که دارند؛ در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت خوبی دارند.

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی

آشنایی با ۵ مرحله نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه نیاز به تخصص کافی در این زمینه دارد. در زیر فرآیند نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه را بررسی می کنیم:

مرحله اول: ابتدا باید ورق ها را به صورت طولی برش داد که برای این کار باید از قیچی های مخصوص، اره گردبر و دستگاه فرز استفاده کرد. سرعت برش در هر کدام از این تجهیزات متفاوت بوده و می توانید هر کدام را انتخاب کنید. به طور مثال سرعت برش دستگاه فرز نسبت به اره بیشتر بوده و کار با آن راحتتر است.‌

توجه کنید که اگر از دستگاه فرز استفاده می کنید برای جلوگیوی از زنگ زدگی بعد از آن باید لبه های برش را رنگ بزنید. از میان دستگاه های بالا سرعت برش در قیچی پایین تر بوده ولی ایمنی آن بالاتر است. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از اره گردبر اگر از تیغه فلزی استفاده کنید نتیجه بهتر خواهد بود.

مرحله دوم: مرحله بعدی نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه این است که لبه ورق های شیروانی را با مته سوراخ کنید. مته استفاده شده باید سرمته ۵ میلی متری داشته باشد. فاصله ایجاد شده از لبه باید به میزان ۳.۱۵ الی ۴.۲۰ سانتی متر باشد که فرد نصاب باید با مته این فاصله را ایجاد کند. گاهی بعضی از ورق ها سوراخ دارند؛ ولی در صورت نداشتن سوراخ باید طبق دستورالعمل بالا سوراخ ایجاد شود.

مرحله سوم: در مرحله بعدی باید ورق ها را به صورت افقی بر روی شاه تیر یا خرپا قرار داده و آن ها را به آهستگی نصب کرد. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از نفوذ باران و باد بهتر است انتهای آن را با نوار چوبی یا پلاستیکی ببندید.

مرحله چهارم: در این مرحله نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه باید قطعات را با استفاده از پیچ ها محکم کرد که اغلب از پیچ های ۵.۲×۱۰ سانتی متر و واشرهای پلی کربنات استفاده می شود. این قطعات باید تا زمان پوشانده شدن کامل سقف محکم شوند. سپس ورق بعدی را در اندازه ۵.۵ سانتی متر را در کنار قطعه دیگر گذاشته و هم پوشانی کنید.

مرحله پنجم: بعد از آنکه مراحل بالا را برای یک قسمت انجام دادید؛ بخش دیگر را گذاشته و دوباره این مراحل را اجرا کنید. در صورتی که دو طرف سقف شیبدار است؛ در قسمت مشترک آن باید کلاهکی قرار داد.

۵ مرحله نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی

بهتر است بدانید ورق گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت خیلی زیادی دارد؛ به همین دلیل برای ساخت ورق شیروانی از آن استفاده می شود. برای ساخت این ورق ها فولاد را در حوض روی مذاب گذاشته و با آن قطعه را پوشش می دهند.‌ این پوشش علاوه بر مقاومت عمر قطعه را حدود ۳۰ سال بالا می برد. از دلایل دیگر استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی می توان به تنوع رنگی بالا، وزن کم و ظاهر زیبای آن اشاره کرد.

دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر در زمینه ارائه و عرضه انواع مقاطع و محصولات فولادی فعالیت دارد. همان طور که متوجه شدیدورق گالوانیزه بیشترین کاربرد را در سقف های شیروانی به همراه دارند؛ که شما این نوع ورق را در ابعاد و سایزهای مختلف می توانید تهیه نمائید.

برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل و … اشاره کرد. شما مخاطبین گرامی این محصولات را در ابعاد و سایزهای مختلف می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. هر یک از ابعاد و سایزهای این محصولات دارای مزایای خاصی بوده و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی را بیان کنید؟

هزینه تعمیر و نگهداری پایین، هزینه ساخت پایین، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، پوشش با دوام و مقاوم، طول عمر بالا

سرعت کدام دستگاه برش پایین تر بوده و ایمنی بیشتری دارد؟

قیچی های مخصوص برش

دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی را ذکر کنید؟

دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف شیروانی

تنوع رنگی بالا، وزن کم، ظاهر زیبا، بالا بردن عمر سقف

https://ahanhyper.com//?p=70571

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *